Teadusel ja kirikul on tekkinud koos meie sisenemisega tõejärgsesse maailma ootamatu ühisosa, mõlema ees on küsimus, kuidas eristada libaasju pärisasjadest ning kuidas vältida ühiskonna lõhenemist.
Cannes’i filmifestival tõi huvitavaid filme, aga ka aktuaalse sõnumiga õigustatavat keskpärasust.
Gisèle Vienne: „Kui vaadata nüüdistantsu või -kunsti arengut, siis seal on pöörded märksa silmatorkavamad, aga teater on suures osas ikka samasugune, kui see oli XIX sajandil.“
Meediat võib nimetada terroristi kaaskurjategijaks: kui puuduks ühiskonna huvi terrorismi vastu, siis ei oleks ka terrorismil sellisel kujul mingit mõtet.
Eesti teatris napib suuri lugusid, kirge ja ambitsiooni. Uuslavastuste arv on kasvanud ulmeliseks, ent lõviosa neist jääb turvalisse mugavustsooni.
Jüri Okas on kunstnik, kelle loomingut tasub vaadelda järjekindla tervikuna. Seda võib tõlgendada kontseptuaalse ja minimalistlikuna, kuid ei tohi unustada selle poeetilist dimensiooni.
Interneti uued multimodaalsed väljendusviisid võimaldavad luua täiesti uut sorti identiteete ja eneseväljendusviise.
Kultuurile ja naiste ühiskondlikule rollile osutatud tähelepanu poolest on Paul Bushkovitchi ajalookäsitlus silmatorkav erand.
Lavastusse on jagunud sirgjoonelisi tundeväljendusi ja sordiinialuste suhtenüansside keerukust – „Eine murul“ on kunst südamele, mitte mõistusele.
Noored tõlkehuvilised said Eesti Kirjanike Liidu tõlkijate sektsiooni ilukirjandusliku tõlke võistlusel ennast proovile panna, aga ka väikese väljaõppe.
Mida rohkem mängulisust, isiklikkust ja erilisust muusikategemise juures on, seda parem, sest muusikat tehes tööd nühkida võib olla äärmiselt frustreeriv.
Kossorotova ei otsi ärevuse ajastu lahendust mitte endassevaatamises, mediteerimises või joogas, vaid süsteemile vastuhakkamises.
Muusikafoorumil „Classical:Next“ tutvustasid eesti muusikat ja sõlmisid sidemeid Eesti muusikaorganisatsioonid Music Estonia katuse all ja Eesti Muusika Infokeskus.
Nagu ei tähenda rohkem valgust vähem kuritegevust, ei tee ka tihedam digiühendatus inimestest automaatselt õnnelikku globaalset kogukonda.
Tiit Maran: „Populatsioonide taastamine on toimetamine teadmise ja mitteteadmise piiril, kusjuures mitteteadmist on alati rohkem.“
Margit Lillemets
Claes Bang: „Usun, me kõik arvame, et oleme üsna toredad inimesed, kes kohtlevad teisi inimesi kenasti.“
Üksindus seob lavastuse argiste hetkede rea tervikuks, hõljudes kriipivalt talutavalt, seejuures mõõtmatult kuskil pinna all.
Sotsiaalpsühholoogiast on teada, et kollektiiv mõjutab ja suunab üksikisiku mõtteid väga tugevalt. Ühiskonnas parajasti levinud hoiakud võetakse enamasti omaks kriitikavabalt, seda teadvustamata.
Kuidas mõtestada Facebooki arutelu?
Muusika(kultuurist) tehnoloogia võtmes
Aga miks sa mind kunagi ei laigi?
Kuidas saada välja omaloodud lõksudest?
Intervjuu „Ruudu“ peaosalise Claes Bangiga
Kadi Herküli „Raevu, naeru, pisaraid!“
Tähelepanekuid noorte ilukirjandusliku tõlke võistluselt
Toomas Raudami „Vihm“
Konverents „Arhitektuur, loodus ja andmed – keskkonnapoliitika“
Sandra Kossorotova näitus „Krooniline ajutisus“
VAT-teatri „Eine murul“
Venemaa ajaloo lühikursus
Euroopa naaritsa tagasitulek