Eesti filmirahvas jälgib rahutusega meedia vahendusel avalikkuseni jõudnud uudist Pärnu uue kunsti muuseumi hoone võimalikust müügist. Tahame omalt poolt avalikkusele teada anda filmitegijate murest.
Pärnu Chaplini kultuurikeskus pole mitte ainult kõigile kujutava kunsti nautijatele armas rahvusvaheliselt tuntud näitusepaik. Seda maja tuntakse sama hästi Pärnu rahvusvahelise ja visuaalse antropoloogia festivali keskusena. Väga…
Montrealis lahkus meie hulgast 93aastaselt Eesti Teatriliidu auliige, omaaegse Tallinna Töölisteatri (1930 – 37) ja esindusteatri Estonia (1937 – 44) unustamatu näitlejaisiksus, säravalt kolme lavažanri vallanud Teet Koppel.
Võrsunud Saksa teatri lavatöölise ja pesupesijast ema lihtsast perest, oli loodus talle kinkinud peale atleedivälimuse intelligentsi ja harmoonilise, mitmeid kunste harrastava loomuse.
Tarkus koguneb teatavasti aastatega. Omaaegses mõistes filoloogiakandidaadil, praeguse nomenklatuuri järgi PhD-l Kalju Lehel sai 1. I neid aastaid 80. See on suur number, sajale märksa lähemal kui poolele sajandile.
Kalju Leht on küll vana koolimees, kuid minu jaoks mitte koolipapa. Ta on teinud seda, mille pealt on kasvanud mitu põlvkonda. Teinud…
Eesti Kirjanike Liidule, Tallinna linnavalitsusele ja Eesti kultuuriüldsusele
Mul on tänaseni silme ees mälupilt varasest lapsepõlvest, kus ma istun ühe noore mehe süles, kes loeb mulle ette oma lasteraamatut “Sinine liblikas”. See noormees oli minu ristiisa Karl Ristikivi, kes oli tulnud oma sugulastega hüvasti jätma enne maapakku minekut. Pärast seda ei…
Ükspäev meie vanas armsas pealinnas jalutades hakkasin mõtlema, mille poolest erineb totaalses ja vabas maailmas elavate inimeste nähtav käitumine kõige enam – peale selle, et vaba maailma inimesed ei ole nii sünged ja naeratavad rohkem. Jõudsin järeldusele, et selleks on jalakäijate liikumisviis avalikus ruumis.
Mäletate Nõukogude okupatsiooni aega: peaaegu alati…
Lahkunud on paljude õpetaja, sõber, mõttekaaslane, eesti muusikakultuuri väsimatu uurija ja propageerija Johannes Jürisson.
Lapsepõlvekodu kasinate võimaluste tõttu algas Jürissoni töömeheelu varakult. “Karjapoiss, talusulane, pagariõpipoiss, äriteenija,” märgib ta oma ankeeti. 1941. aasta Nõukogude mobilisatsioon viis ta neljaks aastaks sõtta. 1945. aasta detsembris asus 23aastane sõjast tulnud mees õppima Tartu Muusikakooli, 1951.…
Lavastus on iseseisvana isegi parem tervik kui kirjandusteose tõlgendusena.
“Sada aastat…”. Toomas Hussari näidend Gabriel García Márqueze romaani “Sada aastat üksildust” ainetel. Lavastaja Hendrik Toompere jr. Esietendus 28. I Vanemuise suures majas.
Teatriteaduse õppetooli tudengid jälgisid lavastuse “Sada aastat…” proove ja jagavad oma elamusi, muljeid.
JOSÉ: Aureliano! Aureliano! Mis päev täna on?
Pauli päevik
Asjadel ei ole tähendusi, asjadele antakse tähendused. See lihtne fakt puudutab ka teatrit. Teater peab alati põgenema tähenduste eest. Nime ja tähenduse annavad asjadele inimesed, kes selleks endale õiguse võtavad. Õigust saada on lihtne, sest võtmed on ammu laiali pillutud, ole ainult mees ja korja üles.
Öelge veel, et kunst ei ole kõikvõimas! On küll, sest praegu riputatakse kunsti kaela kogu vastutus Kolmanda maailmasõja puhkemise eest. Kunst on suutnud seda, millega pole hakkama saanud XXI sajandi ainus impeerium (või superriik) USA ega ka globaalsed korporatsioonid, mille vägevust on kombeks hinnata riikide omast suuremakski.
Mis kunst? Karikatuur on…
Fukuyama loobib täiesti süüdimatult mõtteid, mida meie reformipartei söandab vaid häbenedes ja jõulumoosi sees välja öelda.
