Oma identiteeti ja eneseusku ei tohiks loovutada mõnele esindusfunktsioonis suurkujule ja sümbolväärtusega paigale.
Möllav visuaalia on igapäevaselt nii dominantne, et vajadus selle tõlgendamise, uurimise ja kriitilise analüüsi järele on suurem kui kunagi varem.
Jüri Kivimäe teos pakub mõtlemisainet olukorras, kus hinnangu andmine Nõukogude perioodile ja tolleaegse võimuga koostööd teinutele on tõusnud taas päevakorda.
Pikisilmi oodatud uue õppehoonega kolib kool tagasi kokku, et taastada enam kui sajandivanuse kunstiõppe sünergia.
Kunstiakadeemia uus maja on teadlikult justkui poolik ja kasin: vormi asemel on tähtsaks peetud kasutaja vabadust, võimalust ruum ise luua.
„Skeneraatoril“ kõlanud muusika oli valdavalt raske ning tumeda alatooniga, ürituse atmosfäär ent sellegipoolest väga soe ja sõbralik.
On ju lohutav lugeda, et ka kõige hullemaid kuserotte, kes kannavad lillelist särki ja kingi nr 37, võib vahel kellelegi vaja olla.
Adina Pintilie nimetab oma filmi „reaalsuse ja fiktsiooni hübriidiks“, laboratooriumiks, kus tegeldakse intiimsuse ja seksuaalsuse küsimustega.
Kuigi rahvusteater ei saa olla rahvusmuuseum, tekib ikkagi küsimus, mis teeb trupist rahvusballeti: tantsijad, repertuaar või veel miski?
Willem Oorebeek: „Asjade korraldamisel tuleb jätta ruumi, lasta millelgi ka lihtsalt juhtuda, et saaksid teoks kellegi mõtted, mida mujal ei saa rakendada.“
Haven Kakumäe jahisadama angaar on „Nargenfestivali“ kontserdipaigana uudne ja huvitav leid ning sobib ideaalselt mõttega luua muusikaline sild mandri ja Naissaare vahele.
Eesti dokfilm on küll mitmekesine ja rikka ajalooga, ent pole veel päriselt leidnud oma nägu.
Kontsert „Hing ja hääl“ on ilmale tulnud väljaspool loometööstusmudelit, sündinud puhtast armastusest, muusikute ja korraldajate hoolivusest.
Esitada „lolli“ teksti nii, et saada reaktsiooniks „tark“ naer, on väga suur kunst ning sedapuhku Ago Anderson ja Jan Uuspõld seda valdasid.
Suur osa tähti ei veeda maailmaruumis oma aega üksinda, vaid neil on kaaslased. Tüüpiliselt on see teine täht. Mõnel juhul võib kaaslane väga lähedale tulla.
Tasakaalu leidmine innustava idealismi ja muserdava reaalsuse vahel käib paljudele algajatele õpetajatele üle jõu.
Mart Kalm, „Kunstiakadeemia tee uude koju“
Liisa-Helena Lumberg, „Milleks meile kunstiteadus?“
Rein Ruutsoo, „Miks me venestamise üle elasime?“
Jüri Kivimäe „Rektor Hans Kruus“
Kuido Meritsa „Kas saab vaikust!?“
Charles Bukowski „Ikkagi on tore olla Bukowski“