Kumu näitusel „Raamist lahti. Leis, Tabaka, Rožanskaitė“ esitletud kolm autorit on põhimõtteliselt sedavõrd erinevad, et neid ühel näitusel koos vaadata on ülimalt keeruline.
Jaan Luik on skulptorina tegutsenud üle neljakümne aasta, kuid sai alles nüüd oma loomingu monograafilise käsitluse ja esimese tõsiselt võetava retrospektiivi.
Tammetalu Estonia teatri näitusepaarik on põnev, sest ekspositsioonide seoste ja põkkumiste ahel ei jookse ainult temaatilist liini pidi, vaid korrelatsioonis on ka väljenduslaadid.
Kuraator Jurriaan Benschop tegeles ambivalentse ajafaktori kõrval ka maalispetsiifiliste väärtuste analüüsiga. Tulemus oli aktiveeritud pilk maalisisese aja loetavusele maali visuaalses koes.
Eesti Energiate väljapanek on heterogeenne: see on korraga retrospektiiv, rühma-, soolo- ja ideenäitus. Seetõttu saab seda vaadelda koos Allsalu eraldi näitusega.
Per William Peterseni vormid on kaugel puhtast geomeetriast. Need on üksjagu tunnetuslikud ja sensuaalsed, inimlikult tundlikud ja emotsionaalsed ning iga kord erinevad.
Tiit Pääsuke on otsekui vaakumis erakkunstnik saanud kaua omapäi sümbolimaailma kokku kuhjata ja nüüd ei suuda keegi enam seal järge ajada. Sõnakuulelikkuse palk.
Lola Liivati sinisele pühendunud looming pakub digiajastul võimendavat ruumikogemust. See on virtuaalkunsti põlvkonna kohtumine materiaalse sinise immateriaalsusega.
Lola Liivati näitus „Abstraktse maali värvikõne“ Solarise galeriis kuni 20. XII.
Kolm vaatust. Kunagi maaliti koopaseinale – Lascaux’s, Altamiras ja mujal. Maaliti soojade muldsete värvidega, maalipinnad olid raamideta, õigemini – raamiks oli ruum. Toonid ookrist punaseni muutsid maa-aluse ahta keskkonna veelgi tihedamaks, ruum tõmbus kokku. Need paigad olid suguharu maagiliste…
Eike Epliku näitus „Ilu salong“ Tartu Kunstimaja monumentaalgaleriis kuni 15. X.
Eike Eplik on avanud kunstigaleriis salongi, kuhu on kogunud kokku suure hulga ilusaid asju. Paljude puhul on sädeluspulbriga ilu mõttes pisut järele aidatud. Ainuüksi asjade loetelu võtaks üksjagu ruumi, kuid sellest siiski päriselt ei pääse. Epliku objektid, täpsem oleks öelda…
Et Aaremäe on arhivaar Labi esitlemiseks valinud lillefotod, on näitusel arhiivi iseloomustava ajakujundi kõrval ka individuaalse psühholoogilise iseloomustuse kate.
Dagne Aaremäe näitus „Benita Labi: splendid loneliness“ rahvusarhiivi peahoone Noora fuajee näitusepinnal kuni 29. IX.
EKA III kursuse vabade kunstide graafikatudengi Dagne Aaremäe arhiivipõhine näitus on oma olemuselt hübriidne, et mitte öelda kollaažlik. Seda polegi võib-olla võimalik puhtalt kunstinäituseks pidada. Just seetõttu ärgitab see huvi ja pakub toidet…
Eesti kujurite ühenduse aastanäitus Tartu Kunstimajas kuni 23. VII. Osalevad Mihhail Duhhomjonok,
Eike Eplik, Rao Heidmets, Aime Jürjo, Bruno Kadak, Tauno Kangro,
Edith Karlson, Mati Karmin,
Tiiu Kirsipuu, Ellen Kolk, Georg Kotter, Ilme Kuld, Riho Kuld, Leena Kuutma, Peeter Leinbock, Elo Liiv, Aleksander Litvinov, Airi Luik, Jaan Luik,…
Loodetavasti tõdevad Artishoki biennaali kunstnikud ja kirjutajad kunagi, et see biennaal tegi neist kunstniku või kriitiku selle praegusaegses tähenduses.
