„24. veebruaril, pärimuse järgi 509 e.Kr, ajas rahvas Roomast välja oma viimase kuninga, õigemini võõra despoodi, Tarquinius Superbuse,” meenutab Mikael Laidre. Ta jätkab: „Roomal ja Eestil oleks justkui üks ja sama iseseisvus- või sünnipäev.” Pidupäevakõnedes on ikka kombeks lisaks hea meeldetuletamisele heita ka kriitiline pilk senisele. Seda teeb ka Sirp.Numbri…
Seoses Sirbi palvega panna kirja mõni mõte Eesti Vabariigi sünnipäeva puhul meenus mulle üks juhtum. Mõni aasta tagasi oli mul au siseneda tollase kultuuriministri kabinetti, et teiste muusikaasutuste juhtide ja ministeeriumi ametnike ringis tutvustada Eesti Muusika Infokeskuse tööd. Ühelt poolt meeldiv kutse, minu poolt valmisolek asjalikuks tööjutuks. Tutvustasin end. „Tunnen,…
Philippe Rammette’il on installatsioon tühja postamendiga, mille peale üritab ronida väike pronksist tüdruk. Laps on suutnud vasaku jala üle postamendi ääre vedada, käed otsivad kramplikult järgmist tugipunkti, ta võib kergesti libiseda ning kukkuda kõrgelt servalt alla. See skulptuur kujutab Indiat. Indiat tõusmas maailmaareenile, kuid vajumas vastassuunas, tagasi vaesusesse ja vägivalda,…
ELUTÖÖPREEMIA filmide eest, mis annavad elamise jõudu.
Millest sai alguse sinu armastus filmikunsti vastu?Toivo-Peep Puks: Me kasvasime üles Vene sõjajärgsete trofeefilmide keskel. Siis, kui ma noor olin, dokumentaalfilme eriti näha ei saanud. Oli olemas ametlik riigikroonika, mida näidati kinos kunstiliste filmide ees. Mulle meenub üks trofeefilmi kaader, mis on mul kogu…
ELUTÖÖPREEMIA muusika eest, mis räägib meiega eesti keeles.
Ester Mägi kehastab ideaalset eestiaegset inimest, olles täiesti tänapäevane helilooja. Veljo Tormis
Detailitäpsus, vormipuhtus, viimistletus. Kannatlikkus, visadus. Kindlameelsus, ehk isepäisuski. Kammerlikkus. Väikevormid. Introvertsus, intiimsus. Hoolikalt valitud vahendid – ja nende ammendav kasutamine. Enesekriitilisus. Tõsidus. Absoluutne muusika.
Kümmekond aastat tagasi on mul pooleli dokumentaalfilm „Tummfilm kurdist tüdrukust”. Satun kuulama Ester Mägi laulu, mis räägib vaikuse kuulamisest ja sõnade püsimatusest. Saan lahke loa teost filmis kasutada.
Eesti Kultuurkapitali kirjanduse sihtkapitali 2013. aasta auhindade põhižürii koosseisus Igor Kotjuh (esimees), Veronika Kivisilla, Urmas Vadi, Indrek Koff ja Triinu Seppam valis aastaauhindadele kandideerima järgmised teosed.
Bohle ja Greskovits tahavad näidata Baltimaade äpardumist ning Visegrádi riikide ja Sloveenia tee õigsust.
Dorothee Bohle ja Béla Greskovits, Capitalist Diversity on Europe’s Periphery. Cornell University Press, 2012.
10. – 16. veebruarini toimus Soomes Tuglase Seltsi eestvedamisel eesti kirjanduse nädal ja seoses sellega toimus üle Soome arvukalt kirjandusõhtuid. Lugejatega kohtusid kirjanikud Indrek Hargla, Eeva Park, Lia Virkus ja Piret Raud ning tõlkija Juhani Salokannel. Ajakirjas Helmi tutvustasid praegust eesti kirjandust Jan Kaus, Kätlin Kaldmaa ja Mart Velsker, samuti…
24. veebruaril, pärimuse järgi 509 e.Kr, ajas rahvas Roomast välja oma viimase kuninga, õigemini võõra despoodi, Tarquinius Superbuse. Roomlased tähistasid igal aastal 24. veebruaril kuninga põgenemist – regifugium’i. Roomal ja Eestil oleks justkui üks ja sama iseseisvus- või sünnipäev.
Neil Bingham: „Eesti XX sajandi arhitektuurile pühendatud osa RIBA raamatukogu riiulitel pole tõepoolest suur, kuid seda on rohkem kui käsitlusi India moodsa arhitektuuri kohta!”
Eestlased mõtlevad globaalselt, tegutsevad lokaalselt.
Näitus „Elektromagnetiline. Põhjamaade moodne kunst 1918–1931” Kumus kuni 18. V. Kuraator Gladys C. Fabre, koordinaator Liis Pählapuu, kujundaja Tõnis Saadoja ja graafiline kujundaja Martin Pedanik.
„Elektromagnetilise” näituse kuraator Gladys C. Fabre on kindel, et prantsuse kunstipublikule meeldiks Eesti Kunstnikkude Rühma näitus.
