Uudne takistus oli festivali esimestel päevadel habemega naljana saabunud aprillikuine talveilm, mis inspireeris ühismeedia sisuloojatelt ka nimetuse Tallinn Music Winter.
Tore oleks kuulata seda materjali ka puhastatud kujul plaadisalvestusena – igal juhul võiks see muusika avada horisonte ka laiemal kuulajaskonnal, kes kõnealusest kontserdist osa ei saanud.
Traditsioonilisemate kammermuusikaõhtute kõrval on oma koht ka sellistel crossover-kontserdiõhtutel, kus julgetakse katsetada ning kõrvutada nähtusi, mida esmapilgul ei oskakski seostada.
TKO sarja „Mitme peale!?“ esimene kontsert 4. II Mustpeade maja valges saalis, kunstiline juht Leho Karin. Tallinna Kammerorkestri keelpillikvintett (Katrin Matveus – viiul, Mari Targo – viiul, Mart Kuusma – vioola, Leho Karin – tšello, Andres Kungla – kontrabass), Yxus Ensemble (Iris Oja – hääl,…
Eelkõige on narvalastel vaja tulevikuvisiooni, positiivset identiteeti ja kuuluvustunnet – usku sellesse, et neid pole perifeerse piirkonnana ära unustatud.
Ulmeri kava põhines Aivar Tõnso loodud materjalil igivanale muusikaprogrammile AXS, mis leidis kasutust peamiselt sajandivahetuse paiku ehk ajal, kui Tõnso hakkas Von Krahlis regulaarselt muusikaüritusi korraldama.
Puhtvisuaalse ruumikogemuse ja atmosfääri poolest oli kõik täiuse lähedal ning toetas muusikat.
Festivali „Üle heli“ ruumilise heli õhtu 24. X Tartu Uues teatris, kunstiline juht Aivar Tõnso.
Muusika- ja helikunstifestival „Üle heli“ tuli sel aastal, nagu palju muudki, veidi teisiti. Aivar Tõnso kureeritud žanriülene festival toimub 2015. aastast ning on välja kasvanud Tõnso teistest platvormidest, nagu „Hea uus heli“, „Kumu öö“, „Kõue heli“ ja „Müsteerium“, mille tegemised…
Keeruline on kujutleda, millisest suunast võiks tänapäeval tulla samavõrd revolutsiooniline, ühtaegu lihtne ja geniaalne ideevälgatus nagu Chowningi FM-sünteesi avastamine.
Ühe arvutimuusika alusepanija John Chowningi loeng ja autorikontsert 24. V Eesti muusika- ja teatriakadeemias.
Stanfordi ülikooli emeriitprofessori, 83aastase John Chowningi silmapaistvaimaks saavutuseks võib pidada FM-sünteesi ehk sagedusmodulatsioonsünteesi avastamist 1967. aastal. Loengus andis ta ülevaate tämbrisünteesi ajaloost ning avas autorikontserdil kõlanud lugude tausta.
Tuues raadiosidest tuntud põhimõtte muusika…
Robert Jürjendal: „Kui juhuslik heli on tekitatud veenvalt, nii et juhust kontrollitakse, siis see paradoksaalsel kombel ei olegi juhuslik.“
Aasta muusiku tiitliaasta on Robert Jürjendalil seljataga, kuid ega tööd-tegemised sellest hooli. Eesti muusika päevadel toob Yxus Ensemble esiettekandele Jürjendali seisundispetsiifilise topeltkvinteti „Raba“, mis helilooja sõnul on inspireeritud tema kui rabafänni kogemustest selles Eestile nii omases looduskeskkonnas, mille selgus, puhtus ja värskus aitab uueneda ka mõttel. Viimase aja tegemiste hulka…
Kolmandal „Üle heli“ festivalil jätkati kontserdisarjadele „Hea uus heli“ ja „Kumu öö“ iseloomulikku vaimule värskendavat hargnevatel radadel kulgemist.
Festival „Üle heli“ 26. – 29. X Tallinnas ja Kirimäe mõisas Läänemaal.
Aivar Tõnso kureeritud žanri- ja distsipliiniülene „Üle heli“ festival oli järjekorras kolmas, kuid jätkas mõtteliselt auväärseid festivale ja kontserdisarju „Hea uus heli“, „1ÖÖ%“, „Kumu öö“ ja (veidi lühemat eluiga nautinud) „Kõue heli“. Seekord oli programmi lülitatud ka legendaarne poolavalik üritus…
Teatud mõttes on Autechre juba eilne päev, kuid on äraütlemata tore, et see päev lõpuks ka siinsele laius- ja pikkuskraadile jõudis.
Autechre ja Russell Haswell 13. XI Von Krahli teatris.
