Pole just palju riigiametnikke, kelle tööülesandeks on tegeleda utoopiatega, et siis pidevalt poliitikutele, teistele ametnikele ja kodanikele selgitada, et need polegi tegelikult düstoopiad ega ka mitte enam kauges tulevikus võib-olla juhtuma hakkavad stsenaariumid.
Veel selle kümnendi alguses teati Marten Kaevatsit ennekõike kui üht Uue Maailma Seltsi eestvedajat (neil, kes ei mäleta,…
Vladan Joler: „Tulevikus kõneleb tehisintellekt peamiselt inglise keeles, sest selle keele andmekogud on kõige suuremad. Kõik pika arhiveerimistraditsiooniga riigid saavad mingil määral kaasa lüüa.“
Nicholas John: „Jagamine on võtmesõna, sest kui analüüsida selle tähendusi ja nende ilmnemist ajas, on võimalik mõista, kuidas toimib ühiskond, kes seda sõna kasutab.“
Mark Fisher selgitab oma raamatus „Kapitalistlik realism“1, et neoliberaalsus (nagu Reformierakonna poliitika) ja neokonservatism (nagu EKRE poliitika) teineteist toetavad või on isegi teineteise eeldus. Neoliberaalne bürokraatia on kaotanud isikliku vastutuse. Kui jutt käib kliima soojenemisest, ei taheta kedagi süüdistada, sest kõik on süüdi. Selle asemel et…
Väärtuskonservatiivide ja -liberaalide konfliktiehitus on seda edukam, mida hõredam on mälu. Nähtused, mida liberalismi rünnates esile tuuakse, on tunduvalt hilisema päritoluga kui liberalism ja konservatism.
Paul Paper: „Edu ja ebaõnnestumise vahe on tihti väiksem, kui arvata oskame. Kui miski on edukas, siis pead selle seljataha jätma ja edasi liikuma, ebaõnnestumised võtad endaga kaasa.“
Leedu kuraator ja fotokunstnik Paul Paper (1985) omandab Londoni Middlesexi ülikoolis doktorikraadi. Nii liigubki ta Londoni ja…
Kristina Õlleku ja Kert Viiarti näitus „You Know You’ve Become Part of the View“ ehk „Sa tead, et sinust on saanud vaate osa“ Hobusepeas kuni 30. X; Varvara ja Mari näitus „Kootud eksperimendid“ Draakonis kuni 28. X; Peeter Lauritsa kuraatorinäitus „Surnu suusad ehk Kuidas seletada metsa digitaalsele jänesele“ Vaala galeriis…
Kuus kuulsat krüsanteemi ilmusid lavastuses „Siuru õhtu 100“ kogu oma müütilises hiilguses – kõik, mis teada ja märgiline, ühel või teisel määral esindatud.
Eesti Kirjanike Liidu „Siuru õhtu 100“, eestvedaja Riina Roose, kunstnikud Anu Konze, Martin Mikson ja Anna-Liisa Pärt. Mängivad Ester Kuntu, Christopher Rajaveer, Karl…
Tänavu oma 60. tegevusaastat tähistanud Dublini teatrifestivalil (Dublin Theatre Festival, 28. IX – 15. X) pakuti vaadata nii Iiri kui ka muu Euroopa tipptegijate eripalgelisi lavastusi, millest üheks mõjusamaks osutus Iirimaal üha populaarsemat kohaspetsiifilist teatrit viljeleva rühmituse ANU Productionsi lavastus „Patusööjad“ („The Sin Eaters“). Mängiti seda linnast väljas.
Pileti ostnuna sain…
Vähem kui nädala jooksul anti kolm koorikontserti, mis kõik ühekordsed, ainulaadsed ja jõulised sündmused.
Mu isa aias kasvas rohkelt õunapuid, kuid üks neist oli jõulisem: kogukama võraga, kahara lehestiku ja rikkaliku saagiga. Ja viimast ka siis, kui teised harrastusaednikud kaeblesid nigela saagi üle. Mu jahimehest…
Jaan Rääts pole läbinisti urbanist ja veel vähem on ta futurist. Mingil määral on ta aga kindlasti folklorist.
„Jaan Rääts 85“: Tallinna Muusikakeskkooli SO, dirigent Jaan Ots, solistid Arko Narits, Eunyoung Gil, Auli Lonks ja Johan Randvere 18. oktoobril Estonia kontserdisaalis.
Rohkem Räätsa! Rohkem kobarakorde ja kordusmärke,…
„See sinine sirjendav kaugus“ pakub sümboolsest mõtlemisest kaugenenud põlvkonnale tänuväärse sissevaate eesti klassikalisse luulekultuuri.
„See sinine sirjendav kaugus“ on väikeseformaadiline, tagasihoidliku välimusega raamat, mis raamatupoes ei pruugi esiti silma jäädagi. Ent kahvatute sinivalgete kaante vahel on peidus kirev ja mitmemõõtmeline, eri žanre hõlmav, suisa müstilise…
Filmimuuseumi uued majad eristuvad kompromissitult Maarjamäe lossikompleksist, kuid sobivad sellele vaatamata konteksti.
