Näitus “Meie lugu 1969-2014” avatud 5.-23. augustini galeriis Noorus kuraator Mari Nõmmela. Teisipäevast, 5. augustist on galeriis Noorus avatud näitus “Meie lugu”, mis annab ülevaate n-ö kuumadel kuuekümnendatel kunsti õppinud ning 1969. a Tartu Kunstikooli lõpetanute loomingust. See on „lugu“ kunsti õppinud ning vaimselt kokkukasvanud, üheks sõpruskonnaks jäänud inimeste töödest,…
„Mu meelest ei saa sõna jõudu või jõuetust lahutada sõna ütlejast või kirjutajast ning tema vaimujõust,” ütleb „Keele-elu” rubriigis Mikk Sarv. Seda on vaja meeles pidada, sest nagu viitab siinse Sirbi avaessees Margus Ott, on inimestel võime oma väge laiendada. Kuna iga ühiskond on mitmekesine, tekib Oti sõnul ühiskondlikul tasandil…
21. juulil avaldas võrdõigusvolinik Mari-Liis Sepper pressiteate, milles kutsutakse erakondi üles suurendama valimisnimekirjades naiste osakaalu, et nende positsioon häälte püüdmisel oleks parem ja naiste arv riigikogus kasvaks. Sepper tuletas meelde, et riigikogu moodustavad erakonnad on juba kahe aasta eest allkirjastanud koostöömemorandumi, milles poliitikud pakuvad naiste madala esindatuse probleemi lahendusena n-ö…
Vägi jõuab alati kätte, kujustub, toodab kujusid
1. Vägi ja muundus„Vägi” on tihedalt seotud muundumise ja uuendustega. Kuidas mõtelda uute ja keerukamate olemisviiside tekkest? Mõtelgem kõigepealt loomingulistele momentidele omaenda kogemuses –olgu tegemist luuletuse või muusikapala kirjutamisega või hoopis mõne varjatuma ja igapäevasema leidurlusega. Sageli käib asi niimoodi, et meil on mingi…
Hunter Braithwaite: „Kunstiteos tuleb lahti seletada, aga mitte välja vabandada.”
Hunter Braithwaite on kirjanik, toimetaja ja kuraator, alates 2012. aastast ajalehe Miami Rail peatoimetaja. Ta on õppinud kirjandust ja kultuuriteooriat, töötanud National Geographicu reisiraamatute osakonnas ning kirjutanud nüüdiskunstist paljudele väljaannetele, sh Time Out Shanghai, Asian Art News, Wall Street Journal,…
Eesti ekspositsioon „Vaba ruum” („Interspace”) on saanud endale e-riigi väärilise täienduse aadressil www.enterinterspace.ee, kus saab paviljoni külastada Veneetsiasse minemata. Veebikeskkond lubab näituseruumis toimuvaga reaalajas interaktsiooni astuda – iga selle külastaja muutub Eesti ekspositsiooni osaks ja aitab teadvustada digitaalse ja füüsilise keskkonna koosmõju avaliku ruumi kujundamisel.
Energia avastuskeskust Tallinnas on külastanud juba üle 10 000 inimese.
13. juunil taasavati Tallinnas Põhja puiesteel hoone, kus kuni 1979. aastani toodeti elektrit ja mille püsinäitused kutsuvad nüüd igas vanuses uudistajaid energeetika ja elektri, aga ka astronoomia, heli ja optika maailma. Kolmemeetriseid välgunooli demonstreeriva Energia avastuskeskuse rekonstrueerimisprojekti ja näituste kujunduse autoriteks…
„Dialoogide” ülesehitus nõuab terviku nägemist, aga see on Meele loomingu kontekstis raske.
Raul Meele näitus „Dialoogid lõpmatusega” Kumus kuni 12. X. Kuraatorid Eha Komissarov ja Raivo Kelomees, kujundajad Raul Kalvo ja Helen Oja, näituse ja raamatu graafiline kujundaja Tuuli Aule.
Mutsu valis nagu ka teised anklased mitteosalemise eetika, loomingulise positsiooni, mis distantseerus totalitaarse režiimi ühiskonnast.
Näitus „Marju Mutsu. Ofordis tabatud hetk” Kumu kunstimuuseumi graafikakabinetis 15. V – 21. IX 2014, kuraatorid Anne Untera ja Elisa-Johanna Udde.
