Näituse kuraatorid on teinud põhjalikku kaevamis- ja sortimistööd, et tuua kogude kujunemisloo haralisus laiema publikuni, kuid näitusena jääb see tervik ehk liigagi viisakaks.
Puud on inimesed nagu meiegi ning neid tuleb armastada nagu iseennast. Kogu eluslooduse ühisintellekti ja seotud närvivõrgu üle arutlevad Doris Kareva ja Arne Merilai.
Riigikaitse infooperatsioon tapab õnnestumise korral nii majandusarengu kui ka elektrivarustuse.
Looduse raamatu lehitsemise käigus elustub ja saab „Puuinimestes“ uue hingamise ka kirjasõna. Tekstuaalse seeneniidistiku ükski sõna pole liigne ja iga lause on laetud.
Isabelle Huppert: „Ma püüan oma rollidega luua teistsugust nägemust iseendast, mis loodetavasti on algversioonist mõnes punktis väga erinev.“
Finlandia romaaniauhinnale kandideerinud kuues teoses tuuakse esile nähtav ja nähtamatu vägivald, mis võib ajas muutuda, kuid ei kao kunagi.
Kaupo Reede: „Biorafineerimisel on võtmeroll mitme ülemaailmse probleemi lahendamisel, sest vajame jätkusuutlikke viise toidu ja ressursside tootmiseks.“
Püsimatu ja vormitu urelus on imbunud modernse ühiskonna igasse soppi, mõjutades arusaamist surmast, kurjusest, loodusest ja tehnoloogiast, globalismist ja riigi olemusest, kui nimetada raamatu peamisi teemasid.
Kultuuriministeerium vähendas arhitektuurikeskuse eelarvet poole aasta pealt. See tekitab küsimusi, kas kõik ikkagi on ühise asja eest väljas.
Kärneri värvikasutus on mitmekülgne. Mõnel pildil on palett kõle, teisel kirgas ja kirju, on ebamugavaid kooslusi ja pruunipõhiseid, vaat et „toon-toonis“ maale.
Lonitseera äsjased esinemised Eesti Kontserdi esindussaalides Tallinnas, Tartus ja Pärnus koos laiendatud koosseisus VHK keelpilliorkestriga on vaid üks verstapost bändi eduloos.
Laval tehti muusikat ega lobisetud ning kavalehel märgitud heliplaadi „The Estonian Cello“ esitlus piirdus võimalusega soetada enne kontserti või vaheajal plaat.
Eero Epneri tekst on ajalootäpne valusalt satiiriline dokumentaarium, kus käiakse läbi enamik murdehetki erakonna 30aastases ajaloos.
Lavastuses ei imiteerita ega parodeerita Reformierakonna võtmetegelasi otse, füüsilise sarnasuse põhjal, vaid pigem on lastud selituda poliitikute avaliku kuvandi mõnel olemuslikul joonel.
Peahoones oli kõige olulisem – auditooriumid loengute ja disputatsioonide pidamiseks ning kolm kartserit tudengite karistamiseks.
Kõige selgemalt väljendub Eesti põhjamaisuse geopoliitika Aleksander Kesküla poliitilises programmis. Tema kaugemaks eesmärgiks oli Eesti eraldumine Venemaast ja liitumine põhjamaade föderatsiooniga.
Fritz Langi filmid pole lihtsalt lood, vaid filosoofilised uurimused moraali ja ühiskonna teemal.
Soosteri loominguline pärand on niivõrd mahukas ja mitmekülgne, et vähemasti mulle pakub nii lai haare lohutust, et oma kaootiliste huvidega saab rahu teha.
Seekord Barcelonas toimunud „Manifesta“ puhul peeti silmas linna detsentraliseerimist – prioriteediks oli luua ühendusi nn linnakeskuse ja seda ümbritseva metropoli vahel.
Esimesel advendil Pärdi keskuses antud kontsert oli pühendatud kahe klassikalise muusika suurkuju, Arnold Schönbergi 150. ja Anton Bruckneri 200. sünniaastapäevale.
Kas end Céline Dioniks pidava noormehe puhul on tegu haigusjuhtumiga, mis vajab ravi, kordategemist, või erilise identiteediga, mida tuleks õppida aktsepteerima?
Ettevõtjad pakuvad huupi, kui palju ametnikke tuleks koondada. Mõjuanalüüse, millised ametikohad millisest valdkonnast tuleks kaotada, ei ole.
Kuigi õues oli juba lõunast saati pime, oli kontserdisaalides soe ja hea ning novembrikuu kontsertidele tagasi mõeldes tulevad pähe sõnad „hubasus“ ja „siirus“.
Arko Oki film ei ole siiski arhitektuuri tabamata imest või elamuehituse ruumilistest nüanssidest, see on film mehest nende majade ja mõtete taga.
„Puielust“, Doris Kareva vestleb Arne Merilaiga
Peep Ehasalu, „Kurbuse kuusnurk“
Ove Averin, „Milleks akadeemiale arestikamber?“
Tanel Vallimäe, „Lahmiv ja õigustatud kriitika „ülearuste“ ametnike pihta“
Intervjuu Kaupo Reedega biorafineerimise reaktorist
Intervjuu näitleja Isabelle Huppertiga
Lonitseera ja VHK keelpilliorkestri kontsert