Üldine külastajate arv (150 000) oli samaväärne eelmise aastaga, aga sel korral käis kahel esimesel päeval, kui mess suurele publikule suletud oli, professionaale rohkem. Igaks päevaks olid organiseeritud ka vestlusringid, kuhu olid kutsutud osalema mitmed oma ala tunnustatud asjatundjad, kriitikud, muuseumitöötajad jne. Nende hulgas olid näiteks Moskva Riikliku Kaasaegse Kunstikeskuse kuraator Darja Põrkina, LI Veneetsia biennaali kuraator Rosa Martínez, Barcelona Moodsa Kunstimuuseumi endine peakuraator ja üks tulevase „documenta” korraldajatest Chus Martínez, Pariisi Jeu de Paume’i direktor Marta Gili, Londoni Serpentine’i galerii rahvusvaheliste projektide juhataja Hans Ulrich Obrist, Kuninganna Sofia nimelise riikliku kunstikeskuse konserveerimisja uurimustööde abijuhataja Lynne Cook ja veel paljud teised. Need kohtumised ja ideedevahetused, mis kulgesid vabas meeleolus, ulatusid oma teemaderingilt kollektsioneerimisega seotud probleemidest ja uute kunstiturgude esile kerkimisest küsimuseni: kas suurlinn Madridil peaks olema oma kunstibiennaal või mitte?
Messil osales ühtekokku 197 galeriid, mis olid see aasta hoolikamalt selekteeritud. Juba on saanud traditsiooniks ühe külalismaa (või -linna) kutsumine „AR CO-le”, seekord oli selleks Venemaa, kes õigustas seda valikut igati ja aitas kindlasti kaasa ka messi õnnestumisele. Muuseas on see aasta välja kuulutatud Venemaa kunsti- ja kultuuriaastaks Hispaanias ja omakorda Hispaania oma Venemaal (alles hiljuti avati Ermitaažis Prado kunstikogude näitus ja sügisel võib nii mõningaidki Ermitaaži tippteoseid imetleda Prados). Nimelt ei olda siinmail veel väga tuttavad meie naaberriigi kireva kunstimaastikuga. Carlos Urroz rõhutas just venelaste käsitletud teemaderingi erinevust siinsete kunstnike omast. Darja Põrkina kokku pandud programm üllatas igati positiivselt juba tuntumate nimede kõrval mitmete uute galeriide osavõtuga. Siinkohal võiks ära mainida Gelmani, Marina Gisitši ja XL galeriisid, samuti olid kohal erinevad Venemaa olulised kunstiinstitutsioonid. Ühe aegselt „ARCOga” toimusid mitmed vene kunstnike organiseeritud ülesasted ja väljapanekud Madridis, kus osalesid sellised kollektiivid nagu Miš Maš ja Što Delat? ning kaasaegse videokunsti paremikku võis näha programmis „Mutations, form of visuality” („Mutatsioonid, visuaalsuse vorm”).
Veel oli „ARCOl” pakkuda spetsiaalne üksikprojektide valik „Solo Projects: Focus Latino America” („Üksikprojektid: keskendunud Ladina-Ameerikale”), mille oli kokku pannud mehhiko kuraator Daniela Pérez. Ladina-Ameerika galeriisid osaleb messil üha enam, ka müüginumbrid näitasid kunstnike läbilöögivõimet sealsel turul. Illi Sustain Art Prize’i, mis antakse kuni 35-aastasele noorele kunstnikule, pälvis sel aastal brasiillasest André Komatsu projekt, kus ruum ja sellega seotud arhitektuur tundusid inimvaenulikud, kohati lausa agressiivsed. Väga huvitava lähenemise arhitektuurivormidele pakkus välja Kuuba kunstnik Carlos Garaicoa, kes kasutas vanu gravüüre arhitektuurimonumentides ja viis need dialoogi palju abstraktsemate vormikasutustega. Sõna otseses mõttes puhusid uued tuuled sektioonis „Opening” („Avatus”), mida sel aastal esimest korda korraldati ja mille eesmärk oli kutsuda uusi galeriisid messile. Galeristi ja vabakutselise kuraatori Maribel Lópezi valikusse oli jäänud 19 galeriid üheksast riigist. Pole ime, et ühed tugevamad neist olid Berliini galeriid nagu Alexandra Saheb või siis Peres Projects.
Hispaania Kunstikriitikute Assotsiatsiooni (AECA) välja antud preemiad läksid Ángela dela Cruzile parima rahvusvahelise kunstniku kategoorias ja Juan Genovésile parima hispaanlasest kunstniku kategoorias. Madriidis elav La Fabrica võitis aga parima „AR COl” osalenud galerii auhinna. Sihtasutus Telefónica omakorda esitles messil teaduskunsti vallas korraldatud rahvusvahelise tehiselu konkursi „VIDA 13.0” premeeritud teoseid. Kui siia juurde mainida, et „ARCOga” üheaegselt toimusid veel sellised kunstimessid nagu „Art Madrid”, „MadridDeArte” ja noortele kunstnikele pühendatud „JustMad”, siis soovitan Eesti kunstipublikul broneerida reis Hispaania pealinna tuleva aasta veebruari keskpaiku, kuna mitmed muuseumid ja muud institutsioonid kavandavad selleks ajaks oma parimad väljapanekud, teades et see on ka nende võimalus silma paista rahvusvahelisel kunstimaastikul.