Mängufilm „Reaalsuse tants” („La danza de la realidad”, Tšiili-Prantsusmaa 2013, 130 min). Režissöör-stsenarist Alejandro Jodorowsky, operaator Jean-Marie Dreujou. Osades Brontis Jodorowsky, Adan Jodorowsky, Jeremías Herskovits, Pamela Flores, Cristóbal Jodorowsky. Linastub kinodes Sõprus ja Cinamon.
Alguses oli pealkiri. Nagu kohalikus kinolevis pahatihti ette tuleb, on pealkiri tõlkes osalt kaduma läinud. Mingil arusaamatul…
Intervjuu filmi „Parandusklass” režissööri Ivan Tverdovskiga.
Teie film „Parandusklass” („Класс коррекций”) võitis Venemaa kõige olulisemal kohalike filmide festivalil „Kinotavr” parima debüüdi auhinna ja Karlovy Varys võistlusprogrammis „East of the West” peaauhinna. Kas on märgata erinevust Vene meedia ja rahvusvahelise meedia vastuvõtu vahel? Kas seda filmi mõistetakse ühtemoodi kõikjal või nähakse rahvusvahelisel…
Kadri Paas, Katariina Krjutškova: Andrus Ansip – halva iseloomuga tark poiss. Vaba Kiri 2014. 351 lk.
Iga ühiskond vajab põhimõttelisi diskussioone. Kas need kuhugi välja jõuavad, see polegi nii tähtis kui teemade orbiidil hoidmine. Muidu alustatakse ikka ja jälle liivakastis Nokia otsimist (mõni Eesti Nokia – näiteks Saaremaa süvasadam või Estonian…
Lauri Sommer, Sealpool sood. Toimetanud Liina Smolin, kujundanud Mari Ainso. Menu, 2014. 270 lk.
Lauri Sommeri kolmanda proosaraamatu „Sealpool sood” esimeste lehekülgede võtmelauseist üks sedastab: „Alustan oma kaardi joonistamist veest” (lk 12). Raamat ongi üks elukaardistamine, kodukoha topograafia kirjeldamine läbi mälestuste, emotsioonide, uneluste, igapäevaelu, iseenda ja lähikondsete mõtteilma.
Teooria ja kogemus tänavustes kirjanduslikes suvekoolides.
Sel suvel on Lõuna-Eestis toimunud kaks üritust, kus arutleti kirjanduse üle: 20.–21. juunini kirjandusmuuseumi suvekool „Pulbitsev perifeeria” Nüplis Gustav Wulff-Õie majamuuseumis ja 9.–11. juulini NAKi seminar „Lätete pääl” teemal „Juhan Liiv, liivilikkus ja liigirikkus” Liivi muuseumis Rupsil. Järgnev on põgus ülevaade ja tõlgendus sellest, mis…
Risto Joost on Eesti mobiilseima orkestri dirigent.
Risto Joostil sai läbi esimene aasta Tallinna Kammerorkestri (omade seas „kammer”), esimese päris oma orkestri peadirigendina. Orkester on ainuüksi sel kevadsuvel esinenud mais USA olulisemates saalides, juunis Hiinas ja juulis Tuneesias, viimasel kahel turneel Joosti taktikepi all. Nii geograafiline haare (kolm kontinenti – Ameerika,…
Pärnu muusikafestival ja Järvi akadeemia 14. – 20. VII Pärnu Kontserdimajas jm
Kui Pärnu muusikafestivali lõppkontserdilt tagasi maakoju sõitsin, tuli Läti poolt vastu pikk autodevoor – Salatsis oli samal ööl lõppenud meie regiooni suurim levimuusikafestival „Positivus”. Suvi on tõepoolest kõige erinevama muusikaga festivale täis. Paavo Järvi kunstilisel nõustamisel toimuv Pärnu festival…
Mängufilm „Cherbourgi vihmavarjud” („Les parapluies de Cherbourg”, Prantsusmaa, 1964), 91 min. Režissöör-stsenarist Jacques Demy, operaator Jean Rabier, muusika Michel Legrand. Osades Catherine Deneuve, Nico Castelnuovo jt. Film linastub filmifestivali „tARTuFF” raames teisipäeval, 5. augustil Tartus Raekoja platsil.
Mängufilm „Veenus karusnahas” („La Vénus à la fourrure”, Prantsusmaa-Poola, 2013), 96 min. Režissöör Roman Polanski, stsenaristid Roman Polanski ja David Ives, operaator Pawel Edelman, muusika Alexandre Desplat. Põhineb David Ivesi samanimelisel näidendil ja Leopold von Sacher-Masochi samanimelisel raamatul. Osades Emmanuelle Seigner ja Mathieu Amalric. Linastub kinodes Sõprus ja Artis.
