Romaani ja lavastuse tegevus toimub mingi riigi piiri ääres, maal vanaema juures, kuhu kaks poissi on suurlinnast ära saadetud, sest seal pole sõja tõttu enam midagi süüa.
Lavastuses ei imiteerita ega parodeerita Reformierakonna võtmetegelasi otse, füüsilise sarnasuse põhjal, vaid pigem on lastud selituda poliitikute avaliku kuvandi mõnel olemuslikul joonel.
Tartu Uue teatri Narva-Jõesuus korraldatud festivali kava oli väga mitmekesine: peale etenduste sai käia kontsertidel, näitustel, filmilinastustel, praktilistes töötubades, pidudel ja ekskursioonidel.
„Varumeeste“ kude on tihe ja põimitud oskuslikult eri tüüpi materjalidest, kuid publiku süvenemist segab pidev vajadus balansseerida eri meediumide, keelte ja meeleolude vahel.
Vanemuise teatri uuslavastustes „Kolm pikka naist“ ja „Võrsed“ jääb lavaline vorm tekstis sisalduvatele võimalustele kõvasti alla, tekst domineerib visuaalia üle.
Eesti teater on liikunud stanislavskilikust psühholoogilisest paradigmast brechtlikku poliitilis-intellektuaalsesse ning selles uues kontekstis võib klišeedel olla uus, üldistav funktsioon ja tähendus.
Kui teatrilavastusel on enamasti ka mingi iseväärtus, siis nn põnevad projektid põhinevad tihti publiku vastuvõtuvõime ja reaktsioonide proovilepanekul.
Helsingi Linnateatri „Seltsimees K”, autor Edvard Radzinski, tõlkija Teemu Kaskinen, lavastaja Roman Viktjuk, koreograaf Vladimir Anossov, lava- ja kostüümikunstnik Vladimir Bojer. Mängivad Esko Roine, Asko Sarkola, Miika Alatupa, Raine Heiskanen, Juha Jokela, Vappu Nalbantoglu jt. Esietendus 23. I Helsingi Linnateatri suures saalis.
Helsingi Linnateatri „Võrgus”, autor Gunilla Hemming, tõlkija Liisa Urpelainen, lavastaja Milko Lehto,…
Soome Rahvusteatri „Kui tuvid kadusid” on selgelt depsühhologiseeritud, jäänud on vaid elu paljas pind.
Soome Rahvusteatri „Kui tuvid kadusid”, autor Sofi Oksanen, lavastaja Raila Leppäkoski, helilooja Maija Kaunismaa, lava- ja kostüümikujundaja Karmo Mende. Musitseerivad Maija Kaunismaa, Sara Puljula, Tommi Asplund, Juha Kuoppala ja Zarkus Poussa, mängivad Timo Tuominen, Matleena Kuusniemi, Janne Hyytiäinen, Antti Luusuaniemi, Jani Karvinen, Jouko Keskinen, Jukka-Pekka Palo, Pirjo Määttä ja Sari Puumalainen. Esietendus 27. XI Soome Rahvusteatri suurel…
Karmistuvates majandusoludes jagunevad Soome teatrid üha selgemalt meelelahutus- ja kunstiteatriteks.
Majanduskriis jõudis Soome või vähemalt sealsesse meediasse eelmisel aastal, kui hakati regulaarselt teada andma koondamisest ja mitmesuguste maksude-aktsiiside tõusust. Löögi alla ei ole sattunud mitte ainult napsu- ja suitsumehed, vaid ka maiasmokad (magusaaktsiis!) ning kultuurihuvilised, sest toetus kultuuriinstitutsioonidele on vähenenud. See tähendab ka seda, et kunstiinimesed on hakanud järjest rohkem rääkima rahast, omaosaluse suurendamisest ja meelelahutuse ähvardavast pealetungist. Mitmest suust…
Meeldivalt üllatab Tartu lastelavastuste üldiselt kõrge tase, mitmesuguste nukkude ja teatrivõtete päris oskuslik kasutamine, julgus katsetada muutuva või jagatud ja selgelt markeerimata tegelasidentiteediga.
