Ma olen 46aastane paks tammeriiul, kelle „nahal“ on kriimud nii Nõukogude kriidist kui ka uue aja digilöökidest. Kui mind 1979. aastal siia ilma loodi, olid mu esimesed „lapsed“ punased nagu pioneerirätt, teised aga eestlasele omaselt looduseusku – „ENSV kalad“. Kosmoseusku läksin koos „Totuga Kuul“. Kaheksakümnendate lõpus aga muutusin salapäraseks – mu „rindkeresse“ (keskriiulile) ilmusid esimesed krimkad ja ulmekad „Mirabilia“ sarjast. Veel ööselgi vaatasin huviga, kuidas taskulambi valgel teki all minust…
Kas utopism on kadunud või taastulnud? Kust läheb piir reaalsuse ja soovunelmate vahel? Just nendele küsimustele üritab leida vastust Minna Hindi ja Meelis Muhu dokumentaalfilm „Jagada või mitte jagada“.
Dokumentaalfilm „Jagada või mitte jagada“ (Eesti 2019, 75 min). Režissöörid Minna Hint ja Meelis Muhu, operaator Minna Hint.
Keeruline on dokumentalistina analüüsida kolleegide tööd. Me siin Eestis tunneme ja teame ju kõik kõiki. Eriti niivõrd spetsiifilises valdkonnas kui…
Dokumentaalfilm „Punane varietee“ (Filmivabrik, Eesti 2016, 53 min), režissöör-stsenarist-operaator Manfred Vainokivi, produtsent Marju Lepp.
Kas tunnete mõnda loojat, kes rabeleb oma üllitise kallal aastaid, et sellest vormuks midagi ilusat, kõikehõlmavat ja -ütlevat? Mina tunnen. Kas tulemus vastab alati ka loodetule? See on juba omaette küsimus . . . .
Loomulikult oleneb palju veregrupist. On inimesi, kes lasevad mingi teema endast läbi, üritavad sellest teha parima võimaliku versiooni, mis siis lugejate-vaatajate ette tuua. Seda valusam on nende…
Dokumentaalfilm „Vaikuse nägu“ („The Look of Silence“, Taani-Indoneesia-Soome-Norra-Suurbritannia 2015, 104 min), režissöör-stsenarist Joshua Oppenheimer.
Milleks see kõik? Miks näidata õudust ja masendust ekraanil ja paisata see vaatajale näkku? Miks peab vaataja lahkuma kinosaalist rusutud meeleolus? Kõik need ja samalaadsed küsimused võivad tabada Joshua Oppenheimeri viimaste dokfilmide vaatajat kui rusikas makku.
Oppenheimer on näidanud oma eelmises filmis „Tapatöö“ („The Act of Killing“, 2012) seda, kuidas suhestuvad Indoneesia genotsiidi niiditõmbajad ja täideviijad oma tegevusega…
Dokumentaalfilm „Päike on hea laps”, Eesti 2014, 38 min. Režissöör-stsenarist-operaator Vahur Laiapea, helilooja Ardo Ran Varres, monteerija Urmas Sepp.
Eesti dokumentalistid on hakanud viimastel aastatel tegema filme väljaspool meie „kodust” Euroopat. Oleme näinud filmi Afganistanis demokraatia eest võitlevatest eesti meestest, valmimas on filmid lapstööjõust Bangladeshis, Jeesusest Siberis, balletist Palestiinas jne.
Paljude valminud ja veel valmivate filmide puhul on rahastajad ja tegijad mõelnud ka välisvaataja peale. Vahur Laiapea uus dokumentaalfilm „Päike on…
Kasutame küpsiseid seadme teabe salvestamiseks ja ligipääsuks selle andmetele. Kui nõustute selle tehnoloogia kasutamisega, võimaldab see meil töödelda sirvimiskäitumist ja teie harjumusi sel saidil. Küpsistest keeldumine võib negatiivselt mõjutada mõningaid funktsioone ja võimalusi.
Funktsionaalsed
Always active
Vajalikud, et te saaksite segamatult portaali eri osade vahel liikuda.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistika
Kasutatakse lehe külastatavuse statistika kogumiseksThe technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.