V Artishoki biennaal NO99 kammersaalis 6. – 15. X. Kuraator Evelyn Raudsepp, kunstnikud Eike Eplik, Flo Kasearu, Andres Lõo, Sven Parker, Kristel Saan, Elis Saareväli, Sten Saarits, Skatka, Taavi Suisalu ja Sigrid Viir ning kriitikud Liisi Aibel, Marika Agu, Eero Epner, Eik Hermann, Liisa Kaljula, Jan Kaus, Kaarin…
Lapini uued arhitektoonid-templid loovad mõttelisi ruume ajaliste objektidega; tema rituaalid on markeeritud suhtelise kestvusega, kuid näivad ekstaasis tühistavat aja mõõdetavuse.
Bergmanni nongratalik kuraatoripedaal on tuntavalt põhja vajutatud.
Peterburi uue kunsti näitus Tartu Kunstimajas 6. – 24. VII. Kuraator Janno Bergmann, koordinaator Mari Kartau, kunstnikud Pjotr Belõi, Šiškin-Hokusai, Vladimir Kozin, Aleksandr Morozov ja Nikolai Vasiljev.
„Peterburi kirevast kunstipildist tehtud valikus on mitmesuguse taustaga kunstnikke, keda ühendab üks Vene kultuurile omane hõrk komplekt pealtnäha vastuolulistest tunnustest: ühelt poolt terava irooniaga sotsiaalkriitika, teiselt poolt poeetiline-romantiline maailmatunnetus,“ oli Janno Bergmann lisanud saateks oma seekordsele…
1.
Kohtunik ei mõista kunstnikku: „Miks nad raiskavad oma elu ära piiride ületamisele?“ Õnneks ei ole see siiski trafaretses mõistes keskaja ilming. Kohtunikuinstitutsioon on keskendunud piiride fikseeritud status quo’le, kunstnikuinstitutsioon piiride avamisele. Konflikt nende vahel on sügavalt olemuslik ehk suisa ontoloogiline, mitte moraalne ega ideoloogiline.
2.
Leo Lapini omaaegne paberkandjal pildiline metafoor „Lööklaine piiril“ (1987, lito) on kaheti tõlgendatav, oleneb, kumba sõna rõhutada: kas tabab…
Marika Agu: „Meile meeldis parandamise akti dialektiline olemus, see on piisavalt avar ja intrigeeriv.“
Näitus „Parandamise esteetika tänapäeva Gruusias“ Tartu kunstimuuseumis kuni 29. V. Kuraator Marika Agu, konsultant Francisco Martínez, kunstnikud David Bostanašvili, Bouilloni grupp, Thea Gvetadze, Levan Mindiašvili, Giorgi Okropiridze, Sophia Tabatadze ja Nino Sehniašvili. Näitusega kaasneb kataloog.
Tartu kunstimuuseumis on saanud traditsiooniks korraldada näitusepublikut aktiveerivaid üllatusdessante teiste maade kunsti. Soome (Pilvi Takala performatiivsed sekkumised, kuraator Rael Artel) ja Poola (holokausti…
Kasutame küpsiseid seadme teabe salvestamiseks ja ligipääsuks selle andmetele. Kui nõustute selle tehnoloogia kasutamisega, võimaldab see meil töödelda sirvimiskäitumist ja teie harjumusi sel saidil. Küpsistest keeldumine võib negatiivselt mõjutada mõningaid funktsioone ja võimalusi.
Funktsionaalsed
Always active
Vajalikud, et te saaksite segamatult portaali eri osade vahel liikuda.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistika
Kasutatakse lehe külastatavuse statistika kogumiseksThe technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.