Balti graafikute väljapanek „On the Edge of Change“ ehk „Muutuse serval“ Riia Art Space’is 11. VI – 6. VIII, kuraatorid Ieva Nagliņa, Al Paldrok ja Taje Paldrok ning kujundaja Paulis Liepa.
Eva Kolditsa ja Mingo Rajandi „Elajannad“ on vormilt tegelikult muusikaline luuleõhtu või lavakava, veidi süngetooniline või siis melanhoolne kabaree, millesse mõni brechtilik (vähem weillilik) noot sisse sõidab. Olemuslikult on see ju täpselt see, mida ma armastan ja mis on mulle elus ka tolle teatraalse tuuma moodustanud (olen noil radadel mõlema loojaga ka kohtunud ja toda ruumi jaganud).
Võib-olla tekitaski minus dissonantsi väga teadlikult külm, teatraalne lava, kus ulmelised-hõbedased traadid või viljakõrred…
Kunstil ei ole üht eesmärki, rolli, lohutust või kohustust – see on võimalus olla inimene, valu- või paitegevas mõttes, elu lembehaardes, ta lämmatavas maadlusvõttes. Isegi, kui see kõik juhtub Pärnus.
Kordaloov mõistus on haaranud iga-aastase ülevaatenäituse ja lugenud sinna sisse vägeva narratiivi, lõpmatult haakivad kujundid ja loonud sellest eesti kunsti praeguse näo.
Lily Marleen Verilaskja „Oma veres“ on tähenduslõks, süüdistus või torge, rahutus või murdumine, murtus sees, mida selle olemus ja esitusviis justnagu esmapilgul ei lubaks.
Loodetavasti on nõustamisliinidel, eluliinidel jm tööl vähemasti sama tundliku näitlejavaistu ja -andega inimesed, kuigi raske öelda, kui palju oli „Poeetiliste konsultatsioonide“ telefonikõnes näitlemist.
Tänavune kevadnäitus on nagu päris näitus. Nagu igal nii suurel näitusel, on ka seal kaost ja dissonantsi, kuid valik on täpsem, suunatum, selgem ja otsusekindlam.
„Keiserlik kokk“ on ehitatud üles kahe erisuguse hingamistehnika vaheldamisele ja just see lisab nõtkust, toob natuke tragielementi tollesse komöödiasse.
Eesti Draamateatri „Keiserlik kokk“, autor ja lavastaja Andrus Kivirähk, kunstnik Kaspar Jancis. Mängivad Aleksander Eelmaa, Kaie Mihkelson, Harriet Toompere, Ivo Uukkivi, Christopher Rajaveer ja Jan Uuspõld. Esietendus 11. XI 2020 väikeses saalis.
Friedebert Tuglase „Keiserlikul kokal“ ja Andrus Kiviräha „Keiserlikul kokal“ on vaid väikesed, sümboolsed ühendusliinid. Mõlema keskmes on vana…
Eve Kase ja Elo-Hanna Seljamaa kuraatoriprojekt on fragmentaarium, kollaaž, kogu katkendeid, miraaž Käsmust, mitte Käsmu ise, kuid kindla kuraatorikäe tõttu õnnestunud väljapanek.
„Kuidas rääkida salapaigast seda reetmata“ Noblessneri Shipyardis, lahtioleku aega on pikendatud 11. XII kella 12-22 ja 12. XII kella 10-18. Osalejad Eve Kask, Eero Alev, Anni Kagovere, Anna Kaarma, Sidney Lepp, Mark Antonius Puhkan, Mari-Liis Sõrg, Liisa Tammert, Kelli Valk, Mart Veelmaa, Liis-Marleen…
Solarise epitaaf
ahh jätke see pidu katku ajal
jätke see abstraktne impressionism
see hülgemöla ja kajakaväljaheidete kopulatsioon
me ajaloo ristteel
kriiskavad katuste kohal kriiskavad
priiskavad galeriides kohvikuis priiskavad
must tuhat elu ei tähenda midagi
kellegi elu ei tähenda midagi
varesejalad ja minevikupookstavid
hunnitud maalid – see tähendab
maalid ilma hunnideta –
ilma tänapäevakunnideta
Attilade asemel ropud…
Loone Ots: „Usk, et Vene keiser tahab maarahva lunastada, on täiesti loomulik, ent paneb eestlased ränga valiku ette.“
15. juulil jõuab Luunja kultuuri- ja vabaajakeskuses lavale Henrik Visnapuu seni mängimata näidend „Keisri usk“ (lavastaja Raivo Trass), mille Estonia teater 1939. aasta sügisel Vene hirmus kavast välja viskas. Näidendis, mille lavaletoomisega tähistatakse Visnapuu 130. sünniaastapäeva, räägitakse Eesti taluinimeste keerulisest valikust 1845. aastal, kui raske aja üleelamiseks loodeti saada abi…
Charles Bukowski on sümbol, veel mõni aeg tagasi nimetasid kõik endast lugupidavad noored luuletajad, eriti tütarlapsed, teda oma eeskujuks.
