See näitus on ilus, sest kõik tööd on ilusad. Häbenematult ilusad. Ilu kaudu traagikat tajuda on eriti valus, sa ei tunne seda kohe. Esmapilgul tunned ainult suurt ohoo-imetlust Katrin Pere 2011. aasta valminud suurte pannoode „Muretiib”, „…uinuda, võib-olla undki näha…” ruumimõju ja intensiivsuse üle, siis tuleb arusaamine, mis olnud ja mis võib järgneda. Nagu ka Annika Tedre video puhul, mis projitseeritud Katrin Pere vaibale „Ühe mõtteta” ja tekitab mulje, et hiidkorallid on asustanud jääsulbise halli Läänemere …
Katrin Pere ise on nimetanud: „Märksüsteem, mida kasutan, edastab oma sõnumi võhivõõrastelegi, sest olen püüdnud oma sõnumi vormistada kaunis ja meeldivas keeles.”
Kaunisti ja avameelselt öeldud. Kunagi kõnetas meid selles keeles hea eesti tarbekunst ja me ei häbenenud seda.
Aga mis siin ikka peita selle näituse tegemise peapõhjust, väikest ühist ümmarguse sünnipäeva aastat, mille puhul vähemalt vanade traditsioonide järgi tehti juba ülevaatlik kokkuvõte. Nemad seda ei teinud, sest uued tööd tahtsid näitamist. Mis sest, et 60, mis meie noortekultuslikus riigis tähendab, et teid pole olemas – nad on ikka teel. Klassikute näitusele tarbekunstimuuseumis.