Emakeelepäeval, 14. märtsil kuulutati välja Eesti Kultuurkapitali kirjanduse sihtkapitali aastaauhindade laureaadid 2024. aasta loomingu eest.
Kairi Look: „Maailm muutub, õmblused ragisevad, noored tajuvad ümbritsevat teisiti kui vanem põlvkond – osa kirjandusest võiks sellega kaasas käia.“
Lihtsustamine on ülesanne, mis muutub ajas aina keerukamaks ja kulukamaks.
Kairi Loogi „Tantsi tolm põrandast“ on raamat elust ja tantsust, mille vahele võib panna võrdusmärgi.
Teadusartikli, kõrgkooli- või muu õpiku, entsüklopeedia ja populaarteadusliku kirjutise koostamisel loob iga teadlane oskussõnu, kuid see ei ole ETISe järgi teaduse vältimatu osa.
Hea lasteraamat on kirjutatud ladusas ja rikkalikus eesti keeles, seal käsitletakse valitud teemat helgelt ja elujaatavalt ning see on kvaliteetselt illustreeritud.
Kuigi eestlaste tõlgitud raamatud veel trükki ei pääsenud, oli tõlkijail ja raamatute ümberkirjutajail, nagu Adam Koljo ja Mango Hans, oma emakeelsesse kirjavarasse usku.
Kas arutlustes on ülepea ratsionaalset iva või taandub kõik autori põlvkondlikele, soolistele, rahvuslikele jne eelarvamustele?
Venemaa noorte peas toimuv ümbritsevale maailmale turvalist tulevikku ei ennusta.
Abi võiks olla sellest, kui keskklass tunneks end taas olulise ja toetatuna. Euroopa võiks Ameerika valimistulemust võtta õppetunnina.
Maurice Maeterlinck: „Elu muutmine pole pooltki nii tähtis kui elu nägemine, elu muutub iseenesest, kui seda vaadatakse.“
Linna piirangud avavad taastuvenergiatööstusele uued võimalused. Olemasolevate võrgustike kasutamise korral saab luua kohaspetsiifilisi lahendusi.
Hiljuti avalikustati kestliku ja kvaliteetse ruumi planeerimise tööriistakast, mille leiab majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi veebisaidilt planeerimine.ee.
Berliini filmifestivalil võeti uue juhi eestvedamisel Saksamaa parlamendivalimiste, Iisraeli-Palestiina konflikti ja Vene-Ukraina sõja vahel navigeerides turvaline kurss.
Lühidokumentaalfilmide kroonikasarja „Eesti lood“ 22. hooajal jätkatakse eestlaseks olemise ja Eestis elamise kogemuse uurimist mitmest perspektiivist.
Pääru Oja Kullervo on kui kammitsetud kaasmaalane, kellel rusikad vaenlase ootel püsti ja meel must. Ihusse põletatud orjamärk ei lase unustada ülekohut ja alandust.
Endla teatri „M & M ehk Kosjakased“ annab taas tunnistust sellest, et stiilikategooriate nihestamine ja ootamatu ümbermängimine on üks kindel osa Ingomar Vihmari lavastajakäekirjast.
„Öörändurid“ algab tavapärase suhteloona, näib karmilt proosaline, et mitte öelda olmeline. Kui ainult … ei oleks neid unenägusid, nagu tõdes juba prints Hamlet.
Kuidas Tartu ülikooli eetikakeskus ärifestivalil käis
Kiituse otsimine ja laituse vältimine
Kunstniku maalide taga näib olevat ulmežanrist tuttav impulss, nimelt katse teadlikult samastuda millegagi, mis on inimesele olemuslikult võõras.
On õige hetk, et vaadata mõtlikult eelmist ja pisut lootusrikkamalt praegust aastat.
Eestis on sel suvel tulemas rekordarv välisstaaride suurkontserte, samal ajal ollakse muusikatööstuses väsinud valdkonna probleemkohtadele tähelepanu juhtimast.
Mari Kalkuni ja Eesti Rahvusmeeskoori kontsert oli rohkem kui pelgalt lugude ettekanded: see oli ühtaegu rituaal, mõtisklus ja pidu.
Kristjan Randalu autorikontsert oli täidetud mitmekesise ja kaasahaarava muusikaga, millest said sügava elamuse ilmselt nii naised kui ka mehed.
Lauri Vasara hääles võis kuulda allasurutud hirmu võbinaid, mida ta poetas oskuslikult kuulajaile n-ö ridade vahelt lugemiseks.
Esiküljel Kairi Look. Foto Piia Ruber