Francis Fukuyama, RIIKLUSE EHITAMINE. Tõlkinud Kait Kabun. Tänapäev, 2006. 152 lk
Mõni aeg tagasi oli ajakirjanduses juttu sellest, et muusika-“klassikat” tuleks tutvustada rahvasõbralikumas vormis kui kombeks. Et rahvast saali saada, tuleks mängida kõige tuntumaid teoseid, neid, mille kohta kuulaja mälus on mingi selge märk või kujutlus. Ja et positiivne oleks muusikat ka kuidagi visualiseerida – näiteks krokodillikostüümiga. (T. Teder, “Et Beethoven…
Nietzscheaana ja regionaalajalooline mälu
Eesti kultuuriteadlase Gustav Ränga tees, et just meie “maa väiksus kitsalt kahe erineva maailma, ida ja lääne vahel” on meie kultuurimaastiku vormide ja tendentside ajaloolise mitmekesisuse “mõjukaks põhjuseks”, on rakendatav ka vaimuajaloole. Sellele rakendub palju enam kui tunnistatakse ta nendingus “Mana” 1982. aasta juubelinumbrist: “Korduvalt on ju…
Kas elujõulisus on väärtus omaette või on tähtsam tagada võimalikult suur erisuguste annete esiletõus?
Mis on kirjandus? Kes on kirjanik? On ta karjerist või elukunstnik? Kas kirjandus on talle vahend, mis aitab temalgi elus kuhugi jõuda – kirjanike liitu, ajalehte, kaante vahele? Või on see midagi, mis on talle tee iseenese…
Kõigile tuttava “Karu aabitsa” autori Heljo Männi leiab pisikesest Nõmme majast, kus lumehanged on poolde põlve ja automüra peaaegu pole. Pool sajandit aktiivselt kirjutanud, on ta avaldanud umbes saja raamatu ringis ja kui aeg ning tervis lubaksid, tuleks neid pea sama palju veel.
Eesti teatri aasta 2006
Hollywoodi filmitööstuse kujundajad paigutavad üldjuhul afišile turundustöötajate ning produtsentide punnitatud märgistusega visuaalid, kujundusprogrammis töödeldud peategelaste näolapid ning kuhugi on mahutatud ka asjaosaliste varem võidetud auhinnad või lausekatke mõne kriitiku retsensioonist. Peibutajad (inglise keeles teaser) peaksid plakati vaatajas tekitama uudishimu ning ootusärevust, tihtipeale isegi hämmingut. Grotesksete klantspiltide mõju…
ASTOR PIAZZOLLA tango-ooper “MARÍA DE BUENOS AIRES”: tekst Horacio Ferrer, muusikaline juht Per Arne Glorvingen, lavastaja Katja Czellnik, osades Julia Zenko, Daniel Bonilla-Torres, Matthias Klein; koor, instrumentaalansambel. Esietendus Komische Oper Berlinis 28. I
ti “MESSIAS”: ERSO, segakoor LATVIJA ja solistid ANDRES MUSTONENI dirigeerimisel Estonia kontserdisaalis 4. II
Eelmise laupäeva Händeli oratooriumi “Messias” ettekannet võib pidada Eesti Kontserdi selle hooaja üheks eredamaks muusikasündmuseks. Nimelt tähistas Eesti Kontsert 4. II Händeli suurteose ettekandega ühtlasi oma 65. tegevusaastat. Vaatamata sellele, et kontserdiorganisatsiooni (tollase nimetusega Eesti Riiklik Filharmoonia) asutamine jääb…
Kontserdisarjas “Akadeemiline kammermuusika”: IMBI TARUM, KÄDY PLAAS, REET SUKK ja TÕNU JÕESAAR Kadrioru lossis 5. II.
Veebruarikuu esimesel “Akadeemilise kammermuusika” sarja kontserdil kõlas prantsuse õukonnamuusika ning seda esitasid Imbi Tarum (klavessiin), Kädy Plaas (sopran), Reet Sukk (traversflööt) ja Tõnu Jõesaar (viola da gamba). Mahukas kava (poolteist tundi) prantsuse XVII – XVIII sajandi…
Katsed probleemi pisendada on tingitud ühiskonnas juhtpositsioonil kübersõltlaste suutmatusest teadvustada omaenda narkomaaniat.
Boliivia uus president Evo Morales on järjekordne pind Ühendriikide valitsuse silmas, mille on Ladina-Ameerika poole vaatamine niigi hellaks teinud. Sotsialistist cocalero liikumise juht leiab, et kokapõõsa kasvatamine on Boliivia indiaanlaste kultuuri lahutamatu osa ning selle tegevuse väljajuurimine ei tule…
Peaaegu igasse vene filmikunsti näitlejapõlvkonda on trehvanud mõni kummaline kiilaspäine mehejupp, nägu ümmargune kui kolobok, välimus totter ja mõttetu. Sõnaga, tüüp, kelle veidigi pikema linalviibimisega peaks film muutuma talumatuks ja kes peaks kinoteose päästmatult põhja laskma. Ent alati läheb vastupidi: säherdusest juusteta junnist saab publiku ergastav lemmik, kelle filmide peale…
Kasutame küpsiseid seadme teabe salvestamiseks ja ligipääsuks selle andmetele. Kui nõustute selle tehnoloogia kasutamisega, võimaldab see meil töödelda sirvimiskäitumist ja teie harjumusi sel saidil. Küpsistest keeldumine võib negatiivselt mõjutada mõningaid funktsioone ja võimalusi.
Funktsionaalsed
Always active
Vajalikud, et te saaksite segamatult portaali eri osade vahel liikuda.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistika
Kasutatakse lehe külastatavuse statistika kogumiseksThe technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.