Eesti diplomaatia argipäevast teab avalikkus liiga vähe. Aeg on suu puhtaks rääkida!
Paljudele tartlastele ja Tartu külalistele kujunes Autovabaduse puiestee mitte ainult mõnusaks ajaviiteks, vaid pani ehk kogu linnaruumile teise ja värskema pilguga vaatama.
Tänava sulgemise arutelu kõrval on vähem tähelepanu pälvinud küsimus, millist tulevikku ja linnaruumi me tahame.
Kuna keskmine SKP oli viimastel aastakümnetel tõusnud ning ajakirjanduses läbiviidud rahvaküsitlused näitasid inimeste rahulolu tõusu oma elukvaliteediga, oli riiki saabunud aeg tegeleda headusega.
Tõnis Arjus: „Autovabaduse puiestee oli müüdimurdmise projekt. See näitas, et eestlane on sotsiaalne loom nagu kõik teisedki, ka linnakultuur on meis sees.“
Helilooja Veljo Tormise 90. sünniaastapäeval pannakse nurgakivi tema virtuaalsele keskusele. Kümne aasta pärast, kui ette lööb 100, võiks „hoone“ ja selle sisustus olla enam-vähem valmis.
Teksti tiheduse tõttu on „Electraumur“ paiguti pääaegu läbitungimatu, lakkamatu motiivide kuhjamine hakkab mõjuma vaat et parodeerivalt.
Naiskunstnike ajalooline positsioon võrdluses meeskunstnikega on kunstikirjutistes ikka ja jälle käsitlemist leidnud ja see ajendab vaatlema üldpilti.
Eesti lühifilme tasuta vaatamiseks pakkuv veebisait Estonian Shorts on praegu veel pealiskaudne, aga see on suure potentsiaaliga lühifilmide tutvustaja siin ja välismaal.
Ajateatri „Tema taevaliku Õnneküla potitehase“ lõpplahenduse võib kokku võtta nii: tee tööd ja näe vaeva, lõpuks saad ikka kinga.
Kuraatorid Indrek Grigor ja Šelda Puķīte on toonud avalikkuse ette tundmatute naisfotograafide loomingu, kuid eksponeeritud pildid ja saatev voldik konteksti ei ava.
Võru on suur linn. Rahulik, kui see on see, mida sa otsid. Igav, kui see pole see, mida sa otsid.
Koroonakriis näitas ilmekalt, et klassikaline teadusnõustamine kriisiolukorras ei toimi. Riigile antud nõu tuleb lahti rääkida ka üldsusele.
Kui Supilinna nimi ongi läinud laiemasse käibesse sulaajal ja lähtub irooniliselt mõeldud supellinna tiitlist, siis aeg on teinud oma töö. Sellest, mis võis olla pilkenimi, on saanud tähtis osis Tartu identiteedis.
Venemaa strateegia tähendab, et ta maadleb Paul Keresega ja maletab Kristjan Palusaluga. Venelased mängivad kahtlast mängu, kuid järjest paremini.
„Hõbetüdrukute“ näitus koosneb kildudest, kuid siingi on tähtis tõsiasi, et ajalugu nagu fototki on alati kellegi pilk kadreerinud.
Roy Anderssoni nimi ei pruugi laiemale avalikkusele midagi öelda, ent „Lõputusest“ kinnitab asjasse pühendunuile juba ammu teada tõika – tegemist on ühe olulisema elava filmiloojaga.
Mis on Ernst Enno loomingu võlu tänases kiires maailmas, kus enese sisse vaatamiseks on harva aega?
„Pidu elutoas“, intervjuu Tartu linnaarhitekti Tõnis Arjusega
Üleujutatud linnaosa, milles asuvad köögiviljanimedega tänavad
Eero Epner, „Harmooniline õnnelik inimene“
Immo Mihkelson, „Veljo Tormise muusika ja mõte elab“
Tarmo Soomere, „Teadusnõustamise tuleproov“
Tiit Riismaa, „Õndsaks eristunud venelased“
Müüdid naiskunstnike ümber
Ernst Enno päev Haapsalu raamatukogus
Ajateatri „Tema taevaliku Õnneküla potitehas“
Mängufilm „Lõputusest“