Kiwa näitus „Sisene nimetusse” („enter the untitled”) Vaala galeriis kuni 4. V.
Umbes viis aastat tagasi avas Kiwa ArtDepoo galeriis isikunäituse „Pilves ei millestki” („High on Nothing”) eimillestki. Avamisele eelnenud intervjuus ütles kunstnik, et näitus oleks täitnud oma eesmärgi ka siis, kui kõik eksponeeritud tööd oleksid jäänud teostamata ning tühja galeriisse oleksid jõudnud üksnes teoste kirjeldused. Läks teisiti.
Nüüd, viis aastat hiljem, jätkab Kiwa tollal alustatud metakunstilisi katsetusi keele ja reaalsuse äärealadel.…
Tarrvi Laamanni näitus „Mi Jamaica” Vabaduse galeriis kuni 19. II.
Tarrvi Laamanni teekond kunstnikuna on tänaseks kulgenud enam kui kakskümmend aastat. See on pikk aeg ning kindlasti muutusterohke, eriti sedavõrd liikuva ning laia tegevusringiga inimesele nagu Laamann. Tema loomingus võib aga täheldada ka nii temaatilist kui stiililist järjepidevust, kusjuures püsivalt prominentse koha on seal juba 1990ndate algusest peale hõivanud ksülograafia. Seekordsel isikunäitusel Vabaduse galeriis eksponeerib autor oma uuemaid, viimase kahe aasta…
Balti Assamblee kunstiauhinna pälvinud OÜga Visible Solutions ehk Karel Koplimetsa, Sigrid Viiri ja Taaniel Raudsepaga vestleb Mario Laul.
Anneli Porrile antud intervjuus (KUNST.EE 2012, nr 3-4, lk 6–10) olete põhjalikult sõnastanud oma suhte loomemajandusega. Te justkui allute majanduslikule loogikale, kuid olete kriitilised. Kuidas selle vastuolulise positsiooniga ikkagi on?
Sigrid Viir: Mina ei näe, et oleksime otseselt allunud majanduse loogikale, kuivõrd me ei ole majandusväljal tegevad: meil ei ole õnnestunud oma tooteid müüa.…
Kristringi näitus „Piiri peal” Draakoni galeriis 22. X – 3. XI.
Aimar Kristersoni ehk Kristringi töid võis Draakoni galeriis näha viimati 20 aastat tagasi, ülbete üheksakümnendate hakul, mil institutsionaalse soosingu laineharjal kogusid hoogu installatsioon, tegevus- ning videokunst. Ennekõike abstraktsionistliku maalijana tuntud Kristring on kirjeldanud toonast olukorda kui „installatsioonide sõda maalikunsti vastu”. 2012. aastal eksponeerib Kristring juba mitmendat korda maalide kõrval nii mõndagi muud. Ja tulemus on igati nauditav.
Kunstniku motivatsioon on inimlik:…
Kordaminekud ja ebaõnnestumised, viiekordselt
Hausi galeriis, 1Galeriis, Tami galeriis, Temnikova ja Kasela galeriis, Vaala galeriis 11. IX.
Eesti Kaasaegse Kunsti Arenduskeskuse eestvedamisel katsetati Tallinnas ülemöödunud teisipäeva õhtul korraga mitme näituse avamist koondavat formaati. „Tallinna teisipäevaks” nimetatud ettevõtmine kaasas viis pealinna galeriid. Kui mujal maailmas on niinimetatud kobaravamise idee laialt levinud, siis Eestis on tegemist veel harva nähtusega. Lähiminevikust meenub üksnes Pärnu „In graafika” festival, kus juba mitmel aastal on kõik näitused avatud…
Terje Toomistu
Neoismi looja Istvan Kantoriga vestleb Mario Laul.