Nali ja naer on ikkagi ja alati kuulunud ellu, aidanud eluga edasi minna ka raskel ja keerulisel ajal.
„Karistai ja Lorelei”, autor Toomas Kall, lavastaja Üllar Saaremäe ja kunstnik Kristi Leppik. Mängivad Liisa Aibel, Erik Ruus, Alo Kurvits, Marge Niller jt. Esietendus 10. VII Karepal Sagritsa muuseumis.
Polegi ammu näinud lavastust, mis suhtuks oma lavakujundusse nii ükskõikselt.
Vanemuise „Kajakas”, autor Anton Tšehhov, tõlkija Paul-Eerik Rummo, lavastaja Tiit Palu, kunstnik Silver Vahtre, kostüümikunstnik Maarja Meeru, valguskunstnik Andres Sarv. Mängivad Külliki Saldre, Maria Soomets, Karol Kuntsel, Riho Kütsar, Merle Jääger, Jüri Lumiste, Priit Strandberg, Raivo Adlas, Peeter Volkonski, Ragne Pekarev…
Meie Galaktika keskmes on must auk. Meie Päikesesüsteem, mis asub Galaktika serval, on selle suhtes väga marginaalne. Päikese suhtes on marginaalne Maa. Ameerikast vaadates on marginaalne Euroopa. Euroopas on marginaalne Eesti. Tallinnast vaadates on marginaalne Tartu. Tartust vaadates on marginaalne Alatskivi. Alatskivilt vaadates on marginaalne Rupsi. Rupsil asub Juhan Liivi…
Hando Runnel on öelnud: „Juhan Liivist võib alati kõnelda. Isegi kui temast midagi uut ütelda pole. Nagu ilmast.”1 Saati siis juubeliaastal – kevadel tähistati 150 aasta möödumist Juhan Liivi sünnist. Vestlus kirjaniku pärandi hoidjate ja uurijatega kinnitab, et Liivi looming ja isik võluvad ja intrigeerivad siiani. Ka on viimased aastad…
Alljärgnev väike tsitaadivalik ei esinda küll uuematele teemakohastele uurimustele omast nüansiteadlikkust ja kõige moodsamaid uurimisperspektiive, kuid pakub fragmente meie kaasaja suurimate monumentaalajaloolaste üldistavast vaatest 1914. aasta suvel alanud kohutavale ajajärgule.
Kas keegi on suuteline hindama, mida tähendab üks teadlane maakonnalinnale?
Eestile ei ole teadust vaja selleks ja ainuüksi selleks, et üle maailma kuulsaks saada ja seeläbi rikkamalt elada. Eestile on teadust vaja selleks, et meil oleks oma teadmine, nii nagu mu meelest peaks see ju olema ühe iseoleva riigi iseenestest mõistetav…
Heino Eller. Complete Piano Music, Volumes. I−V. Sten Lassmann (piano). London: Toccata Classics, 2011−2014. Salvestatud Steinway klaveril Vana-Granary stuudios (The Old Granary) Suffolkis. Projekti on toetanud Alexander Kelly mälestusauhind (2007), Harold Wingate’i stipendium, Eesti kultuurkapital ja teatri- ja muusikamuuseum. Ilmunud on I (2011), II (2012), III ja IV (2013) ning…
Aili Künstler: Kuu aja eest kogesime laulupeol laulu väge. See puudutas seekord sadu tuhandeid. Luuletaja Mathura kirjutab kirjandusfestivali „Head read” mõttekust vaagides: „Kirjandus on elus asi ja tema elususe pant on sõna vägi – vägi, mille hääl valla päästab.”[1] Sama festivali külaline John Banville on veendunud, et romaan ei käivitu…
Kasutame küpsiseid seadme teabe salvestamiseks ja ligipääsuks selle andmetele. Kui nõustute selle tehnoloogia kasutamisega, võimaldab see meil töödelda sirvimiskäitumist ja teie harjumusi sel saidil. Küpsistest keeldumine võib negatiivselt mõjutada mõningaid funktsioone ja võimalusi.
Funktsionaalsed
Always active
Vajalikud, et te saaksite segamatult portaali eri osade vahel liikuda.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistika
Kasutatakse lehe külastatavuse statistika kogumiseksThe technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.