Eesti Kunstnikkude Rühma kunstist on räägitud kubismi mõiste kaudu, kuigi, nagu kas või rühma juhtfiguur Märt Laarmann oma kirjutistes on osutanud, olid nad mõjutatud 1920ndate konstruktivismist, purismist. Mis tähendus on kunstiteaduslikel mõistetel?Ka mina ei seosta…
Kriitika on modernsuse institutsioon par excellence: suunatud edasipürgimisele, tugevuse toetamisele ja nõrkuse paljastamisele. Ometi on selles modernsuse institutsioonis midagi, mis laseb inimkonnal paista ilusana, sest keskne ei ole siin mitte individuaalne, vaid kollektiivne pürgimus. Olen mitmetelt Eesti loovinimestelt kuulnud, küll mõneti erinevas sõnastuses, et väikeses Eestis peaks kriitika institutsioon olemagi…
Näitusel on tajuda, kuidas ajaloolised pinged on lõimunud tervikpildiks.Jaan Paruski ajalooliste eestikeelsete piiblite kogu näitus „Alguses oli Sõna” Mikkeli muuseumis kuni 2. III, kuraator Kerttu Männiste.
Ma ei alusta tänavuse „MustonenFesti” (30. I – 8. II) ülevaadet kronoloogiliselt avakontserdist, vaid Suurbritannia vanamuusika ansambli La Serenissima 1. veebruari erakordselt heast etteastest, mis kujunes mu vaieldamatuks lemmikuks. Vivaldi loomingu ettekandmisele ja uurimisele keskendunud ansambel (kunstiline juht Adrian Chandler) esines kavaga „Armastus Elvira vastu” („L’ amore per Elvira”), mis…
Festival „Täiuslik vaikus”: EFK ja TKO kontsert „Gesualdo vari” Tõnu Kaljuste dirigeerimisel 15. II Tallinna Metodisti kirikus. Kavas Carlo Gesualdo madrigalide instrumentaalseaded, Erkki-Sven Tüüri „Risti vari” jm.
Sõnumi edastamiseks on vaja õiget õhkkonda. See ei teki kunstlikult, selle loovad inimesed. Eesti jazzi esitlusõhtu möödunud nädalal Londoni klubis Inegales kujuneski nagu vanade heade sõprade kohtumispaigaks, kus meie jazzisõnumid jõudsid iga üksiku kuulajani.
Oleg Lojevski: „Teatrid peavad sündima ja ka surema. Repertuaariteatrite puhul see ei toimi: aeg-ajalt ollakse haiged, põetakse pikka aega, isegi aastakümneid, ent surm ei tule.”
Merle Karusoo pole kunagi ühtki lavastust ega sõnavõttu niisama moe pärast õhku poetanud.
Eesti Draamateatri „Kollaborandid”, autor John Hodge, tõlkija Triin Sinissaar, lavastaja Merle Karusoo, kunstnik Pille Jänes, valguskunstnik Margus Vaigur, helilooja Urmas Lattikas ja koreograaf Teet Kask. Mängivad Hendrik Toompere jr, Guido Kangur, Merle Palmiste, Maria Avdjuško, Roland Laos, Robert…
„Kongress” on üks käesoleva kümnendi tippe, ja nagu head filmi ikka, tasub seda vaadata, enne kui arvustusi lugeda.
Animeeritud mängufilm „Kongress” („The Congress”, Iisrael-Prantsusmaa-Belgia-Poola-Luksemburg-Saksamaa 2013, 123 min). Režissöör-stsenarist Ari Folman. Põhineb Stanisław Lemi romaanil „Futuroloogiline kongress”. Operaator Michal Englert. Osades Robin Wright, Harvey Keitel, Paul Giamatti jt. Linastub Sõpruses ja Forumi…
Möödunud aasta lumesajusel naistepäeval andis dokumentaalfilmi režissöör-operaator Andres Sööt filmistuudios Vesilind ühe oma harvadest intervjuudest, kus räägib oma kirev-vägevast filmilooja teest. Intervjuu valmis tulevase dokumentaalfilmi tarvis (režissöör Riho Västrik). Film kaardistab Eesti dokumentalistikat aastatel 1960–1990. 4. veebruaril täitus vanameistril 80 eluaastat. Palju õnne!
Äsja kuulutas Eesti teadusagentuur välja personaalsete uurimistoetuste 2013. aasta taotlusvooru tulemused, enim toetusi läks loodus- ja tehnikateaduste valdkonnale.
Eesti meedia 1984. aasta Los Angelese olümpia vastasest poriloopimiskampaaniast möödub suvel 30 aastat. Nüüd saime seoses Sotšiga kaasa uue ja sama hullu. Mõlemas vihkamisõhutuses on olemuslikku sarnasust, aga vähemalt sama palju erinevat. Ühine on eelkõige viha koondamine ühele isikule: aastal 1984 Reagan, 2014 Putin. Sest ühe isiku mustamine on ohutum,…
Kasutame küpsiseid seadme teabe salvestamiseks ja ligipääsuks selle andmetele. Kui nõustute selle tehnoloogia kasutamisega, võimaldab see meil töödelda sirvimiskäitumist ja teie harjumusi sel saidil. Küpsistest keeldumine võib negatiivselt mõjutada mõningaid funktsioone ja võimalusi.
Funktsionaalsed
Always active
Vajalikud, et te saaksite segamatult portaali eri osade vahel liikuda.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistika
Kasutatakse lehe külastatavuse statistika kogumiseksThe technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.