
Vaba loovus on kapitalismi surmaoht
Radikaalne anarhist kirjutab kapitalismi ja bürokraatia troostitust ühiselust.
Teisipäeval 14.36
Võib-olla tundub eraldi mitmekesisuse teema tõstatamine mõnele punnitamisena, kuid avalikus debatis tundub aina kasvavat lõhe eri hierarhiliste tasandite retoorika osas. Kui ühismeedias kõlab järjest julgemalt mitmekesisust ja võrdsust hindav ning soo- ja rahvuspõhiselt korporatiivset Eestit kritiseerivaid hääli, siis avalikus ruumis kipub peale jääma…

Muusika ja tehnoloogia – vahendid või vigurid?

Energiat tootev samblafassaad ja prinditavad majad
Silvia Brandi: „Kool on kui platvorm, kus arhitektuur sünnib teaduskoostöös.“

Teatri retked avastamata aladele
Andres Noormets: „Kui publikule vastu tulla, siis ma tahan teha kaks sammu vähem, kui nemad minu poole astuvad. Publikul sabas sörkida pole eetiline.“
Kuidas pääseda broilerivardast?

Jumalat ei saa sõltumatu muutujana võrrandisse tuua
Moodsate kultuste uurija Eileen Barker: „Kiirete ja radikaalsete muutuste aeg on uususundite tekkeks viljakas pinnas.“
Teaduskriitika kui ajakirjandusžanr

Tuntust ja tundmatust, heast ja halvast
Leide Haapsalu õudus- ja fantaasiafilmide festivali programmist

Roman Koolmari avastamine

Maavarade kasutamise põhimõtted on vananenud
Arendajakeskne kaevanduste planeerimine tuleks muuta ühiskonnakeskseks.
Günter Grass – kes ja mis

Mis kallis, see kaunis, mis odav, see mäda

12 vaadet Eestile
Ülevaade lühidokkide sarja „Eesti lood“ 2014–2015 aastakäigust

Tubin ja Berlioz nooruslikus võtmes

Sõnamänguline sürrealism

Näitusesoovitusi tarbekunstisõpradele
Mõnedes asjades…

Emotsionaalne, kaasahaarav ja elamuslik
„Onegin“ puudutab oma elulisusega, puhastades dramaatiliste läbielamiste ja kauni esteetikaga inimese hinge.

Kohtumine kahe Eddaga
Sädemetest Islandi ja Eesti vahel ning väikeriigi võimalustest püsida pildil.

Lasnamäe mikrokosmos
Uus eesti dokumentaalfilm „Sipelgapesa“ pakub lühinovelle, vinjette, anekdoote ja ballaade…

Ängi varjus

Bologna lasteraamatumess, lastekirjanduse maailmavitriin
Meenutades Tomas Tranströmerit
Margit Peil 4. II 1964 – 6. IV 2015
Margiti muusikaõpingud algasid Jõgeva Lastemuusikakoolis ja jätkusid Georg Otsa nimelises Muusikakoolis. 1989. aastal lõpetas ta muusikateaduse erialal Tallinna Riikliku Konservatooriumi, tema diplomitööd „Schützi vaimulikud suurteosed ja saksa protestantliku muusikaesteetika kujunemine“ juhendas Toomas Siitan.
Aastail 1988–1990 töötas Margit Peil Tartu II Muusikakoolis klaveri- ja teoreetiliste…

Varvaskingad minevikku viival trepil
Koreograaf Kaja Lindal on pannud traditsioonilises lavastuses „Kehameel“ loojutustuse teenistusse tantsu-, sõna- ja nukuteatri.
Võistlema oodatakse bestsellereid
Muusika aeg või muusika ajas

Eesti lasteluule inglise keeles

Uuenev linn kui autopsühhogeograafia
Mida hakkame peale autodest vabaneva ruumiga?
Moskva-meelsusele eelnes võõrandumine oma ühiskonnast
Tiit Hennoste on oma retsensiooni (Sirp 13. III) mu raamatule „Punased I“ koostanud otsekui dissertatsiooni oponeeringuna, kuhu hulganisti autorile suunatud küsimusi vahele lükitud ja võib-olla ka mõni etteheide teadlikult…
Kui uus on uus muusika tegelikult?
Tarmo Johannes (flöödid, helimängude tarkvara) ja Tammo Sumera (helindus) „Osaluskontsertide“ sarja viies kontsert „Kuula!“ 30. III kinokohviku Sinilind saalis.
Artikli pealkirjas toodud küsimus on ajendatud kahest märtsikuisest eksperimentaalsest uue muusika kontserdist. Täpsemalt nende kontsertide kavast, kus nüüdisheliloojate loomingu kõrval võis sama egiidi all kuulda ka selliseid komponiste, kellest…

Aukartustäratava haardega sotsioloogiaõpik
Eksonüümi mordva ei leia ersa ega mokša keelest
Mordva keeled kuuluvad uurali keelte soome-ugri rühma. Mordva (eriti ersa) ja läänemeresoome keeltel on…

Noorusest, emotsioonideta
Hea näitus, aga noorusest jääb vajaka.

Uus geograafia välistab mis tahes eluvormide välistamise
Hayden Lorimer: ELi teaduse ja innovatsiooni raamprogrammi „Horisont 2020“ dokumente lugedes tuleb kõvasti silmi kissitada, et näha valgust.

Maalitekst ja tekstimaal
Tartus on vaadata õige mitmekesine, kuigi kõiges mitte just õnnestunud kunstipilt.
