Huvitaval kombel pakkus aprill mitmeid sissevaateid klavessiinimängijate tegemistesse, sealhulgas klavessiinifestivalil, aga mitte ainult.
Uskumatu, kui tihe on Eesti kontserdielu: aprillis anti Tallinnas umbes 80 kontserti. Muusikaelamuse sain juba 1. aprilli õhtul, kui kuulasin Poola raadio Dwójką otseülekannet Krakówist festivalilt „Misteria Paschalia“. Kontsert toimus Waweli kuninglikus püha Stanisławi ja püha Wacławi peakatedraalis. Kontsert märkis uue plaadi ilmumist plaadifirma Dux all. Sellel kõlab Josquin des Prés’ missa „Mater Patris“. Musitseeris vokaalansambel…
„Läbikukkumisest“ inspireeritud teosed toimivad publikumagnetina: rõõmus elevus saalis oli juba ette kindel ja kontsert mõjus 1. aprilli järellainetusena.
Algul mikrotonaalsele muusikale keskendatud festivali „Sound Plasma“ vaade on veidi avardunud ning lähivaatluseks pakutakse mitmesuguseid kujunemisjärgus helikeelega mõtteringe.
Kui varem on paar tuntud eesti heliloojat ja ERSO panus olnud esindatud vaid uue muusika festivalidel, siis nüüd on orkestri hooaja kavas hulk meie paremate heliloojate töid.
Peaks tõsiselt kaaluma, kui suur osakaal anda sarjas „Heli ja keel“ muusikale ja kui suur sõnale ning kas need peaksid toimima teineteisele ruumi andes või moodustama terviku.
Muusikaelamuse saab püsiv ja leplik kontserdikuulaja isegi vähemast, aga seekord sündis midagi kordumatut.
Tallinna Filharmoonia ja Tallinna Kammerorkestri hooaja avakontsert „Kõrvaring III. Fööniksi pisarad“ 9. X Estonia kontserdisaalis. Iván Bragado Poveda (harf), Tallinna Kammerorkester, dirigent Olari Elts. Kavas Helena Tulve „Hingamisveele“ (Eesti esiettekanne) ning Gustav Mahleri, Richard Straussi, Einojuhani Rautavaara, Henry Purcelli ja Gavin Bryersi muusika.
Hooaja avakontsert kui märgiline sündmus on tihtilugu majesteetlik, värviline, solistlik ning energiarohke. Sage…
Pärnu muusikafestivalil oli sel aastal aukohal Eesti heliloojate looming. Orkestrite kõlavärv ning muusikute energia ja mängulaad andsid tunnistust sellest, et ükski kontsert pole korduv.
Pärnu muusikafestival 16. – 23. VII. Kunstiline juht Paavo Järvi. Laval Eesti Festivaliorkester, Tallinna Kammerorkester, Pärnu Linnaorkester, dirigendid Paavo Järvi, Kristjan Järvi ja Kaspar Mänd, solistid Triin Ruubel viiulil, Maarika Järvi ja Monika Mattiesen flöödil, Theodor Sink ja Allar Kaasik tšellol, Kalle…
Tallinna talvefestivali kava sisulist tervikut ei moodustanud, kuigi kontserdid olid seotud tähtpäevadega ning esitleti lauljaid ja hästi toimivaid triosid.
U: puhul hämmastab muusikalise protsessi nii peen tundmine, et alati saavutatakse kontserdi ajaks teoste valdamises tippvorm.
Ansambel U: kontsert „URR-26: Instrument + elektroonika“ 11. II Eesti Raadio 1. stuudios. Ansambel U: (Helena Tuuling – klarnet, Merje Roomere – viiul, Levi-Danel Mägila – tšello, Taavi Kerikmäe – klaver, Tarmo Johannes – flööt, Vambola Krigul – löökpillid) ja Ekke Västrik (elektroonika). Kavas Kaija Saariaho, Luc Ferrari, Mario Davidovsky, Jürg Frey ja Christian…
Sari „Heli ja keel“ eristub kammermuusika žanris oma eksperimentaalse vormiga: muusikas järeleandmisi tegemata lisatakse kunste ühendav ja ülendav lähenemisnurk.
Kontsert „Põhjatuul, lõunatuul. Mõtisklusi sufismist“ sarjas „Heli ja keel“ 4. XII Eesti Raadio 1. stuudios. Jaanika Kuusik (sopran), Iris Oja (metsosopran), Tarmo Johannes (flööt, altflööt), Helena Tuuling (bassklarnet), Olga Voronova (viiul), Leho Karin (tšello), Diana Liiv (klaver), Kristi Mühling (kannel), Vambola Krigul (löökpillid). Kavas Helena Tulve, Tatjana Kozlova-Johannese (sh „Just…
Väga hea ülesehitusega kontsert sarjas „Sada suures saalis“ andis läbilõike eesti heliloojate stilistiliselt mitmekesisest suhtumisest vaskpillidesse.
