ERSO kontsert sarjast „Nautimus“ 27. II Estonia kontserdisaalis, solist Natalia Gutman (tšello), dirigent Nikolai Aleksejev.
Kui mõelda, millised XX sajandi teisel poolel kirjutatud instrumentaalkontserdid tulevad meile meelde, siis mõningase üllatusena tundub, et üksikud. Toimiks justkui mingi imelapse efekt: teoseid nagu oleks olnud ja korraks ka vaimustus, aga mõne aja pärast kaob kõik kusagile uttu. Täiesti teine lugu on Witold Lutosławski 1970. aastal kirjutatud tšellokontserdiga, mis on võitnud interpreetide hulgas kindla…
Euroopa kammermuusikaõpetajate ühingu konverents ja rahvusvaheline kammermuusika festival 4. – 6. V EMTAs.
Huvitav, et kammermuusika kui üldistava termini määratlemine tekitab raskusi. Praegustes „prioriteetides” seda nagu vahel polegi, samas ulatub see mõiste lausa muusika algusaegadeni välja, ületades kergesti eri stiile nagu impressionism, romantism või barokk. Ka esituskoosseisude osas ei ole piiranguid, kuni vastu tuleb orkester oma dubleeritud orkestraalse kõlaga. Ka on olemas kammerlik esitusstiil. Lisaks võib veel öelda, et kammermuusikal oma…
BERLIINI FILHARMOONIKUD SIR SIMON RATTLE’i dirigeerimisel Estonia kontserdisaalis 4. V, kavas Brahmsi, Weberni, Stravinski ja Beethoveni teosed.
Ei tea otsest põhjust, miks Berliini Filharmoonikud eelmisel pühapäeval Tallinnasse sattusid. Estonia kontserdisaal ei ole suur, saalis istuda oli täielik luksus. Kõik laval toimuv jõudis publikuni viimase detailini, kaasa arvatud visuaalne külg, mille jälgimist Igor Stravinski pidas muusika puhul sama oluliseks kui kuulamist.
MURRAY PERAHIA (klaver) ja Soome Raadio Sümfooniaorkester BRUNO WEILI dirigeerimisel Helsingi Finlandiatalos, kavas Haydni, Mozarti ja Beethoveni teosed.
28. IX toimus Helsingi Finlandiatalos Soome Raadio Sümfooniaorkestri kontsert, dirigeeris Bruno Weil. Kavas oli Joseph Haydni sümfoonia nr 97 C-duur, Wolfgang Amadeus Mozarti „Väike öömuusika” KV 525 ja “Serenaad” KV 239. Peab muidugi ütlema, et Soome Raadio Sümfooniaorkester on tegelikult väga hea orkester, aga seekord oli tunda, et publik ootab juba ette, et millal tuleb lavale…
Irina Zahharenkova
Tallinna Filharmoonia korraldatav viiest kontserdist koosnev sari „Klaveripalavik” käivitus 30. IX Mustpeade maja Valges saalis ja andis ühtlasi võimaluse alustada rahvusvahelise muusikapäeva tähistamist päev varem. Palavik või mitte, tegelikult toimuvad Tallinna Kammerorkestri kontserdid eri dirigentide juhatusel rõhuasetusega pianistidele. Üks neist, Daniil Sajamov, on tulemas sel hooajal juba teist korda Tallinnasse ja mängib seekord Prokofjevi Klaverikontserti nr 4 vasakule käele ja Chopini „Variatsioone Mozarti teemale”.
20. ja 23. VIII toimus Helsingi Finlandiatalos kaks klaveriõhtut, kus András Schiff viis lõpuni Ludwig van Beethoveni 32 klaverisonaadist koosneva tsükli. Aega oli ta selleks varunud neli aastat, igal aastal kaks kava. Sonaate mängis ta kronoloogilises järjekorras ja laval oli jälle ta isiklik pill. Seekordse kava ja saali jaoks oli ta pidanud Bösendorferi kõlaomadusi sobivamaks kui Steinwayl. Seda sarja viib ta läbi mitmel pool maailmas ja kogu ettevõtmine on äratanud suurt…
Pärnut nimetatakse viiuldajate linnaks ja õigusega. Samas on pisut tähelepanuta jäänud, et sinnapoole pürgib veel üks kuulus ja ilus Eesti väikelinn nimega Haapsalu. Juba 14 aastat järjest on seal igal suvel peetud festivali “Viiulimängud”, mis hõlmab kõiki keelpille, alates viiulist ja lõpetades kontrabassiga.
Seal on antud palju kontserte, aga mitte ainult. Kogu selle aja jooksul on selle ettevõtmise olulise osana läbi viidud viiuldajate kursusi, kus on õpetatud noori, ka päris väikesi…
On raske ülesanne rääkida muusikaharidusest olukorras, kus valitseb üldine arusaam, et kõik, mis muusikas praegu meie ümber toimub, on ühtmoodi hea. Kõige parem. Parim näib olevat, kui kõike on seinast seina – kõik ühte patta, nii ida kui lääs, kommerts ja ajaviide ning etno. Uus muusika on huvitav, vana jälle hea. Klassikaline muusika on siis see tõsine muusika, “millest keegi aru ei saa”. Ja see käib peaaegu kõige kohta, mis…
Kasutame küpsiseid seadme teabe salvestamiseks ja ligipääsuks selle andmetele. Kui nõustute selle tehnoloogia kasutamisega, võimaldab see meil töödelda sirvimiskäitumist ja teie harjumusi sel saidil. Küpsistest keeldumine võib negatiivselt mõjutada mõningaid funktsioone ja võimalusi.
Funktsionaalsed
Always active
Vajalikud, et te saaksite segamatult portaali eri osade vahel liikuda.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistika
Kasutatakse lehe külastatavuse statistika kogumiseksThe technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.