Ma käin tihti teatris, sest seal tunnen end turvaliselt. Mitte et lavalt tulev alati kaiff oleks, aga noh, saalis on mul mõnus olla. Näitlejad teavad mind, pealinna publik ka, tunnen ja tunnetan enda kohalolekut. No tegelikult olen teada ka teiste linnade teatrikülastajatele. Ja kui nad mind kohe ära ei tunne,…
Maris Johannese retsensioonis puudutatud küsitavuste kõrval tekkis mul seoses lavastusega “Nafta!” ka üks põhimõtteline küsimus. Ma ei tõstataks seda, kui mitte Tiit Ojasoo ise poleks korduvalt väljendanud soovi olla oma teatriga sotsiaalne ja kõneleda kaasajast. Mulle tundub, et see on võimalik ja mõjuv vaid juhul, kui tegijaile endile on selge…
“Inimene sureb, kõduneb põrmuks, kasvab rohuks, sünnib linnuks taeva alla, astub vaikselt tagasi looduse lõputusse ringkäiku. Inimese käsikiri paljuneb, pudeneb tsitaatideks, teiseneb pärimuseks, võimendab või summutab nii lootusi kui ka ootusi, kuid sõna ei teisene rohuks, sipelgaks ega linnuks, vaid jääb sõnaks. Sõna võib kuluda ja sõna võib leida endale…
Ülikool ei eristu nõudmiste poolest enam ettevõtlusest.
Eesti doktoriõppe kvaliteedi, tulemuslikkuse ja jätkusuutlikkuse tagamise süsteem. Artiklid ja edulood I. Tartu 2005.
Sotsiaalteaduste klassik William I. Thomas on sõnastanud ühe inimühiskonna kesksematest printsiipidest: pole oluline, kas miski on tõeline või mitte – kui inimesed seda tõeliseks peavad, on tõeline ka nende reaktsioon. Ehk teisisõnu, reaalsus on teatud määral mõjutatud inimhinnangust: katusealusest, mis tundub sisse vajuvat, põgenevad inimesed paanikas. Thomase sententsi on igas…
Oleme harjunud mõtlema endast kui eurooplastest. Ja vähemalt ajaloolased on eurooplaseks saamist ikka seostanud Eesti vägivaldse ristimisega XIII sajandi algul, nii valus kui see ka oli. Aga mis oli varem? Kuhu kanti vaadati, kellega suheldi? Vähesed kirjalikud allikad üksi sellele vastust ei anna. Kuid on olemas hõbeaarded, mis viikingiajal koonduvad…
On üldteada, et keskaegse Liivimaa elanikkond jagunes privilegeeritud sakslasteks ja madalama staatusega mittesakslasteks. Sakslased olid arvulises vähemuses, mittesakslased aga enamasti talupojad, kellest väiksem osa elas ka linnades. Vastandus sakslane-mittesakslane ei olnud aga ainult etniline. Etniline ja sotsiaalne jaotus olid omavahel põimunud moel, mida eesti keeles väljendab etümoloogiliselt “saksidest” tuletatud sõnapaar…
1566. aasta jaanipäeval, keset ränka sõja- ja mitte vähem ränka katkuaega, tuli Uus-Pärnu rae ette naaberlinna Vana-Pärnu kodanik Jacob Tuleleick (Tuleleek?). See, nime järgi otsustades mittesaksa, resp. eesti soost mees ei kavatsenud raadi niisama tülitada, tal oli ikka asja ka. Aruka ja asjaliku mehena palus ta ohtlikku ja rasket aega…
Eesti varasema ajaloo uurimisel on kunst olnud tänase päevani marginaalses seisundis. Ajaloolased ei ole seda aktsepteerinud ajalooallikana ning kunstiajaloolased pole oma perifeersest seisundist väljarabelemiseks midagi ette võtnud. Kummati on keskaegse kunsti roll Eesti varasema ajaloo mõistmisel palju suurem, kui seda oleme arvata julgenud või tahtnud. See puudutab eriti XIII sajandit,…
Emakeelepäeval anti kätte kirjanduspreemiad 2005. aasta parimate panuse eest emakeelse ja ka muukeelse kultuuri arendamisse (ärgu kõnelgu, et meil keskit piiratakse! kuigi muhameedliku kirjanduse auhinda meil veel pole). Jagati klaasist mälestusesemeid ja lillebukette, meeleolu oli ülev, aga tõsimeelne. Kapital panustas vaimu, aga vaim ei lasknud ennast kõigutada.
1982. aastast Pariisis elav soomlanna Kaija Saariaho võib end pidada Soome kõigi aegade rahvusvaheliselt tunnustatuima ooperi loojaks. See on tollal Salzburgi festivali juhiks olnud Gerard Mortier’ tellitud ja festivalil 2000. a maailmaesiettekandele tulnud “L’Amour de loin” (“Kauge armastus”), mis 2001. a jõudis kaastellija Pariisi Châtelet’ teatrisse, 2002. a Santa Fe,…
Remsu: Näitlejad mängivad lusti ja himuga, vabalt ja nakatavalt; vaataja pilku köidab arvatavasti pigem vorm kui sisu. Pildil: Ülle Lichtfeldt, Maria Avdjuško, Veikko Täär, Marika Korolev, Taavi Eelmaa. KAADER FILMIST
Filmis on illustratiivseid ja eredaid episoode New Yorgi 1950.-1960. aastate kirevast kirjandus- ja filmielust, vastuvõttudelt ja kokteilipidudelt, kus Truman Capote (näitleja Philip Seymour Hoffman prillidega) pärast “Rohukandle” ja “Hommikueine Tiffany juures” ilmumist kuulsust ja edu nautis. KAADER FILMIST
Poisikesena armastas Žora üksnes koeri. Ja elueesmärk oli tal jumala klaar – meremeheks! Veeväljadele ihalesid paljud Moskva siseõuede patsaanid. Sütitajaks Vladimir Vainštoki helisev “Kapten Granti lapsed” ja Vladimir Brauni mehised merefilmid. Peale seitset klassi ei suutnud poissi keegi takistada: sügisel rippus Georgi Jumatovi nimi sõjaväelise merekooli õppurite nimekirjas. Siis kärgatas…
Kasutame küpsiseid seadme teabe salvestamiseks ja ligipääsuks selle andmetele. Kui nõustute selle tehnoloogia kasutamisega, võimaldab see meil töödelda sirvimiskäitumist ja teie harjumusi sel saidil. Küpsistest keeldumine võib negatiivselt mõjutada mõningaid funktsioone ja võimalusi.
Funktsionaalsed
Always active
Vajalikud, et te saaksite segamatult portaali eri osade vahel liikuda.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistika
Kasutatakse lehe külastatavuse statistika kogumiseksThe technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.