Istvan Kantori ehk Monty Cantsin Ameni „Mässav neoist” (17. VI – 18. VIII) oli esimene neoismi ja selle asutaja Istvan Kantori ideid ja kunsti tutvustav projekt Eestis. See ei olnud ei mööda institutsioone rändav ega ka varem kusagil mujal eksponeeritud väljapanek: „Mässav neoist” valmis spetsiaalselt EKKMi tarvis. Näituse kuraator Kiwa, kes on eksperimentaalse kunsti vallas tegutsenud ligi kakskümmend aastat, kohtus ja töötas koos…
Jaan Klõšeiko
Köleri auhinna võitjat Flo Kasearu intervjueerib Mario Laul.
Tegid Köler Prize’i taotlejate hulgas puhta töö: võitsid nii peapreemia kui publiku auhinna. Kolm nädalat tagasi ennustasid Marko Mäetamme võitu, tundes muret, et liiga vähe on neid, kes viitsivad 15minutilised videod lõpuni vaadata. Palju õnne eksimise puhul! Kas võit tuli suure üllatusena?
Jah. Salaja muidugi lootsin võitu. Kui olin EKKMis valves, panin tähele, et inimesed, kes käisid näituse kiiruga läbi ega süüvinudki videotesse,…
Reimo Võsa-Tangsoo näitus „Testsüsteem 1.1. Siin pole midagi vaadata” Hobusepea galeriis kuni 4. VI.
2006. aastal Eesti Päevalehele antud intervjuus (EPL 14. X 2006) on Reimo Võsa-Tangsoo öelnud, et kujutava kunsti peamine funktsioon ei seisne mitte niivõrd esteetilise naudingu pakkumises, vaid inimeste harimises ja maailma parandamises ning et sellest tulenevalt mängib üha olulisemat rolli kunsti sotsiaalne sõnum. Autori varasem tegevus nii rühmituse Infotankistid koosseisus kui ka iseseisvalt (nt 2011. aasta isikunäitus…
Neeme Külma näitus „Pinnavirvendus” Hobusepeas 11. – 23. IV.
Ilmselt kõiki, kes Hobusepea galerii kui ruumiga varasemalt tuttavad, tabab Neeme Külma seekordsele isikunäitusele sisenemisel hämming ning uudishimu: kas tõesti, kuidas, miks? Just Hobusepea 2004. aasta isikunäitusega „Kui” algas autorile nüüdseks iseloomulik tehniliselt keerukate ja töömahukate ruumiinstallatsioonide jada, „Pinnavirvendus” jätkab toona alustatud joont igati vääriliselt – töö on mõjuvõimas nii kogemuslikul kui reflektiivsel tasandil.
Näituse kaaskirjas on viidatud Külma taotlusele reeglipärastada külastaja liikumist…
Konstrueerimise konstruktsioon
Mart Vainre näitus „Konstruktor” Tallinna Kunstihoone galeriis kuni 8. IV.
Nagu Mart Vainre esimene isikunäitus „Õigel ajal õiges kohas, alati” Hobusepeas (vt Rebeka Põldsami arvustust 23. IX 2011 Sirbis), nii paistab ka seekordne väljapanek silma nii kontseptuaalse kui ka teostusliku terviklikkusega. Taas on sisuline fookus maalimisel, laiemalt kunstiloomel kui protsessil ning vormilised märksõnad on „korrapära”, „rütm”, „sümmeetria”.
Galeriisse sisenemisel tervitab külastajat Vainre isiklikult: näituse ainsas videotöös neelab kunstnik vaataja sõna otseses…
Kasutame küpsiseid seadme teabe salvestamiseks ja ligipääsuks selle andmetele. Kui nõustute selle tehnoloogia kasutamisega, võimaldab see meil töödelda sirvimiskäitumist ja teie harjumusi sel saidil. Küpsistest keeldumine võib negatiivselt mõjutada mõningaid funktsioone ja võimalusi.
Funktsionaalsed
Always active
Vajalikud, et te saaksite segamatult portaali eri osade vahel liikuda.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistika
Kasutatakse lehe külastatavuse statistika kogumiseksThe technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.