Paide teatri „Luuleõhtu Bukowskiga“, autor Charles Bukowski, idee autorid ja esitajad Ursel Tilk ja Kenn-Eerik Kannike, helimaastike kujundaja Kenn-Eerik Kannike. Esmaettekanne 28. II Paide Wabakohvikus, salvestus tänavu aprillis. Kättesaadav veebis https://www.paideteater.ee/luuleohtubukowskiga
Mu sügav ja põhimõtteline usk nende paarikümne või pisut rohkemagi aasta jooksul, mil ma olen avalikkuse ees…
Eesti räpptekstide vinüülplaat ei ole esteetilise kogemuse allikas ega imeline retk metsikute tekstide maailma, kuid väärt kogumikuga on tegu sellegipoolest.
Muuseum on nagu kaitstud pind, kus valikud on juba tehtud, külastaja ülesanne on valikuid hinnata, seedida ja järele proovida, aga see pole kaos või geriljasõda, vaid institutsioon.
Kunst pole enam kunst, vaid väljaheitekaskaad, teater pole teater, vaid kari väärakaid poolpaljalt laval aelemas, tantsulavastustes muidugi ei tantsita, vaid mölisetakse ja mökerdatakse, muusika on müra, kirjandus on ropp ja luuletustes puuduvad riimid – need on nadid, ent enterdatud arvamuslood. Kas modernistlik projekt hakkab oma loogilise lõpuni jõudma?…
Noorte kirjandusajakiri Värske Rõhk tähistab septembris 10. sünnipäeva.
Olen palju mõelnud selle üle, kuidas mingit muutust kirjeldada. Nii kerglaselt, ülekäe, on öeldud, et ega pääle 1988. kuni 1991. aastani tegutsenud Hirohalli rühmitust mingit revolutsiooni pole olnud. Aga kas Hirohall oli revolutsioon? „Ohverdet konn“ oli kunagi ilmund … Jaan Oks oli olnud. 1960ndate vabavärsitulemine – seegi põlvkond avas küll uksi ja lammutas lahti vanu hingi-krampe-liigendeid, aga neid praegu üle…
Köleri auhinna üritus on saanud sündmuseks ja veab nõnda esile tugevamaid ja ka veidi nõrgemaid tegijaid.
Köleri auhindade nominentide näitus EKKMis kuni 14. VI. Kunstnikud Kristiina Hansen, Edith Karlson, Tanel Rander, Anu Vahtra ja Ivar Veermäe. Peaauhind ja publiku auhind kuulutatakse välja 29. V.
Eesti kunsti mõeldav matemaatikaülesanne, mis seisab ka Köler Prize’i ees, ongi säärane: „Vanamehel on kartul, siga ja kägu. Paati mahub korraga ainult üks.…
Kasutame küpsiseid seadme teabe salvestamiseks ja ligipääsuks selle andmetele. Kui nõustute selle tehnoloogia kasutamisega, võimaldab see meil töödelda sirvimiskäitumist ja teie harjumusi sel saidil. Küpsistest keeldumine võib negatiivselt mõjutada mõningaid funktsioone ja võimalusi.
Funktsionaalsed
Always active
Vajalikud, et te saaksite segamatult portaali eri osade vahel liikuda.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistika
Kasutatakse lehe külastatavuse statistika kogumiseksThe technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.