Kui oled laps ega tea, mida teha või kelleks saada, või hoopis avatud pedagoogiliste ideaalidega lapsevanem-kasvataja, siis mida soovitab sulle eesti lasteteater? Selline on artikli põhiküsimus ja perspektiiv. Eesti lasteteatrit kui uurimismaterjali tuleb aga selle kirjatüki tarvis kitsendada, mistõttu keskendun vaid Tartu uuslavastustele. Tutvustatavad lavateosed olen järjestanud sihtgrupi…
Riias toimunud Balti teatrifestival näitas, et teater pole mitte ainult ajalik, vaid ka rõhutatult kohalik kunst.
Balti teatrifestival 19. – 23. novembrini Riias.
Oma naabreid peab tundma – see käib nii naaberkorteri ja -maja kui ka naaberriikide kohta. Põhjusi on mitmeid, aga praegu rõhutan eelkõige turvatunnet ja koostööd. Individualistlikus ja globaliseerunud maailmas võib naabritega suhtlemine tunduda tüütu kohustusena, aga ühel päeval hakkab see ikka vilja kandma ja rõõmu tooma. Balti teatrifestivaliga on…
„Pekol” on olemas nii kunstiline sügavusmõõde kui ka elav suhe argieluga.
Vanemuise „Peko”, autorid Kauksi Ülle, Ain Mäeots, Siret Paju ja Olavi Ruitlane, lavastaja Ain Mäeots, kunstnik Iir Hermeliin (Tallinna Linnateater), helilooja Kristjan Priks, liikumisjuht Janek Savolainen, lavavõitluse seadja Mati Tikk, valguskujundaja Andres Sarv. Mängivad Andres Mähar, Raivo E. Tamm, Merle Jääger, Juss Haasma, Sandra Uusberg (Tallinna Linnateater), Birgit Õigemeel, Maarja Mitt, Artur Linnas, Tanel Jonas, Riho Kütsar, Tarmo Tagamets (Võru…
Vanemuise „Maetud laps”, autor Sam Shepard, tõlkija Jaak Rähesoo, lavastaja Mladen Kiselov, kunstnik ja valguskunstnik Airi Eras. Mängivad Aivar Tommingas, Külliki Saldre, Maarja Mitt, Margus Jaanovits, Martin Kõiv, Karol Kuntsel ja Raivo Adlas. Esietendus 30. IV Sadamateatris.
Kontekst. Kõik algab tekstist ja kontekstist, vähemalt teatris, vähemalt tavaliselt. Seepärast tahan kohe alguses kõik üles tunnistada. Sam Shepardi „Maetud laps”, karm perekonnalugu Kesk-Lääne farmis, on kirjutatud 1978. aastal ning pärjati kohe Pulitzeri…
kaader filmist
Putukas, sidemees, vunts, juut, kosmopoliit, ämblikmees, semiootik, mõtleja, pereisa, lektor ja kosmonaut Juri Lotman kohtub filmilinal Zara Grigorjevna, Albert Einsteini, Jossif Stalini, Juri Gagarini, Belka ja Strelka, Aleksandr Puškini, Zajatsi ning ümarlauarüütlitega (Umberto Eco, Aleksandr Pjatigorski, Vladimir Toporov, Vjatšeslav Ivanov, Boriss Jegorov, Peeter Torop, Mihhail Lotman, Boriss Uspenski). Ilmutusena kangastub üksikasjalik tagasivaade XX sajandile.
Andres Talil oli õnne, kui tabas parkimist keelava kirja „keep clear” sellisel momendil, kui mitte keegi selle peale ei astunud.
Kaamera ja motiivi ringmäng
Kasutame küpsiseid seadme teabe salvestamiseks ja ligipääsuks selle andmetele. Kui nõustute selle tehnoloogia kasutamisega, võimaldab see meil töödelda sirvimiskäitumist ja teie harjumusi sel saidil. Küpsistest keeldumine võib negatiivselt mõjutada mõningaid funktsioone ja võimalusi.
Funktsionaalsed
Always active
Vajalikud, et te saaksite segamatult portaali eri osade vahel liikuda.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistika
Kasutatakse lehe külastatavuse statistika kogumiseksThe technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.