Selle asemel et loota, et kõik läheb paremaks, võiks vaadata vastu reaalsusele ja tunnistada, et positiivseteks visioonideks pole põhjust.
Stoya: „Seksitöötajaid nähakse kui halbade emotsioonide ladustamise prügimäge.“
Kas on õige, et teismelised tüdrukud peavad lugema meeste kirjutatud teoseid, kus raamatu tegelased alandavad naisi?
Kui otsida rahvusluse nägu Google’i pildivalikust, on tal sageli ees tumedad vuntsid ja laubal must tukk, mis tuletab meelde Euroopa rasket ajaloopärandit.
Kui on kerkinud küsimus teadusrahastuse suurendamisest, järgneb sageli demagoogiline küsimus: mille arvelt seda tegema peaks, kas õpetajate või päästjate palkade arvelt?
Globaalmuutused on peatselt meie suurimaks julgeolekuriskiks, aga kus on Eesti keskkonnadebatt?
Erinevalt rahvuslusest, identiteedist, lõimumisest, sotsiaalsest kihistumisest, sotsiaalsest õiglusest, soolisest võrdõiguslikkusest jm on vabaduse teemat iseseisvumisjärgsetes debattides ülimalt vähe käsitletud.
Hendrik Toomperel on Florian Zelleri mõnevõrra tühja, morbiidsevõitu näidendi põhjal õnnestunud luua tehniliselt veatu, taotluslikult ülesätitud, ent kuratlikult elus lavastus.
Teadlaste koostöö ettevõtetega on võimalik ja toimub: toiduainetööstus hindab innovatsiooni ja ettevõtted suunduvad teaduspõhistelt uuendatud toodete poole.
Enesekriitilised kureerijad, kes üritavad vältida rahvusvaheliste suurnäitustega kaasnevat koloniaalset pilku maailmale, võivad võtta biennaalilt kunstilise sõltumatuse ja poliitilise kõnevõime.
Iga katse seada või kasutada rahvaloomingu elemente nüüdisaegses helikeeles on ja jääb sisulise dimensiooni väljendamises tinglikuks.
Üleeuroopaline arhitektuuriüliõpilaste assamblee jõuab peagi Valka, et kohalikke aidata, mõjutada ja intrigeerida ning lubada mitme näoga linnal ennast õpetada.
Kui kontserdikava koostaja taotleb väheselgi määral ühtsust, on tarvis midagi, mis teoseid omavahel seob.
Asula tänava uuenduskuur on hea näide, kuidas luua lihtsate vahenditega inimsõbralikum, turvalisem ja meeldivam ruum.
„Johni“ puhul jääb lahtiseks, kui paljud ebalus-, õõva- ja piinlikkusmomendid on teadlikult lavastatud ning kui paljud põhjustatud publiku reaktsioonist.
Kirjandus on muutunud üha tõsielulisemaks. Tõsielu viljastab aga kirjandust pigem millegi šokeeriva kui ilusaga.
Festivalil „Üle heli“ avanes publikule omalaadne ja väga mitmekesine audiovisuaalne džungel.
Tõsise muusika roll on hoida üleval vaba mõtet, olles seejuures aga majanduslikult aheldatud nende külge, kes on tema suhtes ükskõiksed või lausa tõrjuvad.
Kuigi Türgi praegune olukord ei kutsu küsimusi esitama, oli İstanbuli disainibiennaali peamine eesmärk tekitada uudishimu ning seada praegu toimivad süsteemid küsimuse alla.
Jurij Dobrjakov: „Kunstikõrgkooli lõpetanud järgivad rahvusvahelise kunstimaailma arengut, kuid on julgustav, et suundumusi ei järgita pimesi.“
Kärt Hellerma romaani „Koer ja kuu ehk Seitse päeva jaanuaris“ keskne märksõna on „irratsionaalsus“.
Üheksa megaprojekti puhul kümnest osutub kulu planeeritust suuremaks, vaid üks megaprojekt kümnest toob lubatud tulu.
Rein Paku „Keisri hull“ on eelkõige kammerlik kostüümidraama, kus miski otseselt esile ei tõuse – kõik on korrektne ja maitsekas.
Markus Toompere, „Põhjendatud pessimism“
„Avameelselt salaelust“, Marina Richteri intervjuu Ameerika pornonäitlejanna Stoyaga
Aveliina Helm, „Ökoloogika. Ei ole hilja, aga väga kiire on“
Mihkel Kangur, „Teadus ja tasu“
Ülo Mattheus, „Mida paska, rahvuslased!“