Riigi tasemel ei tohi teadus olla asi iseeneses. Teadus on riiklik infrastruktuur, mitte vähem tähtis kui raudtee- või maanteeliiklus, haridus- ja tervishoiukorraldus.
Peataolek ja juhuotsused ehk Varssavi ja Budapesti moe järgi viljeldav sisepoliitika viib Eesti välispoliitilisse üksindusse.
Miklós Szanyi: Maksud on kõige suurem eurointegratsiooni komistuskivi. Kõik tahavad riigisiseste regulatsioonide juurde jääda.
Varssavi ülestõusu veterani Anna Świrszczyńska luuletused haaravad lugejal kõrist juba esimesest reast ning lahti enam ei lase.
Kas Põlvasse rajati linnamelust rõkkav keskväljak või hoopis sulnis park-monument? See on olemis-, sündmus- ja kvaliteetruum, hubane ja linnamürast eemal.
Carolina Pihelga luulekogus „Valgus kivi sees“ takseerib uudishimulik laps tähelepanelikult täiskasvanute maailma.
Digitaalsed registriandmed on Eesti ühiskonnas kaalukas infrastruktuur, rahvusvaheliselt on andmetega tegelevate institutsioonide arvu kasvu nimetatud isegi uueks andmesektoriks.
Kaido Ole kunstiga on alati rõõm kohtuda, kuid Riia liiga steriilsel näitusel on tunne, et vaataja jäetakse pealispinnale kinni.
Kui teatrile meeldib ennast pidada kõige kindlamalt aega ja ruumi lukustatud žanriks, siis tehnoloogia on usinalt asunud seda pühadust teotama ja lammutama.
Teadus ei ole post ega kriips. Tal on rohkesti dimensioone, mistõttu on arukam arvestada võimalikult paljusid mõõte.
Lvivi Ivan Franko ülikooli eesti keele õpilaste peale tagasi mõeldes…
Anna-Stina Treumundi ja Anja Niemi väljapanekud moodustavad terviku: see on lausa õpikunäide, kuidas samasuguse jutustamisviisi ja tegelaskujude juures rääkida teistsugust lugu.
Dramaturgiliselt on „Loojanguekspress“ üsna igav, midagi eriti ei juhtu. Tegu on rohkem lugemiseks mõeldud näidendi kui vaatemänguga.
Miloš Formani elulugu ja 30 aastat tagasi toimunud Sametrevolutsioonile keskendunud retrospektiiv elavdasid Karlovy Varys kohalikku publikut.
Anna-Stina Treumundi valimine rahvusvaheliselt tuntud fotokunstikeskuse Tallinna filiaali avanäitusele on hea avalöök Eesti nüüdisfotokunsti tutvustamise protsessis.
Nüüdiskeskkonna ratsionaalsus ning domineeriv visuaalsus ei toeta mitmekülgset tajulist kogemust. Tajul on kas liiga vähe või palju stiimuleid.
Moskvas tasub eriti ära käia neil, kes kujutavad ette, et Tallinn saab end ummikutest vabaks asfalteerida ja tänu kõikjal suurenevale läbilaskevõimele elavad linnas rõõmsad maksumaksjad.
Rändansambli kuvand töötas ilmselt igal tasandil, sest vodevilliansambliks, kes võiks sama hästi mängida ka kõrtsi nurgas, pidas seda ka mõni inimene publiku hulgast.
Carolina Pihelga grupifoto 13 kirjanikuga on veidi aegunud, kuid ometi on seda ülesvõtet põnev uurida.
Kui mõelda Kadri Voorandi artistimina arengule viimase kümnekonna aasta jooksul, siis on olnud tegemist justkui idamaiselt kireva lehviku avanemisega.