Mõni aasta algab kohe eriti suure hooga, kärtsu ja mürtsuga. Iseenesest ju ootuspärane, et ka riigi juubeliaasta, kuigi jah, enamik meist ootas ilmselt teistsuguseid hooandjaid.
Kõige selle taustal tundub, et hädasti on vaja üle korrata mõned semiootika ja lingvistika põhimõisted, millest kaks olgu siin ka välja toodud.
Esiteks „konnotatsioon“ (keskld connotatio <…
Kuna tehnoloogilised vahendid jõuavad peatselt ka Eesti koolidesse, on kerkinud esile nendega seotud oskuskeele arendamise vajadus.1 Asjatundjad saavad segakeeles omavahel hakkama, kuid koolihariduses ei tohi piirduda toortõlgete või sisutühjade moesõnadega. Tehistõelisus on seejuures üks tehnoloogilisi uuendusi, mille ümber kohati tuliseks vaidluseks läheb. Küsitakse, kas ei halvenda see laste päris elus…
Piirdeaeda peetakse tihti vaid funktsionaalseks piirimärgiks ning selle seost hoone ehitusstiili või ajastuga ebaoluliseks – või ei osata seda märgata.
Kadunud on täiskasvanud inimene, kõik kuuluvad ühte hormoonide küüsis rabelevasse teismeliste punti. Vot selline haiguslugu doktor Tšehhovilt ja lavastaja Nüganenilt.
Mängufilm „Arütmia“ (Venemaa 2017, 116 min), režissöör Boriss Hlebnikov, stsenaristid Boriss Hlebnikov ja Natalja Meštšaninova, operaator Ališer Hamidhodžajev. Osades Irina Gorbatšova, Aleksandr Jatsenko jt.
Vene filmikunstis on üks täitsa omaette melanhoolse komöödia žanr, täpselt kaasaega tabav ja kergelt ühiskonnakriitiline armastuslugu. See omamoodi, heasüdamlik filmikunst on suurele vaatajaskonnale vaatamata siiski hingepalsam eelkõige intelligentsile.…
Eesti Teatriliit on andnud välja tantsukriitiku ja -teadlase Heili Einasto teose „Rahel Olbrei, Eesti tantsuteatri rajaja“. Rahel Olbrei (1898–1984) oli Estonia püsiva balletitrupi asutaja (1926) ja koreograaf, kellele ballett oli mõtestatud kunst, mitte üksnes kaunite liigutuste efektne sooritamine. Just tänu tema õhtut täitvatele jutustavatele ballettidele, mis olid alati dramaatiliselt pingestatud…
MIM näib olevat kokkulepitud mängureeglitest loobunud – ja mitte vormi-, vaid ideetasandil n-ö normaalsuse teadlikult hüljanud.
Ooperi „Eesti ajalugu. Ehmatusest sündinud rahvas“ esietendus 19. I Rahvusooperis Estonia koostöös Kanuti Gildi saaliga. Libreto ja muusika Manfred MIM, dirigent Kaspar Mänd, koormeister Elmo Tiisvald. Lavastus, libreto töötlus ja täiendused, partituuri…
Andres Toltsi näitus Kumus tõestab taas, et meie kunstiklassika peaks jõudma esinduslikku näituseruumi sagedamini.
Andres Toltsi näitus „Maastik vaikeluga“ Kumus kuni 1. IV. Kuraator Anu Allas, kujundaja Tõnis Saadoja ja graafiline kujundaja Tuuli Aule.
Juubelinäitus kipub Eesti kunstimaailmas tabu olema, sest see viitab vanadusele ja traditsioonile. Paljudel juba…
Tiit Palu on loonud „Medeias“ tragöödiale helistiku, mille peale, usun, aplodeerivad Elysioni väljadel nii Euripides kui ka Platon.
Vanemuise „Medeia“, teksti autor (Euripidese ainetel), lavastaja ja muusikaline kujundaja Tiit Palu, kunstnik Eugen Tamberg, valguskunstnik Karmen Tellisaar. Mängivad Maria Annus, Külliki Saldre, Merle Jääger ja Kärt Tammjärv. Esietendus 20.…
Sellist elevust nagu viimastel nädalatel Erkki-Sven Tüüri üheksanda sümfoonia „Mythos“ esiettekande eel ei ole ammu kogeda saanud.
Viktoria Mullova (viiul), Eesti Festivaliorkester, dirigent Paavo Järvi 16. I Estonia kontserdisaalis. Kavas Tüüri sümfoonia nr 9 „Mythos“ esiettekanne, Šostakovitši ja Brahmsi teosed.
Kontsert „Tallinn –> Ann Arbor“ sarjas „Suurlinna tuled“…
Tõnis Saadoja näitus „Stuudio“ Tallinna Kunstihoone galeriis kuni 11. II.
Tõnis Saadoja maalinäitus „Stuudio“ keskendub väliste tunnuste järgi historitsistlikule klaaspärlimängule, rakendab maalitehnilist virtuoossust koos mõõduka dekonstruktsiooniga või kui Saadoja saatetekstist laenata, täidab ta sel näitusel „lõputuid valgeid laike juba mitu korda lõpetatuks peetud mängus“. Võimalik, et ma olen need valged laigud…
Filosoofide õhtusöök: Kõigepealt võeti Lamuse Lenin, siis Ida-Saksa leksikoni autorite kollektiivi Lenin – ning nende kohta kirjutatut ette lugedes lasti neil teineteisega rammu katsuda.
