Elis Hallik on kirjastuse Schott esimene eesti helilooja, ühtlasi selle väärika ja pika ajalooga kirjastuse üks väheseid noorema põlvkonna naisheliloojaid.
Näitlejad läksid vapralt eesliinile, kuid võiduks on vaja üldmobilisatsiooni.
Kindlasti on arusaamad religioonist ja filosoofilistest aspektidest teisenenud, kuid teose põhiküsimused on aktuaalsed ka tänapäeval.
Erki Tammiksaare raamat Tartu ülikoolist on kohustuslik kirjandus kõrgkoolide juhtidele ning kõrgharidus- ja teaduspoliitikaga tegelejatele.
Akadeemia peaks panustama innovatsiooni ja looma uusi võimalusi Eesti arenguks
Kuigi näitused seavad endale teinekord (populaar)teaduslike monograafiatega sarnaseid eesmärke, mõjub see kunstinäituse formaadi iseärasustest mööda vaatamisena.
Selmet pidada normikeelt parimaks ja legitiimseimaks keelevormiks, tuleks analüüsida võimusuhete rolli selle loomisel ja püsimisel ning vähendada teiste keelevariantidega seotud stigmasid.
Pole selge, mida täpselt TÜ diplom näitab. Kui ilmvõimatu ikkagi on ingliskeelsete magistritööde pealkirja ja sisukokkuvõtte A5-mahus tõlkimine riigikeelde?
Väikeisil hindäl um hädäste vaia kaidsõt eesti keele iist, miä lajutas naidõ asõmal naidõ maa pääl viil palľo hullõmbahe, ku inglüse vai vinne kiil eesti keele asõmal.
„Emalõvi“ on südamega tehtud film ajatul teemal, aga pealkiri eksitab, sest emalõvi üleelulist vaprust siin filmis ei näe.
Xabiso Vili hinnangul on luuletajal Lõuna-Aafrikas keeruline silma paista, kui ta piirdub trükitud tekstiga ega esita seda laval – keegi ei võta teda siis tõsiselt.
Gregor Kulla küpsetab keskpärasest tekstisitast lõbusate irooniliste lisandite abil couture-saia.
Uku Uusbergi „Nagu teile meeldib“ on elurõõmus ja lustlik lavastus, kus julgelt naerdakse näidendi teksti puuduste üle ja visatakse vimkasid kus aga võimalik.
Hea koolimaja peaks ergutama aktiivselt liikuma ning silmast silma suhtlema, tegema olemise mõnusaks. Kuidas? Selle üle arutavad koolihooneid projekteerivad arhitektid.
Triinu Triibmann: „Mulle on disainimise juures esmatähtis lugu. Kui mulle antakse ülesandeks teha lihtsalt üks lamp, siis seda ma ei oska.“
Kuidas üldse rääkida ajalooteadlikust esituspraktikast, kui näiteks Bachi muusikat pole ju ometigi tema kaasajal salvestatud?
Inimene väärtustab mäletamist, aga see on meie liigi omavaheline kokkulepe. Loomad ise peavad olemasolu kindlasti tähtsamaks – nad ei hooli sellest, kas keegi neid mäletab või mitte.
Lavastuses „Untermarionette“ on selgelt tunda, et sündmuste faktuur ja masinate liikumisvõimaluste spekter on põhjalikult läbi töötatud, protsessid on häälestatud ja lihvitud.
„unda“ moodi üritusi on vaja veel. Mitte ainult peo ja muusika pärast, sest üllaim eesmärk ja missioon seisneb milleski muus – kogukonnatunde ja teadlikkuse kasvatamises.
Lavastuse tegijate sõnul põhineb „tsau mis teed?“ kaks suve ja ühe talve kestnud koostööl, mille jooksul uuriti sõpruse tekkemehhanisme.
Bluri kõrgajast on valminud ja saaks teha veel mitu raju dokumentaali, ent „Blur. Lõpuni välja“ vaatleb hoopis kätte jõudnud aega, mil tuleb armsaks saanust lahti lasta.
Kuraatorid on leidnud nii avalikest kui ka erakogudest mitukümmend Eestis säilinud XVI–XXI sajandi ükssarviku kujutist. Seda on usutavasti rohkem, kui me seni arvasime teadvat.
On hea meel, et õhtut sisustasid tuntud helilooja vähem tuntud teosed, sest huvitav helikeel ja ilusad meloodiad väärivad (taas)avastamist.
Kristino Ravi romaanis põimuvad reisimälestused kunstnikutöö ja lapse kasvatamise ühildamise keerukuse kirjeldustega.
Esiküljel helilooja Elis Hallik. Foto Mark Raidpere
Pealelend. Kristel Vilbaste, looduskirjanik
sarja „Meistrid laval“ kontsert „Artur Lemba – Eesti esiromantik“
rahvusvaheline grupinäitus „Puudutakse“
elektron.arti „tsau mis teed?“
Erik Alalooga „Untermarionette“