Kes valvab valitsust, kui parlament läbi kukub?
Berit Kaschan on kirjanduse praktilises väärtuses veendunud: inimene mõtestab oma elu lugude abil ja sõlmib iseendaga rahu just keele kaudu.
Ajakiri Estonian Literary Magazine tähistab tänavu 25 ilmumisaastat. Mida on eesti kirjandusest huvitatule viimaste aastakäikude numbrites pakutud?
Kui üllitatud digilahendused ka reaalseid probleeme ei kõrvalda, saame taas heisata kõrgele e-riigi lipu: oleme õelusega võidelnud, sealjuures kellegi tervist otseselt ohtu seadmata.
Hille Hanso: „Sõjapropaganda toimib nii, et vaenlasest tehakse mingi inimlike omadusteta tähtsusetu olend, „terrorist“, kelle hulgast kümme või sada „neutraliseeriti,“ „tehti kahjutuks“.“
Berit Kaschani luulekogus pälvivad tähelepanu ja austuse nii algav päev kui ka vaht cappuccino-tassis.
Kellerteatri suunitluse kohaselt on „Canterville’i kummitusega“ taotletud põnevust ja õudu, kuid doseeritud neid siiski vastavalt sihtpubliku vastuvõtlikkusele ja -pidavusele.
Loomingulisel platvormil e-lektron õnnestus oma esimese katsefestivaliga luua digitaalne teatriarhitektuur, mida arendatakse järjest edasi.
Millised reeglistikud kehtivad uute demokraatiavormide puhul? Miks on demokraatia põhimõtted muutumas?
Muusikateooria õpik annab küll muusika mõtestamiseks hädavajalikud vahendid, nende rakendamise tõhusus sõltub aga õppijast endast.
„Lihvimata kalliskivide“ peategelane Howard etendab küll kõva tegijat, kuid on tegelikult vaid väike laevuke – laine ähvardab iga hetk armutult üle ta pea rullida.
Püha pärn ja kuri koroonaviirus ehk Kuidas lõhmus meile raskel ajal korda läheb
Kunstnikufilmi valdkond on erakordselt võluv, maagiline, hinge toitev maailm, millesse tasub uskuda ja mille arendamise nimel pingutada.
Enamik e-lektroni festivali aktsioone ei olnud vaid vormimängud, eksperimendid ehitati üles lähtuvalt meediumist. Kõik see sillutab teed uutele käsitlustele.
Mihkel Kaevatsi luulekogus „Võpatus“ oodatakse kapitalismi lõppu, kuid ühiskonnakriitika jääb teoses kahjuks autori suure Mina varju.
Taaniel Raudsepp: „Tallinna Kunstihoone vajab ennekõike juhti, kes suudab navigeerida siinses avalikus elus keelebarjääri vastu põrkamata.“
Ususõnastiku tegijad on valinud tee, mida mööda on juba aastakümneid käinud EKN – oikumeenilise tee märgistada ühtsust konfessioonide erisustes.
„Piruka magus põhi“ paelub nii sisuliselt, lavastuskujundite läbimõeldud süsteemi kui ka kõigi osaliste mängurõõmsa pühendumise tõttu.
Muutuste aeg eesti koolimuusika arenguloos algas Heino Kaljuste initsiatiivil ning selle vältel saavutatu on mõjutanud suuresti meie muusikaõpetust ja ka koorikultuuri.
Peet Lepik paistab silma lausa poliitkorrektsuse eiramisega ja ütleb ausalt välja: „prohvet Muhamedi loodud islamiriigi mõte oli kõigi teiste ründamine“.
Linnaplaneerimine on pikk protsess. Tartus näitavad Anne kanali äärsed uued majad, et eelmise kümnendi põhimõtete järgi kavandatut ei peaks siiski valmis ehitama.
„Siiski mitte täiesti harilik biblionaut“, intervjuu Berit Kaschaniga
Mari Peegel, „Estonian Literary Magazine – mõõdetud sammuga stabiilsel rajal“
Maria Muuk, „Viirushaigus ei ole ainult disainiväljakutse“
Keele-elu. Ingmar Kurg, „Ususõnad eesti usukeeles“
Intervjuu kultuuriministeeriumi kunstide asekantsleri Taaniel Raudsepaga
Peet Lepiku „Universaalid ja islam“
Loomingulise platvormi e-lektron Kõheda Vastasmõju festival online’is