EMTA sarja „Sada suures saalis“ kontsert „Vaskpillimuusika sajand Tallinna konservatooriumis / Eesti muusika- ja teatriakadeemias“ 10. XI EMTA suures saalis. EMTA sümfooniline puhkpilliansambel, Eesti Noorte Kontsertorkester, Brass Academy Tallinn. Solistid Jan Marius Laur (trompet), Villem Endel Tiits (flüügelhorn), Hendrik Jaak Sepp (tromboon), Susanna Liisa Onoper (klaver), dirigendid Aavo Ots, Priit Sonn, Villem…
Värvikirevas ja institutsiooniderohkes kontserdielus tõusid oktoobrikuus esile hõrk festival „Afekt“ ja Erkki-Sven Tüüri sünnipäeva tähistamine, eredate leidudega rõõmustasid kõrva väiketegijad.
Oktoobri kõlasündmustele kontserdisaalides tagasi vaadates on raske piirduda kalendrikuuga: pidev ja süvitsi kulgev muusikast mõtlemise protsess on endale uuristanud omaette teekonna. Tuletornid sel teel on eri põlvkonnast Erkki-Sven Tüür, Märt-Matis Lill ja väljastpoolt Eestit maailmaklassi helilooja Toshio Hosokawa, keda on…
Liina Sumera: „Mulle meeldib mõelda nii, et kontserdimuusika kirjutamine on võrreldav filosofeerimisega ja ma kasvan hinges seeläbi.“
Liina Sumera on helilooja ja helirežissöör, tema viimaste aastate looming on seotud peamiselt filmi- ja teatrimuusikaga. 2018. aasta Eesti muusika päevadel esiettekandele tulnud elektroonilise teosega „Conatus“ pälvis ta 2019. aasta kevadel LHV Au-tasu eripreemia – teosetellimuse EMPile.
Kuhu ennast heliloojana paigutad?
Ma ei oska ennast veel kuhugi paigutada. Mul on veel…
Olev Ainomäe kaunilt kujundatud tämber ja muusikaline tunnetus on Eesti publikule väga tuttav.
Olev Ainomäe 65. sünnipäeva kontsert „Oboe d’amore – armunud oboesse“ 31. VIII Niguliste kiriku Antoniuse kabelis. Olev Ainomäe (oboe), Andres Mustonen (viiul), Ivo Sillamaa (klavessiin), Taavo Remmel (kontrabass), Urmas Vulp (viiul) ja Maria Nesterenko (vioola). Kavas René Eespere, Peeter Vähi, Antonio Vivaldi jt teosed.
Olev Ainomäe on aastakümneid järjepidevalt märkinud oma ümmargusi sünnipäevi kontserdiga. 65. sünnipäeva…
Kolmas Tšaikovski festival jättis suvise kerge muusikapõimiku mulje, kusjuures mõneti eklektilise kava tõttu kerkis küsimus, kas sel on ka kunstiline juht.
DYCE on veel üks huvitav lähenemine, kuidas tutvustada publikut kaasavalt, kuid sisulises pooles järele andmata noore põlvkonna heliloojate loomingut.
Kontsert „Värske veri“, üleeuroopalise noorte heliloojate konkursi DYCE ehk „Discovering Young Composers of Europe“ finaalkontsert 28. IV Kanuti gildi saalis. Ansambel U:, ansambel Cikada, Divertimento Ensemble, ansambel Taller Sonoro.
Üleeuroopalise projekti DYCE eestvedajad nimetavad seda tagasihoidlikult väikesemahuliseks ürituseks. Teadlikult on astutud ambitsioonikuse ja mahukuse pjedestaalilt samm tagasi. Kuulajana materjalidega tutvudes…
Jüri Reinvere on jäänud uues teoses truuks oma varem välja öeldud mõttele, et kui laval on ikkagi orkester, siis on ka orkester kuulda.
ERSO sarja „Suurlinna tuled“ III kontsert „Saksa kevad“ 12. IV Estonia kontserdisaalis. Linus Roth (viiul), Eesti Riiklik Sümfooniaorkester, dirigent Mihkel Kütson. Kavas Richard Wagneri „Siegfriedi idüll“, Mieczysław Weinbergi viiulikontsert g-moll ja Jüri Reinvere „Enne kui Leviaatan ärkab. Sümfoonilised märkmed“ (esiettekanne). Kontserdil „Saksa kevad“ õnnestus…
Kasutame küpsiseid seadme teabe salvestamiseks ja ligipääsuks selle andmetele. Kui nõustute selle tehnoloogia kasutamisega, võimaldab see meil töödelda sirvimiskäitumist ja teie harjumusi sel saidil. Küpsistest keeldumine võib negatiivselt mõjutada mõningaid funktsioone ja võimalusi.
Funktsionaalsed
Always active
Vajalikud, et te saaksite segamatult portaali eri osade vahel liikuda.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistika
Kasutatakse lehe külastatavuse statistika kogumiseksThe technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.