ERSO sarja „Espressivo“ kontsert „Legendaarne“ Eesti Heliloojate Liidu 90. aastapäeva puhul, kavas Rudolf Tobiase „Walpurgi burlesk“, Anti Marguste „Roopillilood“ ja „Sümfoonilised runod“, Heino Elleri „Koit“ ja Eduard Tubina II sümfoonia („Legendaarne“), dirigent Neeme Järvi. 23. X Estonia kontserdisaalis.
Miks mitte otsida muusika-aasta puhul raamaturiiulist üles Anton Kasemetsa „Eesti muusika arenemislugu“ (1937). See võib olla küll ajahambast üksjagu puretud, kuid pakub siiski midagi südantsoojendavat ja vahetut. Raamatut sirvides näeme vaimusilmas autori kaasaegsete…
ERSO hooaja avakontsert Neeme Järvi juhatamisel 18. IX Estonia kontserdisaalis.
„Värvikirev ja laia haardega“ – selle lööklausega esitleb ERSO uut kontserdihooaega. Paratamatult mõjuvad niisugused sõnad (ehkki iseenesest kaunid) sümfoonilise muusika kontekstis veidi nagu ohutuli. Miks? Seepärast, et ERSO tegevus on eelmistel hooaegadel olnud niigi lai: sümfoonilise repertuaari kõrval on osaletud vokaalsümfooniliste suurvormide ettekandmisel ja lisaks regulaarsetele reedestele kontsertidele üles astutud mitmesugustel festivalidel, käidud kontserdireisidel jne. Mäletatavasti ei ole ära põlatud John Williamsi…
„110 aastat Eduard Tubina sünnist“ 16. IX Eesti muusika- ja teatriakadeemia kammersaalis. Kavas Tubina „Ballaad“ ETW 52 ja „Capriccio“ nr 1 ETW 50 (Sigrid Kuulmann-Martin viiulil ja Marko Martin klaveril), „Variatsioonid eesti rahvaviisile“ ETW 41 (Age Juurikas) ja II klaverisonaat ETW 44 (Mihkel Poll).
Meenub üks vägagi tabav kirjandusklassika definitsioon: nimelt olevat see kirjandus, mida igaüks tahab olla lugenud, kuid keegi ei soovi lugeda. Kui muusikas peaks klassika samamoodi heidutama, siis…
Rudolf Tobiase oratoorium „Joonase lähetamine“ 13. IX Estonia kontserdisaalis. Esitasid Susanne Bernhard (sopran), Annely Peebo (metsosopran), Dominik Wortig (tenor), Ain Anger (bass, Joonas), Johann Tilli (bass), segakoor Latvija, kammerkoor Voces Musicales, Estonia poistekoor, Piret Aidulo (orel) ja ERSO Arvo Volmeri dirigeerimisel.
„See mees räägib tühiseid ja arusaamatuid sõnu. See on asjata! Me tahame käia oma mõtete järgi!“ Nii vastanud Niinive elanikud prohvet Joonasele, kui too ennustas neile kõigevägevama raevu. Iidne Assüüria…
Sarja „Eesti Heliloojate Liit 90“ VI kontsert 3. IX Tallinnas Mustpeade majas. Toomas Vavilov (klarnet), Age Juurikas (klaver), Aare Tammesalu (tšello) ja Leonora Palu (flööt) esitasid Hillar Kareva Klarnetisonaadi nr 2 op. 17, Helmut Rosenvaldi „7 prelüüdi klaverile“, Eino Tambergi „Prelüüdi ja metamorfoosi“ op. 38, Arvo Pärdi „Peegli peeglis“ klaverile ja klarnetile ja Ester Mägi „Dialoogid“.
Eesti muusikat ei ole vähimatki põhjust karta. See, kes aga siiski pelgab, hoidku kontserdisarjast „Eesti…
Põhjamaade Sümfooniaorkester Anu Tali juhatamisel 24. VIII Estonia kontserdisaalis. Kavas Erkki-Sven Tüüri „Elamata elu paine“ („Le poids des vies non vécues“), Pēteris Vasksi viiulikontsert „Kauge valgus“ („Distant Light“) Sergei Dogadini soleerimisel ja Dmitri Šostakovitši X sümfoonia (1953).
Põhjamaade Sümfooniaorkestri 24. augustil mängitud kava oli üsnagi süngetes toonides. Erkki-Sven Tüüri „Elamata elu paine“ on loodud Vabadussõjas ja I maailmasõjas hukkunute mälestuseks ja hoiatuseks tänastele sõjahimulistele, mistõttu autori kinnitusel võib pala pidada omamoodi muusikaliseks epitaafiks.…
Küllap on iga puhkpilli repertuaaris võimalik osutada mõningatele paladele, mis uhkes üksinduses kõrguvat kõige muu kohal. Johannes Brahmsi klarnetisonaate krestomaatiliseks nimetada oleks isegi väheütlev – tema kahte Klarnetisonaati op. 120 (nagu ka Triot op. 114 ja Kvintetti op. 115) võib pigem pidada sümbolteosteks, terve ajajärgu üldistuseks, horisondiks, mille poole püüdlevad kõik klarnetistid, kuid milleni jõuavad vähesed. Kui mõelda klarneti käekäigule XIX sajandil, siis ei tohiks Brahmsi sonaatide erilisust olla raske…
Eesti kultuuriloos on vähe isikuid, kes pakuvad võrdlemiseks nii soodsat ainest.
Eduard Tubina ja Eduard Oja 110. sünniaastapäeva kontsert 15. VI Mustpeade majas: segakoor Huik, dirigent Kaspar Mänd, klaveril Auli Lonks ja Jakob Teppo, kaastegev Tõnis Rätsep.
Kuidas ei ole ükski koor varem millegi selletaolise peale tulnud? See küsimus kangastus 15. juunil Mustpeade majas, kus segakoor Huik esitas Kaspar Männi juhatamisel läbilõike Eduard Tubina ja Eduard Oja kooriloomingust. Eesti kultuuriloos…
Nargeni festivali avakontsert 12. VI Estonia kontserdisaalis. ERSO esitas Tõnu Kaljuste juhatamisel Einojuhani Rautavaara „Cantus arcticus’e“, Haydni soolokantaadi „Berenice, che fai?“ (Maria Valdmaa, sopran) ja Mahleri I sümfoonia.
Kui ütlen, et ERSO meelitas oma äsjasel kontserdil linnulauluga, siis algul võib olla raske seda uskuda: kontserdisaali tehisvalguses linnulaulu kuulata ei tundu kuigivõrd ahvatlev, eriti veel suvehakul, kui loodus ümberringi niigi õilmitseb. Nargeni festival on aga ikka rõhunud looduslähedusele, mistõttu oli selle teema ümber koondatud…
Kasutame küpsiseid seadme teabe salvestamiseks ja ligipääsuks selle andmetele. Kui nõustute selle tehnoloogia kasutamisega, võimaldab see meil töödelda sirvimiskäitumist ja teie harjumusi sel saidil. Küpsistest keeldumine võib negatiivselt mõjutada mõningaid funktsioone ja võimalusi.
Funktsionaalsed
Always active
Vajalikud, et te saaksite segamatult portaali eri osade vahel liikuda.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistika
Kasutatakse lehe külastatavuse statistika kogumiseksThe technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.