Eesti filmimuuseum. Arhitektid Jürgen Lepper, Margus Soonets, Anto Savi (Arhitektuuribüroo Boa), sisearhitektid Ville Lausmäe ja Kadi Karmann, maastikuarhitekt Kersti Lootus. Avatud oktoobris 2017.
Neil päevil avas ühes Maarjamäe ajaloolisse lossikompleksi ehitatud uutest majadest uksed Eesti filmimuuseum. Muuseumihooned on…
Neid on põletatud tuleriidal ja ravitud eletrišokiga, kuid neid on rahvastikus esinenud ja esineb ka edaspidi 7–15 protsenti.
Haritud ja küpses ühiskonnas on nad ühiskonna täieõiguslikud liikmed – veidi erinevad, kuid samaväärsed teistega. Keegi ei pööra nende erinemisele kuigivõrd tähelepanu. Kui mõni „teoreetik“ üritab rääkida nende erinevusest kui kasvatusveast…
Eesti Teatri Agentuuri 2017. aasta näidendivõistlusel osales 65 näidendit, mille hulgast žürii leidis peaauhinna väärilise olevat Ott Kiluski „Kirvetüü“. See setukeelne teatritekst on lopsaka ja kohati valusa huumoriga räägitud Eesti väikeküla elanike aus ja inimlik lugu.
Võistlusel teise auhinna pälvinud Piret Jaaksi „Sireenid“ on salapära hoidev tekst, kus mõistatuslikus ruumis kohtub…
Mängufilm „Keti lõpp“ (Alexandra Film, Luxfilm, Eesti 2017, 81 min), režissöör Priit Pääsuke, stsenarist Paavo Piik, produtsent Marianne Ostrat, operaator Meelis Veeremets. Põhineb Paavo Piigi samanimelisel näidendil. Osades Maiken Schmidt, Hendrik Toompere jr, Ott Aardam, Evelin Võigemast, Piret Krumm, Katariina Tamm, Jörgen Liik, Mattias Naan, Henrik Kalmet, Ester Kuntu jt.
Mõte…
Elin Toona raamatu „Pagulusse“ tuum on alaline mitme kultuuri vahel kõlkumine, pidev iseenese koha ja olemuse otsimine.
Elin Toona Gottschalki mahukas mälestusteraamat on midagi palju enamat kui ainult ühe inimese memuaarid. Ingliskeelse esmatrüki ilmumise järel 2013. aastal on Sirp kohe avaldanud tutvustuse, mis sisaldab ka lühikest sisukokkuvõtet,1 seda siin…
Noorte ehtekunstnike murdlaine ei näi kuidagi vaibuvat. Alles see oli, kui Maria Valdma korraldas Hiiumaal Reigi pastoraadis – maailma lõpus – suure eesti ehtekunsti ülevaatenäituse, tohutu külastatavusega. Selle eest tunnustas teda 2016. aastal ka Noore Ehte Fond. Olen kuulnud öeldavat, et kui 2001. aastal poleks olnud öönäitust „Nocturnus“ Muhu saarel,…
Meie seast on lahkunud muusik, pianist, õpetaja ja lihtsalt väga hea inimene Irene-Maria Lindi (Tehva). Olin kõigest kuueaastane, kui Irene juurde esimesse klaveritundi läksin. Temalt saadud impulss kandis mind muusikas edasi ja kannab tänapäevani. Olen üks neist väga paljudest õnnelikest, kellele Irene oma tarkust, headust ja soojust jagas. Klaverimängu kaudu…
Dokumentaalfilm „Sõda“ (F-Seitse, Eesti 2017, 55 min), režissöör-stsenarist Sulev Keedus, produtsent-monteerija Kaie-Ene Rääk.
„See on väga lihtne film,“ iseloomustab režissöör Sulev Keedus oma vastvalminud „Sõda“. Ta juba teab, et sellise pealkirjaga filmi vaataja võib oodata lugu võitjatest ja kaotajatest. Meediasõjas on alati pooled: omad ja vaenlased. Massiteabevahendid vahendavad masinlikult sõjasõnumeid ja inimestel…
Peeter Raudsepa „Vanades aegades“ on pingestatud ja jõhkra sõnalahingu asemel melodeklamatsioon ja teksti ülevärvimine. Pinteri nõtkus, täpsus, pöörded jäävad välja mängimata.
Sirje Aleksandra Viise: „Kunstnikuna armastan veidraid konflikte, sest neis on nii palju uurimis- ja avastamismaterjali. Nüüdiskunsti kaudu on neid lihtsam ja vahetum uurida.”
Euroopa nüüdismuusikalavadel tuntust koguv eesti päritolu Berliinis resideeriv sopran ja performance’i–kunstnik Sirje Aleksandra Viise astub üles täna alanud ja novembri alguseni Tartus ja Tallinnas toimuval rahvusvahelisel…
Kasutame küpsiseid seadme teabe salvestamiseks ja ligipääsuks selle andmetele. Kui nõustute selle tehnoloogia kasutamisega, võimaldab see meil töödelda sirvimiskäitumist ja teie harjumusi sel saidil. Küpsistest keeldumine võib negatiivselt mõjutada mõningaid funktsioone ja võimalusi.
Funktsionaalsed
Always active
Vajalikud, et te saaksite segamatult portaali eri osade vahel liikuda.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistika
Kasutatakse lehe külastatavuse statistika kogumiseksThe technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.