Neile, kes salaja unistavad, et õpetajale tasustatakse kogu tema töötatud aeg, on ikka mõista antud: unistage edasi! Ega te mingid advokaadid ole!
Kuidas mõjutab kooli ja klassi suurus õpetajate järelkasvu siin- ja sealpool Tallinna? Tallinna suurkoolid on ülerahvastatud ja õpetajad ülekoormatud, maakoolide õpetajad pooltühjades majades aga alarakendatud.
EKI ühendsõnastikku lisatud sõnadest uduvikerkaar, hobiõpe, vadama, digitigedik, nepobeebi jpt saavad seeläbi ÕSi sõnad, mis leiavad koha „Eesti keele sõnaraamatus ÕS 2025“.
Ene Jakobi: „Kõik prantsuse poliitikud ei jaga kunstist tingimata midagi, aga nad on aru saanud, et kunst on väga-väga kallis.“
„Päikeseaja“ väärikalt vahendatud maailmas on lihtsalt väga hea olla ning see on tänu ja kiitust vääriv. Mingi rütm ja vorm viivad maailma, mis on ühtaegu nii väga tuttav kui ka kauge.
Gruusia filmitööstuses mässab praegu torm, nagu võib järeldada dokumentaalfilmifestivali „Cinédoc“ programmi toel.
„Varumeeste“ kude on tihe ja põimitud oskuslikult eri tüüpi materjalidest, kuid publiku süvenemist segab pidev vajadus balansseerida eri meediumide, keelte ja meeleolude vahel.
Esimene koostöö Austria parimaks peetud nüüdismuusika ansambliga Klangforum Wien andis Madli Marje Gildemannile võimaluse teha intensiivset ja detailset tööd Viini ja Grazi proovisaalides.
Rahvusooperi peadirektor rõhutab juurdeehituse vajalikkust, kuid mitte seetõttu, et oldaks uue hoone vastu või soovitaks ehitada just bastionivööndisse.
Artikkel sarjast „Millest mõtled?“
Kui Bertolt Brecht kirjutas oma hirmu ja viletsuse episoodid Taanis paguluses, siis Timofei Kuljabin lavastas need Vene emigrandina Eesti teatris, resideerides ise Saksamaal.
Eesti on tõepoolest võrdlemisi unikaalne maa: meie pärimusmuusikat mängitakse samadel lavalaudadel, kus esinevad ka meie roki, popi, klassika ja džässi hinnatuimad tegijad.
Jaan Luik on skulptorina tegutsenud üle neljakümne aasta, kuid sai alles nüüd oma loomingu monograafilise käsitluse ja esimese tõsiselt võetava retrospektiivi.
13aastast kammerkoori Collegium Musicale iseloomustab aktiivne tegevus ja eesti muusika silmapaistev osakaal kontserdikavades.
Tanel Saarel on tähtis roll VAT-teatri näo kujundamisel ja sihi suunamisel. Teeb rõõmu, et lavastaja saab oma koduteatris end piisavalt välja elada ega pea minema mujale vabadust otsima.
Tegu oli läbimõeldud teavitustööga, mis ei olnud mõeldud üksnes spetsiifilisele publikule, vaid kõigile, kel soov ja püüd avardada oma arusaama muusikast, selle loost ning võimalustest.
Karin Paulus: „Asjad võiksid olla paremini ja selle nimel tuleb ise panustada. Väikese ühiskonna suhtes on aus, kui on missioonitunnet.“
Karmi kliimapoliitika vajadus ja põhjendus on igaühel nina ees võtta.
Mis jääb „Ruumidiplomaatia“ näitusel eksponeeritud esinduslike fassaadide taha, kuhu näitus meid juhib? Mis on eestlus nii pidu- kui argipäeva mõistes ja kuidas me seda tõlgendame?
Jaak Panksepp on üritanud välja selgitada kõigile imetajatele ühiseid aju kihte, mille otsa on piltlikult öeldes istutatud inimese ratsionaalne mõistus.
Jon Fosse ei kasuta punkti, tema lause jätkub lõpmatuseni. Selles lauses on kõike: lapsepõlve, noorust, armastust ja selle kaotust, nõrkust ja kahetsust, mälupilte, kunstnikukutsumust, usulohutust ja üksindust …
Ärge laske end eksitada näilisest kolhoosiihalusest. Andrus Kasemaa „Au kolhoosikorrale!“ on ennekõike praeguse Eesti kõverpilt.
Maarja-Liis Möldri kaht luuleraamatut kannavad eneseiroonia, valu enda ja teiste pärast ning selle valu varjamine.
Erinevuste ilmnemine ja suurenemine Euroopa teaduse eetikakoodeksi ja Eesti hea teadustava vahel ei ole kindlasti hea. Vajame rohkem koostööd ja üksteise mõistmist.