Pärt Lias sündis 1940. aasta 28. oktoobril Tartumaal, õppis 1947 – 1949 Pataste algkoolis ja 1950 – 1959 Petseri 2. keskkoolis. Ilmselt sellest Petseri perioodist pärinebki tema arusaamine vene kirjandusest, parem kui paljudel kolleegidel. Aastail 1959 – 1964 õppis Pärt Lias Tartu ülikooli ajaloo-keeleteaduskonnas eesti filoloogiat. Ta erilise huvi objektiks…
Pille Lukin Sarah’ rollis lavastuses “Täiskuu”. Autor Alan Ayckbourn, lavastaja Roman Baskin. MTÜ Kell Kümme suvelavastus Palmse mõisas, juuli – august 2006. Järgmine etendus 12.XI Rakvere teatris.
Minu ülikooliaastate vastumõtlemine kandis suurel määral vene elementi: samizdat, vene autorid ja intellektuaalne opositsioon. Säravaimad õpetlased nagu Linnart Mäll, Peeter Tulviste ja Juri Lotman suhtlesid vene intelligentsiga ja vahendasid parimat, mida sealt võtta oli. Hiljaaegu küsis üks sõber, kas minu praegustes Venemaa käsitlustes ei peitu varjatud sisevaidlus toonaste lootuste ja…
Kohustusliku usuõpetuse küsimus on Eestis ikka kuum ja kirglik teema. Kuna meil on demokraatlik põhiseadus, mis tagab usuvabaduse ja südametunnistuse vabaduse, on seda ainet mitut moodi ümber nimetatud. Kõige levinum varjunimi on nüüdseks “religiooniõpetus”, mis jätab lahtiseks selle, kui paljusid usundeid õieti on mõeldud ja kas mõni neist peaks olema…
Keskerakondlik kultuuriministeerium populariseerib uut võlusõna “loomemajandus”. Kultuuriruumi püütakse reorganiseerida turunduslikust vaatevinklist tööstusharude kaupa. Tekivad naljakate nimetustega uued ametipostid ja imelikud seisukohad. Kui lugeda ministeeriumi kodulehelt loomemajandusse puutuvaid materjale, saab nii naerda kui nutta. Vormilt komsomolsklik, sisult turu-usklik.
Loomemajanduse termini hiljutine kasutuselevõtt kultuuriministeeriumi poolt on mõttevahetusse Eesti kultuurielu üle toonud uusi, seni käimata radu. Tundub, et majanduse ja kultuuri suhe sisaldab teemasid, millest seni pole räägitud ja mis võivad osutuda ka valuliseks. Arutelu nende üle on siiski vajalik.
Kas Hornby on valinud enesetaputeema selleks, et epateerida ja lugejaid võita, või käsitleb üldinimlikku ja valusat teemat, et me oma egoismis sellele tähelepanu pööraksime?
On filminägusid, mis sööbivad vaataja emotsionaalsesse mällu kui viirastused. Igaveseks. Kes on näinud Alovi-Naumovi kuulsat, Bulgakovi järgi vändatud “Põgenemist”, selle ajust ei haju Vladislav Dvoržetski kujutatud valgekaartliku kindrali Hludovi paranoilised silmad. Bulgakov ise iseloomustas Hludovit: “Ta on näost valge kui luu… Tal on seljas soldatisinel, see on rihmaga naisterahva kombel…
PETERBURI MARIA TEATER koostöös Pariisi Théâtre du Châtelet’ga: GIOACCHINO ROSSINI ooper ühes vaatuses “Reis Reimsi ehk Kuldse Liilia võõrastemaja”. Dirigent TUGAN SOHIJEV, lavastaja ALAIN MARATRAT, osades Anastassia Kalagina, Daniil Štoda, Irma Gigolašvili, Larissa Judina, Dmitri Voropajev, Jelena Tsvetkova, Vadim Kravets, Vladislav Uspenski jt Peterburis 1. X.
Maailma astronoomid on mures: üha vähem leidub paiku, kuhu saab ehitada teleskoope, sest üha suurem osa Maa pinnast on valgusest saastatud. Näiteks Lõuna-Soomes pole enam paikagi, kus näeks Linnuteed. Valguse müra on vallutamas Maad – nõnda ütleksid füüsikud oma keeles.
Kummalisel kombel nurisevad helimürade üle vaid tavakodanikud, kui nende kodu lähedale…
Béla Bartóki ooper “HERTSOG SINIHABEME LOSS”: lavastaja ja dirigent GYÖRGY SELMECZI, Ungari Rahvusooperi solistid Andrea Meláth (sopran), István Kovács (bass), PÄRNU LINNAORKESTER Estonias 23. X.
Kasutame küpsiseid seadme teabe salvestamiseks ja ligipääsuks selle andmetele. Kui nõustute selle tehnoloogia kasutamisega, võimaldab see meil töödelda sirvimiskäitumist ja teie harjumusi sel saidil. Küpsistest keeldumine võib negatiivselt mõjutada mõningaid funktsioone ja võimalusi.
Funktsionaalsed
Always active
Vajalikud, et te saaksite segamatult portaali eri osade vahel liikuda.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistika
Kasutatakse lehe külastatavuse statistika kogumiseksThe technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.