Ilu mõiste ja kestvad ideaalid ühendavad keha, mida Kari vormib, ja pilti, mida ta kannatlikult maalib – sest kunstis loeb eelkõige see, kuidas see publikut rikastab.
Must miljon jääb mustaks miljoniks, olgu ta miljard või triljon.
Mälupoliitika uurijad Maria Mälksoo ja Tatjana Žurženko arutavad, millise tee on valinud venelased ja ukrainlased ontoloogilise julgeoleku saavutamiseks.
Kõne preemia ja sellega kaasneva medali üleandmisel Tallinna Kunstihoone galeriis 1. XI
Konverents proovib õmmelda Konrad Mäe mitte Euroopa kunstiajaloo külge, vaid selle sisse, ning heidab valgust kultuuripoliitilistele valupunktidele.
Lavastused, mille üle konverentsil arutati, olid kõik ühiskondlikult relevantsed ja näitasid, et muusikaline ja sõnaline osa ei olegi teatris nii hästi paigas, kui võiks eeldada.
Tänavuse „Afekti“ jooksul demonstreeris muusika mitmel korral piiririigi keerukust, veelgi enam aga piiriülese dialoogi ja ühtsuse kasulikkust ning tähtsust.
Linnahall võib veel pääseda Tallinna mereni välja murdmise lainetest, kui omanik saab lisaks unistamisele selgeks ka heaperemehelikkuse.
Alexander Römer: „Samal hetkel, kui te koos mingisse olukorda sisenete, tekib ka ühine ruum.“
Festival andis kinnitust, et mänguline sürrealismivaim on endiselt elujõus.
Illustraator Joanna Concejo: „Arvasin, et minust saab kunstnik, kes teeb suuri ja nähtavaid asju …“
Dale Dickey: „Ma ei loobunud oma päevatööst enne, kui alles neljakümnendate eluaastate keskel, ja siis hakkasin ka rohkem tööd saama.“
Marge Liiske: „Loovate inimeste – režissööride, stsenaristide ja operaatoritega – tuleb osata rääkida ja ringi käia.“
Liisbeth Horni hoogne „Tõsielu laulikud“ paneb juurdlema mõtlemise kõikvõimsa ja hävitava jõu üle, sealhulgas tõstatab aga ka küsimuse, kas elementide rohkus toetab või murendab nähtut.
Kas ja mil määral saab ja tohib noorte loomingut lahti harutada, kui jääb tunne, et tegijad end looduga nii väga samastavad?
Keerulise pärandiga tegelemine ei seisne kõigest päritolu-uuringutes ja tagastamises. Tähtsal kohal on kogude kriitiline hindamine ja dekoloniseerimine.
Näitusele jõudnud veerandsada ürikut pakuvadki moodsa entomoloogia kujunemisloo XVI sajandi natuurteoloogiast XIX sajandi eluslooduse süstemaatikaks.
Meediapädevuse suurendamisse saavad oma panuse anda kõik Balti riikide elanikud.
Geriljarežissööriks ja kunstiterroristiks nimetatud Kim Noble’i humanism ja eksistentsialism pole üha süveneval internetiajastul kaotanud kübetki oma aktuaalsust.
Linna pole iiri näidendites asja, elu kvintessents destilleerub ikka talus, milles kui veepiisas suurt maailma näidata.
Ringo Ramuli lavastatud „Head lapsed“ järgib Yorgos Lanthimose filmi „Koerahammas“ süžeed ja meelelaadi väikeste variatsiooniliste erinevustega.
Teist korda toimunud keelpillide nädal ei jää loodetavasti kolmandata, küllap toovad aina kumuleeruvad õnnestumised ka publikut juurde.
Eesti Kontserdi minifestival „Keelpillifookus“
Endla teatri „Mullingari kandis“
In memoriam Ottilie-Olga Kõiva
In memoriam Vjatšeslav Semerikov
Esiküljel Konrad Mäe preemia laureaat René Kari. Foto Piia Ruber