Suvel plahvatas ühismeedias pommuudis, et legendaarne Manchesteri elektronmuusika duo Autechre (Rob Brown ja Sean Booth) esineb tänu korraldaja Kaido Kirikmäe nõiasõnadele Tallinnas, kusjuures kõikvõimalikest kohtadest just paljukäidud Von Krahli teatris. Mu esimene reaktsioon oli täielik…
5. juunil esines Tallinna lauluväljakul ansambel Queen koos Adam Lambertiga. Rokihiiglasi soojendas sel üritusel The Princes, mille koosseisu ise kuulun. Järgnev on osalusvaatlusel põhinev ehk sarnasused reaalsete isikute ja sündmustega on taotluslikud, kuid mitte ületamatud.
Põhiliselt on sõbrad-tuttavad minult küsinud, et kas saime siis…
Vaba Lava: John Scofield ja Jon Cleary 18. IV, Hauschka 24. IV ja Magma 25. IV.
Jazzkitarrist John Scofield käis „Jazzkaare“ publikut rõõmustamas juba 2004. aastal oma rühmitusega Überjam, mille kõlapilti raamistasid fusion ja elektriline funk. Nüüd ilmnes ta märksa vahetumal kujul, osana duokoosseisust,…
Improvisatsioon kuulub lahutamatult nii lääne kui ida muusikalukku. Isegi läbikomponeeritud muusika nooditäpset interpretatsiooni võib käsitada improvisatsioonina ehk hetkes langetatud otsuste vahetu teostamisena. On juba kokkuleppe küsimus, kuivõrd need valikud puudutavad vormi või sisu. Just see improvisatsiooni iseloomustav siin-ja-praegu annab muusikale elu ning on…
Tänaseks päevaks on voogedastusel põhinevad muusikateenused enesestmõistetav nähtus. Üks nendest on 2008. aastal alustanud ja 2013. aastal Eestisse jõudnud Spotify, mida isegi aktiivselt kasutan, kuna tegu on kvaliteetse heliga mugava ja kiire keskkonnaga, mis soosib muusikalisi avastusretki. Terved universumid on vaid ühe hiireklõpsu…
2011. aastal pussitas 52aastane britt Robert McIndoe end surnuks, kuna ei suutnud enam taluda pidevat vilinat oma kõrvades. Soovimatu heli oli sisenenud tema teadvusesse pärast rokkbändi Them Crooked Vultures valju kontserti, saanud tema saatjaks nii ööl kui päeval ning jätnud õnnetu muusikasõbra ilma…
Eri andmeil kannatab püsiva tinnituse all paar protsenti kuni viiendik populatsioonist. Lisaks kellukese helinale, sisinale ja vilinale kuuldakse ka nt madalat suminat ja undamist. Ilmselt on kõik midagi sellist tajunud pärast valju kontserti seoses kuulmisläve ajutise nihkumisega. Püsiv subjektiivne helifoon tähendab aga, et…
Vastuvõtlikkus muusikale paistab olevat midagi väga elementaarset, ja teadupoolest on see tõesti üks kaasasündinud võime. Väidetavalt suudavad juba kuuekuused väikelapsed eristada keerukaid rütmistruktuure ja ilmutavad märke absoluutsest kuulmisest (hiljem need võimed stimulatsiooni puudumisel tuhmistuvad), reageerivad helistikulistele suhetele ja dissonantsetele intervallidele. Seda kummalisem on,…
Crossover kõige laiemas tähenduses osutab muusikažanride segunemisele ja on küllalt tühi tähistaja. Kergema muusika voolud põimuvad omavahel kogu aeg ning kuigi ühte muusikalist subkultuuri võib teisest eristada mõni selline esoteeriline detail nagu basstrummi tämber, spetsiifiline rütmistruktuur või kitarri häälestus, sulanduvad piirid kiiresti. Tulemuseks…
Luuper kuulub tänapäeva muusikute arsenali juba küllalt enesestmõistetavalt. Eesti noorema põlvkonna muusikutest on seda kasutanud nt Argo Vals, Multiphonic Rodent ja Pastacas. Mitte enam nii noore põlvkonna esindajatest meenub esimesena muidugi Weekend Guitar Trio. Loop ehk „silmus” tähistab helisilmust või silmusesse püütud heli…
Kasutame küpsiseid seadme teabe salvestamiseks ja ligipääsuks selle andmetele. Kui nõustute selle tehnoloogia kasutamisega, võimaldab see meil töödelda sirvimiskäitumist ja teie harjumusi sel saidil. Küpsistest keeldumine võib negatiivselt mõjutada mõningaid funktsioone ja võimalusi.
Funktsionaalsed
Always active
Vajalikud, et te saaksite segamatult portaali eri osade vahel liikuda.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistika
Kasutatakse lehe külastatavuse statistika kogumiseksThe technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.