Tanja Muravskaja: „Uudistes esitatakse päevakajalisi teemasid konjunktuurselt. Mina ei saa vaatajat pommitada, vaid pean valima visuaalsed lahendused, mis ei ole agressiivsed.“
Owen Hatherley on ajanud nõukogude elukeskkonna pildi liiga keeruliseks, seda iseloomustavad pigem hruštšovkad kui töölissööklad.
Fantoomplatvorm 2.0. Hariduse toel ja võimalikult autonoomsetes kunsti- ja teaduskeskustes tegutsedes saavad teadlased ja kunstnikud säästa ning arendada maailma – selle päästa.
Menetlemispõhisuse juurdumine planeerimises on sundinud taanduma paljud põhiväärtused ja kogukondade võime kaitsta looduslikku ja ehitatud keskkonda. Kuidas seista vastu bürokraatia pealetungile?
Humanitaaria mõjukust tuleks mõista laiemalt, kui seda võimaldab loodusteaduste mudelist tulenev polariseerv käsitus.
Läänes üritavad teised erakonnad paremradikaale põhivoolu tõmmata. Idas normaliseerivad radikaalid põhivoolu poliitikat, nihutades aina lubatu piire.
Londoni teatrisügis lummab vägeva uudisdramaturgia, ping-pongina terava näitlemise ja intensiivsete lavastajatöödega.
Superintellektiga kaasnevad probleemid avalduvad ehk alles ettenägematus tulevikus, kuid meie kõigi kohta andmete ulatuslik kogumine, tehnoloogiast tingitud muutused tööturul jms on olulised teemad juba praegu.
Laibachiga kokkupuutel on ikka jäänud esmaseks emotsiooniks teatud äraspidise huumori ja mängulisuse vari.
Pühendunud filmihull saaks kõik soome täispikad filmid läbi vaadata kahe aasta jooksul, PÖFFil võib vaadata ära 23 Soome filmi kahe päevaga.
Näitusel domineerib professionaalne töömahukus ja raske on hinnata, kas see on praegune Euroopa suundumus või kajastub selles pigem kuraatori maitse.
Debütantide proosal on head ajad ja ilmselt ainult paremaks läheb, luules on prognoosimatust ja rohkem ruumi üllatustele.
Nii Tartus kui ka Narvas oli kaks esimest „Ideejazzi“ päeva sisustatud instrumentaalmuusikaga ning kaks viimast jäetud vokalistidele.
Tuleb anda endast parim, et iga sõna mõte jõuaks kõigepealt laulja endani ja siis ka kuulajani.
TRISTAN PRIIMÄGI
Lapsesaamise paine, mis iseloomustab 1930ndate Prantsusmaa ühiskonda Hélène Grémilloni teoses, on praegu Eestis sama suur.
Kui klassikaline ballett oli suunatud publikule, siis nüüdisballett lubab vaatajal piiluda, mis toimub laval tegutsevate tantsijate suhetes.
Selge on, et õpetaja peab olema oma ala spetsialist, ent kasvava komplekssuse valguses sellest võib-olla enam ei piisa.
Simon J. Bronner: „Kolm folkloristlikku teemat või märksõna, mis esitavad väljakutse humanitaaria korraldusele, on demokraatia, rahvapärane ja tärkav.“
India luuletaja Sudeep Sen väldib muljeplahvatusi ja laseb luulel lihtsalt voolata.