Mängufilm „Kutsu mind oma nimega“ („Call Me by Your Name“, USA 2017, 132 min), režissöör Luca Guadagnino, stsenarist James Ivory, operaator Sayombhu Mukdeeprom, põhineb André Acimani samanimelisel romaanil. Osades Armie Hammer, Timothée Chalamet, Michael Stuhlbarg jt.
Mängufilm „Õnnistatud maa“ („God’s Own Country“, Suurbritannia 2017, 104 min), režissöör-stsenarist Francis Lee, operaator Joshua…
Mängufilm „Stalini surm“ (Suurbritannia 2017, 106 min), režissöör Armando Iannucci, stsenaristid Armando Iannucci, David Schneider ja Ian Martin, operaator Zac Nicholson, helilooja Christopher Willis, põhineb Fabien Nury ja Thierry Robini samanimelisel koomiksil. Osades Steve Buscemi, Simon Russell Beale, Jeffrey Tambor, Jason Isaacs, Olga Kurõlenko, Paddy Considine, Rupert Friend, Andrea Riseborough, Richard…
Renaldo Veeberi loomepärand on meheliku rohmakuse juures meisterlik, ehe ja terviklik. Tema kunstnikukuvandisse sobivad ka sepised.
Renaldo Veeberi (1937–2010) näitus Kiek in de Kökis kuni 11. II.
Minu lemmiktööd Renaldo Veeberi loomingus on esimesed kuivnõelagravüürid, millega ta näitustel tähelepanu äratas ja mis kohe ka muuseumikogusse osteti: „Mees, kellel on käsi…
Eelmise aasta suvel ilmus Sirbis Kurmo Konsa artikkel „Teaduse tume tulevik“,1 milles ta järeldab, et kuna teadustulemused on tavainimesele liiga keerulised, andmeid on kogutud hoomamatul hulgal ja nende hulgast vajaliku info väljasõelumine on raske, siis tänapäeva ja tuleviku ühiskonna toimimisel saab hoopis olulisemaks sobivate faktiliste teadmiste väljanoppimine ja omavahel seostamine.…
Tallinna linnavalitsus tegi reedel avalikuks kaasava linnaplaneerimise mobiilirakenduse AvaLinn. Kuidas idee sündis ja millised on tulevikuplaanid?
Selle mobiilirakendusega katsetame kaasamist uuel viisil: võimalikult bürokraatiavaba koosloomevahend teeb selle lihtsamaks nii linnale kui ka lõppkasutajale. See ei asenda muidugi seadusekohast kaasamist, vaid täiendab seda. Kõik avaliku ruumi ja tänava projektid peaksid tulevikus olema projekteeritud…
Kui kunst lubab naerda iseenda üle, siis ühtpidi on ta jõudnud tõelise täiuseni, teistpidi aga vajab uut vahetust. Ikoonilise kunsti, näiteks kirja tüpograafiline vormistamine või raamatukujundus, paradoksi traagika seisnebki selles, et kui ta on haruldaselt ilus – nagu ta näiteks varasemal Richard Kaljol Shakespeare’i juurde oligi – , siis on…
21. jaanuaril suri oma kodus Samaras ootamatult Vjatšeslav Gvozdkov, mees, keda mäletatakse hea sõnaga neljas Eesti teatris ning meenutavad tuhanded teatrisõbrad.
Gvozdkovi ja eesti teatri teed ristusid 1982. aasta suvel Thbilisis, kus korraldatud festivalil mängis Tallinna Noorsooteater Karusoo lavastust „Olen 13aastane“ ning tol ajal Gvozdkovi juhitud Doni-äärse Rostovi Noorsooteater Kuternitski näidendit…
„Hudnoi“ on lihtne näitus, kuid Karlsoni tööde lihtsus on allegooria ja Kaselaan on betoonvalu igas staadiumis viimistlenud, et saavutada ürgset lihtsust.
Kiti Põld
on vabakutseline dramaturg. Ta on lõpetanud Tartu ülikooli teatriteaduse eriala ning õppinud Drakadeemias dramaturgiat ja stsenaristikat, töötanud dramaturgina Endla teatris.
Milline on Eesti kultuuripoliitika suurim õnnestumine või läbikukkumine?
Viimase kümnendi olen elanud lastekultuuri kaastarbijana. Riigi toetus on siin kõige sagedamini osaline. Seega on valdkonniti võimalik loodavat suunata erineval määral, kusjuures palju…
Kasutame küpsiseid seadme teabe salvestamiseks ja ligipääsuks selle andmetele. Kui nõustute selle tehnoloogia kasutamisega, võimaldab see meil töödelda sirvimiskäitumist ja teie harjumusi sel saidil. Küpsistest keeldumine võib negatiivselt mõjutada mõningaid funktsioone ja võimalusi.
Funktsionaalsed
Always active
Vajalikud, et te saaksite segamatult portaali eri osade vahel liikuda.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistika
Kasutatakse lehe külastatavuse statistika kogumiseksThe technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.