Riigikogu asub kaaluma kavandatava kultuuripoliitika ambitsioonikust.Kui ikka asub.
Taaniel Raudsepp: „Eesmärk on luua Euroopa parim vabakutseliste süsteem. Looming tuleb loojatelt, järelikult peab tagama loojate heaolu.“
„Kultuuri arengukava 2021–2030“ eelnõus püstitatud ideaalide saavutamist takistab muu hulgas asjaolu, et kellelgi ei ole ilmuvast trükisõnast ja selle kvaliteedist ülevaadet.
Ükski visioonidokument ega arengukava ei too kaasa soovitud muudatusi. Areng sõltub kõigi valdkonda kuuluvate inimeste tegevusest ja koostööst.
„Pingeväljade aednikus“ nagu ka Mehis Heinsaare loomingus on kõik seotud müsteeriumiga, mida võib nimetada ka eluks, aga mille peamine tunnus on tõsiasi, et oluline osa sellest jääb alati kättesaamatuks.
Septembrikuu muusikaelu oli rikkalik: kontserdilavadele jagus tippkoore ja -orkestreid, soliste ja dirigente, uudisteoseid ning meeldivaid üllatusi.
Looduslik mitmekesisus ja ainulaadsus on Eesti võimaliku visiitkaardina jäänud väärilise tähelepanuta.
Dokumentaalooperi „Russia: Today“ ettekannet Narvas võib pidada sotsiaalseks eksperimendiks.
Pilvi Kalhama: „Konrad Mägi oli olemuselt autsaider, tõeline avangardist. Tema puhul võluvad just ebatüüpilised võtted ja elemendid.“
„Kaardimängur“ on järjekordne peatükk Ameerika sõjaveteranide traumasid kujutavate linalugude reas.
mitmekülgne ja kõrgel tasemel professionaalne rahvusvaheliselt rikastatud kaasaegsete vahenditega valdkondlikult regionaalne konkurentsivõime
Kogumikus „Teatrielu 2020“ konstateeritakse, et mullu kolm kuud kestnud koroonapaus ei toonud teatrielus kaasa pööret, vaid oli pigem väike kõrvalekalle harjumuspäraselt rajalt.
Imbi Neeme jälgib romaanis „Kokkupõrked“ kahe õe suhte dünaamikat ja vastupidavust.
Tunneme ängistust, et midagi väga suurt on väga valesti ja et keegi peaks midagi tegema, aga puudub tunnetuslik ja intellektuaalne võime probleemiga tegeleda ja oma käitumist kohandada.
TMW on äärmiselt hea võimalus tutvuda muusikaga, mis igapäevasesse muusikamenüüsse ei kuulu, ning iseennastki tundma õppida.
Kuigi Niguliste muuseumi näituse eesmärk on tutvustada põnevat altariretaablit, annab see suurepärase võimaluse vaadelda renessansiajastu ühiskonda.
„Ivanna elu“ pakub karmi ja elulise sissevaate noore neenetsi keerulisse ellu ja inimsuhetesse.
Kalev Kudu poleks Kalev Kudu, kui ta ei oleks neid kahte – Juhan Liivi ja zen-budismi – lavastuses „Ma tahaksin olla kui lill“ kokku viinud.
Vardi näituselt puuduvad küll Eesti Kunstimuuseumi tööd, kuid ka Tartu Kunstimuuseumi kogu, Enn Kunila ja veel mõne erakogu põhjal saab tema loomingust igati hea läbilõike.
Naiskunstnike tööde kohalolu Kadrioru kunstimuuseumi Flandria kuldse ajastu näitusel peegeldab autentselt flaami tollast kunstielu, hariduslikke ja ühiskondlikke olusid.
URMAS BERECZKI
XVII Veneetsia arhitektuuribiennaal kinnitab, et parim maja on ehitamata jäänud maja, kuid tutvustab ka keskkonnasõbralikke ehitusmaterjale.
Sookuru kortermaja vabaõhumuuseumis tuletab meelde, et nõukogude korra ja siinse kultuuri sümbioosis kujunenud Eesti argielu on ülihuvitav nähtus.
Imbi Neeme romaan „Kokkupõrked“
Tanel Mällo, „Nutikas veepudel I“
Janek Kraavi, „Post-sõnastik LVII. Keskmiselaubaline kirjandus“
näitus: „Memlingist Rubensini. Flandria kuldne ajastu“
XVII Veneetsia arhitektuuribiennaal
Anu Kannike, „Elu võimalikkusest kolhoosimajas“
dokumentaalooper „Russia: Today“
Äli-Ann Klooren, „Mihklikuu audiospaa“
Tallinn Music Week’i muusikaprogramm