
Lembit Sarapuu maailmalõpp
Sarapuu maalid kuuluvad tegelikkusesse, isegi kui see pole igapäevane tegelikkus. Aga see, miks nad siia kuuluvad, miks nende ainulisust nii teravalt tajume – see miks on juba tõelisus.

Õudne lõpp 180 päevaga
Peaministri arvates peab Eesti iga ruutmeetrit kaitsma vähemalt üks välissõdur.
Tehnohaip ja ärevusporno
„Röövimine päise päeva ajal. Ajaloo vähim laenutushüvitis raamatukogude aastal“
Laenutushüvitist on riik kohustatud autoritele maksma õiguse eest laenutada raamatukogudest raamatuid ilma nende…

Ukraina sõda ja stereotüüpide teisenemine
Kuivõrd võib agressiivsust, vägivaldsust, oma tahte pealesurumist, vallutusiha jms sõda soodustavat pidada mehelikeks loomuomadusteks?

Mastipuu on langenud
In memoriam Mats Traat 23. XI 1936 – 27. VI 2022

Soe kui Gens
Leo Gens süvenes 1950ndate algul arhitektuuri, vaimustus ja kirjutas järgmiste kümnendite jooksul XIX ja XX sajandi arhitektuuri suureks. See oli tema kriitiline arhitektuuriajalugu.

Väikeste kõrvalekalletega
Festival võtab kokku Peeter Alliku kunstihoiaku. Kui seda tunnete komplekti suudetaks ka edaspidi kanda, oleks suurepärane. Seda on väga vaja nüüd ja ka tulevikus.

Ühendatud punkarid ja Ida-Saksa väärtusruum
Eriti just nooremaid ei huvita täpsus ega loogika nende poliitvaadete puhul, mida nad ise valjuhäälselt toetavad. Nad otsivad lihtsalt kohta, kus end bravuurikalt välja elada.

„Seda džässi on vaja kõvasti liistu peale tõmmata, et temast nõukogude džäss saaks“
Muusikaelu parteilise ohjamise killuke 1946. aasta septembrist

Eesti oma Midsomer (ilma mõrvadeta)
Kogukonnafestivalil on Suure-Jaanis ilmselt ees veel palju aastaid, kuid korraldajad võiksid panustada veidi rohkem ka taustajõududesse.

Uurimus ja loovuurimus kunstis ja muusikas
Miks võiksid koolinoored õppida humanitaarteaduste ja loovuurimuslikust vaatenurgast maailma mõtestama?

Kas töötada kodus või kontoris ehk Kuidas sujub suhtlus pikaleveninud koroona tingimustes?

Rohkem Bullerbyt!
Lapsele sobiva linnalooduskeskkonna kujundamisel tuleb arvestada ka täiskasvanute vajadustega ning tagada heakord, ohutus ja mugavus.

Näitus sellest, mida pole
Tallinna, Tartu ja Pärnu peatänava näituse sõnum võiks olla see, et linnas võib peaaegu iga nurga taga leida midagi eriskummalist.

Väikene õhupall lendab kõrgele ära
„Kalaranna 28“ on tulvil üllatusi ja humoorikaid vinjette nii Uku Uusbergile ülimalt iseloomulikes sõnamängudes ja muusikapuhangutes kui ka osavasti läbikomponeeritud ruumikasutuses.

Lennuki tammsaarelikud metsavennad Soontaganal
Kesk-Eesti teatritrupi „Ai, velled …“ on enamat kui romantiline metsavennalugu või päevakajaline hoiatus, et punane terror võib korduda.

Mees on mees on mees on mees
Alex Garlandi uues kõhedikus „Mehed“ üritatakse öelda liiga palju, mistõttu mõjub film visandlikuna, ning pinge asub peamiselt visuaalefektide ja näitlejate suhtes.

Häda kloonidega
Ulmefilmis „Kloon“ ei ole tähelepanu alla tehnoloogia, vaid sellega kaasnevad moraalsed ja eksistentsiaalsed kaasnähud.

Nõnda autofiktsioon, et lausa autorifiktsioon
Võib-olla polegi vahet, missuguse elutee inimene valib, sest lõpptulemus on sama: üksindus ja kahetsus, et teisiti otsustades oleks elu parem olnud.

Suverütmis ajakirjandus
Ajakirjanduse suverütm võiks sisaldada ainult näpuotsaga kõige tähtsamat: vähem uudiseid, vähem tühjaläinud tööd oleks igati asjakohane.

Väikselt suurele ekraanile ja tagasi
VII Läänemere maade filmiajaloo konverentsil valgustati lähemalt tele- ja filmiajaloo erinevusi ja kokkupuutepunkte.

Pealelend – Priit Raud, „Baltoscandali“ kunstiline juht

Pealelend – Eik Hermann, Ehituskunsti peatoimetaja

Elukestva kohanemise ilu
Raul Tammet 16. IV 1949 – 25. VI 2022
Tammet töötas aastatel 1972–1985 Tallinnfilmis assistendi ja režissöörina ning 1980–1984 TRK lavakunstikateedris erialaõppejõuna.
Ta oli Läänemaa kodanike komiteede liikumise eestvedajaid,…
