Lihtsad nipid igale riigiperenaisele Eesti maine kahjustamiseks rahvaloenduse abil
Kui inimkonnal on tulevik, siis ikkagi hargneb see lahti täiesti teistsuguses, inimese tahte järgi ümber kujundatud maailmas, kus inimesi on liiga palju ja kõike muud liiga vähe.
Süsihappegaasi hulk atmosfääris on industriaalajastul kasvanud üle 40%. Nii kiiret kasvu pole teadaolevalt olnud viimase 66 miljoni aasta kestel.
Ei ole inimest ilma loota. Empaatiat on väärt needki, kelle lugusid me ei tea. Ometi ei ütle „Jokker“ selleski küsimuses midagi jahmatavalt uut.
Poleemika Nobeli kirjandusauhinna laureaadi Peter Handke ümber ei näi Rootsis vaibuvat veel niipea.
Tõnis Vindi õpetused olid infopaketid, mis aegamööda ja õigeaegselt avanesid, tuues nähtavale midagi, mida maailm vajab ning mis tema õpilasi edasi liikuma innustas.
Paraku ei suuda teater aeg-ajalt hoiduda kiusatusest hakata filosoofiatekste tõlkima allapoole vööd suunatud pudikeelde.
Tartu Vanemuise ja Ülikooli tänav näitavad, et euroopalik jala ja jalgrattaga liikumine on ka siinmail võimalik.
Festival „Hullunud Tartu“ on tänavu pühendatud konfliktile kui maailmakorda sisse kirjutatud loovale algele ja purustavale lõppsõnale.
Sajandeid on tutvutud kaugete maadega peamiselt vahendatud allikate kaudu. Tänapäeval on piinlik, et teisi rahvaid on kujutatud eurooplastest olemuslikult erinevana.
Värvikirevas ja institutsiooniderohkes kontserdielus tõusid oktoobrikuus esile hõrk festival „Afekt“ ja Erkki-Sven Tüüri sünnipäeva tähistamine, eredate leidudega rõõmustasid kõrva väiketegijad.
Jan van Boeckel: „Kunst peaks olema reaalainete õpetamise lahutamatu osa, mitte vaid tordikaunistus, sest kunsti varal saab ebakindlast maailmast avarama ja täielikuma pildi.“
Kivastiku romaani „Taevatrepp“ lugemine on nagu koos jutuka onuga fotoalbumi lehitsemine – tolmukihi alla mattunu ärkab vürtsikate detailide toel hetkeks ellu.
Delikaatsete, tundlike teemade avalikkuse ette toomisega kaasneb suur vastutus. Jyri Pitkänen ja Eveliina Talvitie on sellega väga hästi hakkama saanud.
Loov, stsenaariumipõhine mõtlemine peab olema planeerimisõppe alus ja tagama ruumilise planeerimise elujõu.
Eks armastus ja elu mõtte otsimine (või armastuses elu mõtte otsimine), millest Tšehhov kõigis oma näidendites kirjutab, ongi inimesele igavesed ja ajatud probleemid.
Kinoteatri palgaline teatrivaataja Alissija nägi mullu ära 224 etendust ehk enam-vähem kõik uuslavastused, mida Eesti vohaval teatripildil oli pakkuda.
Kui diplomaadil on tunded, siis ikka kõrgeimast lõhna-, maitse- ja stiiliklassist. Keskmine kodanik-maksumaksja ei mõista välissuhtluse parketikunsti ülevat peenust ning mõõdab seda kui poodnik vorsti.
„Afekt“ ei piirdunud traditsiooniliste kontserdipaikadega. Iga külastatud saal rääkis festivali keeles ning see polnud juhus, vaid läbimõeldus.
Rašid Nugmanov: „Viktor Tsoi ütles, et ta ei oska ega taha filmis mängida. Mina kinnitasin, et ta ei pea näitlema, vaid olema tema ise.“
Keelespetsialistiks õppijaid on aga märkimisväärselt enam, kui neile erialaseid töökohti pakkuda.
Kuidas jõuda arusaamisele, et Valgeranna puhkekompleksi unikaalse ruumilise keskkonna säilimine ja koha minevik ei ole takistus, vaid lisaväärtus?
Kontseptuaalne fotokunst on ka meil jõudnud päevakajaliste märksõnadeni, kuid nende sõnade taga peituv mõte väärib rohkem vaeva kui(heina)pallide veeretamine kõlava jutu kattevarjus.
Paistab, et Ene-Liis Semper ja Tiit Ojasoo tundsid end Viini Burgtheateris kammitsetuna, nende „Meister ja Margarita“ on hillitsetud ja liiga kinni romaani sündmustiku lavale panemises.
Ülo Mattheus, „Kooreüraskite õnnevalem ehk Kas inimkonnal on lootust?“
Andres Kuusk, „Kõige tähtsam on energia“
Eimar Rahumaa, „Kas kirjandusauhinna võib anda poliitilisele idioodile?“
Pille Metspalu, „Pragmaatiline planeerimine Eesti moodi“
Intervjuu režissöör Rašid Nugmanoviga
Jaak Jõerüüdi „Poliitiline daamikinnas“
Nüüdismuusika festival „Afekt“