Tartu ülikooli kunstimuuseumi näituse suuremaks raamiks on seekord puulõige, et tuua esile vanima graafikatehnika tähtsus ning mitmekesised kasutusviisid XV ja XVI sajandi Saksamaal. Teadupärast võib puulõikekunstis tõmmata tingliku joone „enne ja pärast Dürerit”. Dürer andis vägagi olulise panuse nii puulõigete kunstilise taseme tõstmisel kui ka kasutusvõimaluste avardamisel. Võrreldes XV sajandil tooni andnud lihtsa kontuurjoonega pühapilte ja mängukaarte jms Düreri „Apokalüpsise” sarja joonistusliku intensiivsuse ning keerukusega, võib uskuda väidet, et puulõikajatele valmistas Düreri stiil esialgu raskusi, mistõttu tuli kunstnikul ise joonistused puuplaati lõigata. Dürer populariseeris ja rakendas puulõiketehnikat teistsugusel viisil kui varem, näidates selle sobivust nii autorikompositsioonideks kui ka igat laadi tarbegraafikaks, mida hoogsalt areneva raamatutrükkimise tõttu eriti vajati. Graafika ajaloo korüfee William Ivinsi (1881–1961) arvamusel võis Dürer olla küll virtuoosne joonistaja, kuid mitmed teised nagu Hans Burgkmair oskasid hoopis paremini arvestada puulõike omapäraga ega kartnud ka puhast valget pinda kasutada. Hans Burgkmairi stiilinäiteid nagu ka kolmanda kuulsama puulõikekunstniku Lucas Cranach vanema töökoja saavutusi on väljas ka näitusel. Ivins tõdeb samuti, et kuigi puulõiketehnika jõudis pärast vahepealset unustust XIX sajandil taas kollektsionääride huviorbiiti, on selle osakaalu ja tähtsust XVI sajandi kunstnike loomingus siiski pidevalt alahinnatud. Küllap kehtib ka puulõike õitseaja kohta Antony Griffithsi väide, et saame järeldusi teha vaid selle põhjal, mida on alles hoitud ja hinnaliseks peetud. Raamatuillustratsioonid (köidetest välja lõigatult ning pasparteeritult) on kogumisväärsed olnud, kuid suur osa trükigraafika praktilisest tööpõllust ei ole meieni säilinud. XVI sajand oli puulõikekunsti pidupäev, ometi on paljud selle osalised jäänud kas kuulsuste sära varju või siis tõendusmaterjali puudumisel hoopis tähelepanuta.
Huvi Düreri vastu on toonud kaasa ka oodatud pärimise, kas eksponeeritud tööd on ikka tõesti originaalid (maalinäituse puhul küllap harvemini tõstatuv küsimus). Jaatav vastus nõuab puulõiketehnika spetsiifika selgitamist ning see on ka üks näituse eesmärke. Graafikakunsti mõistes on tegemist originaalidega, s.t originaalplaatidelt trükitud töödega, kuid etiketil autoripositsioonile seatud kunstnik ei ole pruukinud oma kätt tõmmisepaberi ega trükiplaadi külge pannagi. Samamoodi kui kõnealuse perioodi maalikunstis kehtis ka graafika trükkimisel töökodades kindel hierarhia ja tööjaotus. Kunstnik joonistas paberile kompositsiooni, kuid joonistuse puuplaadile kandmine võis olla juba meistri ülesanne, rääkimata puu lõikamisest trükivormiks, mis nõudis eraldi väljaõpet. Ka puuplaadilt trükkimine oli ühe meistri pädevuses. Kunstnik võis küll jälgida lõpptulemuse valmimist, et olla kindel oma nime all trükitava töö kvaliteedis. Düreri näitusel on ka töid, mis trükitud autentsetelt XVI sajandi plaatidelt, kuid hilisemal ajal, XVIII ja XIX sajandil. Enamasti on selliste trükkide aluseks kuskilt ootamatult leitud originaalplaadid, mille vanu tõmmiseid polegi teada. Erinevalt sügavtrükist annab puulõige palju enam tõmmiseid, ilma et kvaliteet langeks või trükiplaat kuluks. Seega on ka järeltrükid hinnatud ja sama säravad kui XVI sajandi valminud pildid.
Dürer jt vana graafika haruldused on ülikoolis tänu kahele kollektsionäärile: XIX sajandi ülikooli kunstimuuseumi direktorile professor Morgensternile ning kunstikogujale K. E. von Liphartile, kes mõlemad hindasid graafikat ka õppematerjalina. Teadmised kuni XIX sajandi keskpaigani suuresti paljundustehnikana kasutatud graafikakunstist kipuvad hääbuma aga koos traditsiooniliste töövõtetega. Seda enam on rõõm kuulda, et esineb ka vastupidist hoovust, nagu tõestab Von Krahli galerii avamine traditsioonilisemates graafikatehnikates trükitu eksponeerimiseks. Vanema graafika mõistmisele ja hindamisele aitab igal juhul kaasa graafikatehnikate põhiprintsiipide tundmine. Omamoodi „graafikavalgustus” ja vana graafika populariseerimine on kindlasti ka Tartu ülikooli kunstimuuseumi näituse tagataskusse idanema pandud mõte ja missioon.