Kas end Céline Dioniks pidava noormehe puhul on tegu haigusjuhtumiga, mis vajab ravi, kordategemist, või erilise identiteediga, mida tuleks õppida aktsepteerima?
„Haihtuva Tallinna“ tegevuspaigad on linnaruumi hallalad, kus pole keelatud, kuid pole ka mingit vajadust käia. Neil on oma ajalugu, kuid nende tähendus ja identiteet näivad olevat hägustunud.
Saksa teater ei ole naljakas, aga see-eest on ta rikas, meestekeskne, paljudele arusaamatu ja väga poliitiline.
Festival „Theatertreffen“ 2. – 20. V Berliinis.
Pärast üheksat „Theatertreffeni“ festivalil veedetud päeva on mul uhke tunne … Eesti teatri üle. Täpsemalt möödusid need päevad Saksa välisministeeriumi rahastatud ja Goethe Instituudi korraldatud „Theatertreffeni“ väliskülaliste programmi raames, kaaslasteks 17 teatriprofessionaali Hiinast, Itaaliast, Colombiast, Lõuna-Aafrika Vabariigist, Keeniast, Argentinast, Laosest, USAst, Poolast, Taist, Nicaraguast, Iisraelist, Jaapanist, Hispaaniast,…
Eesti Draamateatri laval saab jälgida maailma, kus midagi ei jäeta juhuse hooleks, kus kasutusele on võetud kõik võimalikud vahendid publiku tähelepanu köitmiseks ja mõtte käivitamiseks.
Vanemuise ja Tartu Uue teatri „Romeole ja Juliale“ ning „Vaba(n)dusele“ saab liigset turvalisust ette heita eelkõige tegijate ambitsiooni ja tulemuse võrdluses.
Jaak Prints: „Näitleja peaks olema teadlik mitte ainult oma kitsast erialaringist, vaid suhestuma ümbritseva ajaga, mõistma-mõtestama ühiskondlikke protsesse, et neid oma loomingus väljendada.“
Lavastaja taotlus kontsentreerida „Sitsi silentium’i“ tegevus väiksele alale on mõistetav, ent jätab seejuures varju vabrikusaali tegeliku sügavuse ja võimsuse.
Festivali „Made in Estonia maraton“ mõjutas seekord uus takistus: lava ja saal olid üksteisest eraldatud, nii publik kui ka osa etendajaid pagendatud oma koju.
„Peer Gynti“ suurejoonelise vaatemängu tagant paistab lavastaja Karl Laumetsa suur visioon, nüansirohke kontseptsiooni vahelt tema detailitäpsus.
Ugala teatri, Vanemuise ja TÜ Viljandi kultuuriakadeemia „Peer Gynt“, tõlkijad Riina Hanso ja Paul-Eerik Rummo, dramaturg ja lavastaja Karl Laumets, kunstnik Kristjan Suits, muusikaline kujundaja Vaiko Eplik, valguskujundaja Rene Liivamägi, koreograaf Rauno Zubko. Mängivad Martin Mill, Luule Komissarov, Aarne Soro, Janek Vadi, Riho Kütsar, Külli Reinkubjas ja Walter Stuart Isaacson ning…
Briti näitekirjaniku Simon Longmani „Lüpstud“ mõjub Eesti lavastuses tõtt-öelda võõramaiselt ega kipu eriti kõnetama.
Sundown Entertainmenti „Lüpstud“, autor Simon Longman, tõlkija Katrin Hammer, lavastaja Vilja Nyholm-Palm, kunstnik Tiina Alver. Mängivad Mart Toome ja Mart Müürisepp. Esietendus 2. VIII Nabala mõisa aias.
Vahel on tore lahkuda teatrist, pea küsimusi täis. Huvitav on jääda kõlkuma kuhugi lavamaailma ja oma maailma vahele, kus keha liigub juba reaalajas,…
Kellerteatri suunitluse kohaselt on „Canterville’i kummitusega“ taotletud põnevust ja õudu, kuid doseeritud neid siiski vastavalt sihtpubliku vastuvõtlikkusele ja -pidavusele.
Kellerteatri „Canterville’i kummitus“, autor Oscar Wilde, dramaturg Vahur Keller, lavastajad Teele Uustani ja Sandra Lange, kunstnik Sandra Lange, helikujundaja Juhan Vihterpal, valguskujundaja Rene Topolev. Mängib Sandra Lange. Esietendus 25. I Kellerteatris, esimene otseülekanne veebis 29. III.
Teadupärast on praegune kriisiaeg röövinud teatrivaatamiselt rituaalse poole. Mõneks ajaks on unustatud teatriuste pidulik raskus,…
HAPKOMAHi tekst on võigas ja robustne, ehmatav ja eemaletõukav. Õnneks pole lavastaja Vallo Kirs ja dramaturg Jim Ashilevi sellest samuti moraalivõõbaga üle käinud.
Ugala teatri „Kuidas minust sai HAPKOMAH“, autor HAPKOMAH, dramaturg Jim Ashilevi, lavastaja Vallo Kirs, kunstnik Nele Sooväli, muusikaline kujundaja Mart Rauba, laulusõnade autorid Sass Henno ja Mart Rauba, liikumisjuht Jaanika Tammaru, videokunstnik Kärt Petser, valguskunstnik Villu Konrad. Mängivad TÜ Viljandi kultuuriakadeemia teatrikunsti XIII…
Metamorfoosis proosast draamaks on Silvia Rannamaa „Kadri“ pidanud maksma lõivu teatriteksti spetsiifikale ning vajanud tihendamist, et mahtuda napi kahe lavatunni sisse.
Probleemistik, millega seisavad silmitsi lavastuse „Surmkindlad asjad siin elus“ tegelased, keerleb ümber perekonna.
Ugala teatri „Surmkindlad asjad siin elus“, autor Andrew Bovell, tõlkijad Liis Aedmaa ja Laura Kalle, lavastaja, kunstnik ja muusikaline kujundaja Andres Noormets, kostüümikunstnik Maarja Viiding, valguskujundaja Villu Konrad. Mängivad Vilma Luik, Andres Tabun, Marika Palm, Kadri Lepp, Aarne Soro ja Rait Õunapuu. Esietendus 16. II Ugala teatri väikeses saalis.
Andres Noormets on Andrew Bovelli näidendi „Surmkindlad asjad siin…
Kasutame küpsiseid seadme teabe salvestamiseks ja ligipääsuks selle andmetele. Kui nõustute selle tehnoloogia kasutamisega, võimaldab see meil töödelda sirvimiskäitumist ja teie harjumusi sel saidil. Küpsistest keeldumine võib negatiivselt mõjutada mõningaid funktsioone ja võimalusi.
Funktsionaalsed
Always active
Vajalikud, et te saaksite segamatult portaali eri osade vahel liikuda.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistika
Kasutatakse lehe külastatavuse statistika kogumiseksThe technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.