Eesmärk pole süvendada lõhesid või tekitada uut vastandumist, vaid laiendada eestluse mõistet, ajakohastada arusaama rahvuslikest huvidest.
„Disainiöö“ selleaastane konverents tõestab, et idealism ei ole kadunud ja sellest kantud head näited toetavad õhinapõhist ruumiloomet igal pool.
Parim koostis ja vahekord on saavutatud siis, kui üldsuse silmis ollakse avatud, eluviisilt salalik, vajaduse korral silmakirjatseja, kusjuures suudetakse ka teeselda, kui pole teist väljapääsu.
Francis Baconi peateosed püsisid kaua autoriteetseina ning enam kui sada aastat pärast tema surma pühendasid prantsuse valgustajad-entsüklopedistid oma „Entsüklopeedia“ nimelt Baconile.
Kuigi Olle Lauli romaanide tegelased on alati kas venelased või eestlased, on identiteediküsimus nende puhul teisejärguline.
Olle Lauli: „Inimese kui bioloogilise ja vaimse nähtuse olemasolu, selle fakti märkamine, tajumine, peaks ju iseenesest olema vapustus. Igal hommikul.“
Kui Kumu näitusel oli omaaegne hüperrealismilaine uusima fotorealistliku kunstiga suhteliselt nõrgalt seotud, siis Tartu valikus võidab eelkõige Tõnis Saadoja.
Tallinna tehnikaülikooli 100. aastapäevaks avatud näitusel on kümnete kaupa teadussaavutusi õhutõrjesuurtükkide tulejuhtimisseadmetest Juku-arvutiteni.
„Verbaarium“ on eelkõige oma aja ere dokument, „Mõtteleek“ aga tasane humoristlik kulgemine.
Uute peatoimetajatega „Ehituskunst“ on teooria asemel võtnud suuna arhitektuuri aktuaalsetele praktilistele probleemidele.
„Luues jumalaid“ sõnumi võiks kokku võtta nii: meil kõigil on oma tõed ja jumalad ning kõik need on võrdsed, üks pole parem teisest.
„Zuleihha avab silmad“ võlub naissoost peategelase tänapäevase kujutamisega ning lõimib põnevalt vene laagrikirjanduse traditsioonid.
Lavastused „Pargivaht“ ja „Kuuvarjutus“ on muu hulgas ka seisukohavõtt meie seriaalide ja suveteatri tühise tehislikkuse vastu.
Alates 1959. aastast peetakse USAs ikestatud rahvaste nädalat. USA presidendi Dwight D. Eisenhoweri külma sõja lainel seadusega algatatud mälestusnädalal meenutatakse rahvaid, kes ei saa elada vabalt ega väärikalt.
Rotalia fondi mõju suurenemisest veel olulisem võiks olla selle stipendiumi traditsiooni toel ehitada üles uut stipendiumikultuuri.
25 aastat pärast Peeter Lilje lahkumist on veel väga paljudel silme ees pilte temast orkestri ees, nii lava kui ka saali poolt nähtuna.
Al Paldrok: „Meie missioon on loomingulise vabaduse manifesteerimine. Tuleb vaid leida endas päästik, mis vallandab kreatiivsed protsessid.“
Leni Riefenstahli ja Mihhail Rommi ehk nii natsi- kui ka kommunistliku režiimi Hitleri müüt on küsitavalt dokumentaalne, mitmeski mõttes erinev, aga ka sarnane.
Ehkki tehniliselt on ERSO päris heal tasemel ja energiat piisavalt, igatsen selle esituses kuulda rohkem kõlas väljenduvaid emotsioone ja karaktereid.
Margus Oti intervjuu Olle Lauliga
Mikael Raihhelgauz, „Slaavi-eestlase valikud“
Art Leete, „Hämaruse rahvad. Idel-Uurali lõimitud utoopia“
Huumorikogumikud „Verbaarium“ ja „Mõtteleek“
näitus „Külm pilk. Hüperrealismi variatsioonid Eesti kunstis“
Muusikaline lavateos „Luues jumalaid“ Pärdi päevadel