Fideelia-Signe Roots: „Mulle meeldib sotsiaalse närviga kunst. Viimasest ajast on parim plakat „Mutin on Punn“, mida ma ei näinud kunstigaleriis, vaid Ukraina toetusmeeleavaldusel.“
Kuni faktid vähegi võimaldavad, peab pakkuma positiivseid, lootustandvaid sõnumeid.
Lääne reaktsioon on olnud kiire ja äge, kuid väga võimalik, et see on Moskvat hoopis veennud oma toimimise õigsuses.
Venemaa ladvik ei ole kunagi toetanud rahvusvahelise korra ideaali, et suveräänsetel riikidel on võrdne õigus ennast määrata. Imperialistlik süvahoovus Venemaa välispoliitikas on vaieldamatu.
Pole võimatu, et sõda saab Venemaa oma ajaloost lahti tõusmise katalüsaatoriks, nagu see juhtus Saksamaaga, võib-olla pole see Euroopa-pärane lahendus teistele kättesaadav.
Uudised Venemaa kohta, sh praeguse sõja uudised, on hiinlastele samad ja samas sõnastuses, mis Venemaal venelastele. Muud uudised nendeni ei jõua ja kui keegi neid levitab, on see kriminaalkorras karistatav.
See, et eestlane oskab läti ja lätlane eesti keelt, on pigem erand. Ingliskeelne uus läti keele veebigrammatika on aga internetis nüüd kõigile tasuta kasutada.
Haritus, abivalmidus, laste õigused, vastutus, põlvkondade side, (kooli)kiusamine, enesekindlus, kliimakriis ja põgenikud on vaid mõned 2021. aasta eesti lastekirjanduse teemad.
2021. aastal laste ja noorte tarvis eesti keelde vahendatud kirjandus on temaatika poolest avar.
Kaarin Kivirähk: „Tahame teha ajakirja, mida on huvitav lugeda ka inimesel, kes Eestis kunagi käinud pole või siinsest kunstist midagi ei tea.“
Annika Koppel: „Minu kavatsus on ajakirja heal professionaalsel tasemel edasi teha ja arendada, heas koostöös teiste institutsioonide ja partneritega.“
Loodushoiu kujunemine linnades päädis hiliskeskajal Tallinnas Kopli metsa ja Roosiaia pärna säilitamispüüdlustega, millele järgnes Kadrioru pargi puude kaitse eeskiri.
Mait Sepp: „Tallinna kuumasaarestik on püsiv: lao- ja tööstuspiirkonnad, kus on suured tumedad lamekatused, kuumenevad kiiresti.“
Viinavabrik on hoonetüüp, mis hoolimata märkimisväärsest tähtsusest mõisale on suures mõisavaimustuses tähelepanuta jäetud.
„72 päeva“ on ülimalt positiivne lavastus. Etenduse ajal on põnev: siin ei ole küsimus selles, kas keegi pääseb Moskvasse või saab mehele.
Kuldse Kodu juures seisvad meie vanimad suurejoonelised arhitektuursed skulptuurid ehk arhitektoonid eristuvad omataoliste seas eriti kõrge kunstitaseme poolest.
Kontsert oli aktuaalne ning ka muusikaliselt hästi läbi mõeldud, selle alltekst andis võimaluse mõista muusika suuremat, sügavamat tähendust.
Kammerorkestri Helikunst debüüt on suurepärane näide, et aktiivsed ja andekad tudengid leiavad eneseväljendusvõimaluse ka omal käel.
Kaido Ole loomingu ja mõttelaadi iseloomustamiseks sobib hästi Friedrich Nietzsche hilistele filosoofilistele arutlustele omane praktilis-eksistentsiaalne käsitlus.
Katrin Pärn ja Janek Savolainen on „Naksitrallide“ legendaarse kolmiku lavale seadnud nii, et ka tantsu kaudu saab kõik öeldud.
Hoolimata suhtelisest siivsusest on „Lagritsapitsale“ osaks saanud Paul Thomas Andersoni karjääri vahest kõige vastuolulisem vastuvõtt.
„Kuningas Richard“ on huvitav sissevaade eksperimenti, mis ei lõppenud inimliku tragöödia, vaid päris eheda läbilöögiga.
Kuigi räägime Heino Ellerist kui ühest suurema mõjuga loojast oma muusikakultuuris, on suur osa tema loomingust olnud viimase ajani kättesaadav vaid käsikirjadena.
Kas demokraatia ikka tähendab seda, et igaüks püüab oma häält üle teiste kuuldavaks teha ja „kõiki pille proovida“?
Helikunstniku ja muusiku Aivar Tõnso installatiivne etteaste Tallinna Kunstihoones kõditas kõrva, kuid nõudis galeriiruumi steriilsuse tõttu täielikku keskendumist.
Kirjaniku rännakud oma näidendi ümber sobivad „Lea“ lavailma, avardavad tegevusaega, lisavad kord küsivaid, kord lepitavaid toone, absurdi, huumorit.