Talvo Pabut sündis 27. veebruaril 1962. aastal Tartus. 1980. aastal lõpetas ta Tartu II keskkooli ning õppis aastatel 1980–1984 Tallinna Riikliku Konservatooriumi lavakunstikateedri XI lennus koos Raimo Passi, Terje Pennie, Rita Rätsepa, Enn Nõmmiku, Eduard Salmistu, Margus Tabori jt, kursusejuhendajaks Mikk Mikiver. 2005. aastal kaitses ta Tartu ülikoolis väitekirja ja…
Kui vähendame veidi laulupeolaulude ettevalmistamise koormat, ei tähenda see veel seda, et teeme mööndusi isamaalisuse kasvatamisel.
XII noorte laulupidu „Mina jään“ 2. VII Tallinna lauluväljakul. Idee autorid Rasmus Puur ja Veiko Tubin, peadirigent Heli Jürgenson, muusikatoimetaja Kersti Seitam. Laval 17 uut laulupeodirigenti, 9 uudisteost, 16 uut seadet.
Kellel…
Nõnda nagu üksikuid biifsteeke kokku liimides ei saa vasikat, nii ei saanud ka tantsupeo tantsudest kokku lavastust.
XII noorte tantsupidu 30. VI Kalevi keskstaadionil. Ideekavandi autor Meelis Kompus koostöös Maian Kärmase, Margus Toomla, Marju Kõivupuu ja Rasmus Puuriga. Pealavastaja Margus Toomla, pealavastaja assistendid Karmen Ong ja Sille Kapper, muusikajuht Kristjan…
Lavastust etendatakse Tapa-Loobu teeristis ning need kaks käskivas kõneviisis verbi raamivadki Wade’i sisemaailma: alguses tapab, siis loobub (peaaegu).
Mõnikord ma ikka kahetsen, et ei mäleta oma lasteaiakasvatajaid. See tunne, et keegi sul heatahtlikult kogu aeg silma peal hoiab, või teadmine, et kui ema ka jääb järeletulemisega kolm minutit hiljaks, siis on keegi, kes istub julgustavalt su kõrvale veel enne, kui paanika- ja nutuhoog võimust võtavad (või ka lootus,…
Kai-Mai Olbri luulekogu on kakskeelne, eestikeelne luuletus parempoolsel lehel, hispaaniakeelne sama lehe pöördel. Kuna esmapilgul tekitas see natuke nõutust, otsisin internetist midagi, mis aitaks luuletuste tekkeloost, -põhjustest ja autorist mingit aimu saada. Pilt sai natuke selgemaks küll: Kai-Mai Olbri on ilmselgelt terviklik isiksus, kogu tema tegevus moodustab ühe suure kunstilise…
„Eesti argielu“ on väga sobilik suvelektüür maal vanaema juures. Saab teada mitmed unustatud kombed ja hoiakud, sõltuvalt east meelde tuletada lapsepõlves nähtut ja soovi korral käia kolamas mööda vanu pööninguid ja abihooneid. Kuigi teose pealkiri on saanud peibutavalt üldine ja petlik, siis selle alapealkiri avab autori tegelikud kavatsused: siht pole…
Maarjamäe praegust memoriaali ja loodavat kommunismiohvrite memoriaali tuleb käsitleda tervikliku mälupaigana, kus kõik vastuolulised ajalookihid peavad olema esindatud võrdväärselt.
Teaduse autoriteet allutatakse üha enam kogukonna meelsusele, mis taandub karjainstinktile, hääle tugevusele, ühismeedia kasutamise vilumusele ja karismale.
Eelmise aasta detsembris Tallinnas peetud inimõiguste instituudi aastakonverentsil tõusis sadade respektaablite kuulajate ridadest Rootsi endine õiguskantsler Elisabet Fura ja esitas lühikese mureliku monoloogi: Rootsis tahtvat mitmed raamatukogud eemaldada kogudest Pipi Pikksuka jutud,…
Neid ridu pani mind kirjutama 26. mai Sirbis ilmunud Eva Liisa Sepa artikkel „Kuidas Eesti Joonisfilm palus meestel teed juhatada“. Noor autor, kes on ühtlasi ka animaator ja koomiksikunstnik, leiab, et raamatuna ilmunud Eesti Rahva Muuseumi näituse „Uurali kaja“ soome-ugri rahvaste pärimuslood on seksistlikud ja meil tuleks tunnistada, kui suurt…
Moodsal ajal peavad jumalad soomeugrilasi veenma, et nad on austamist väärt.
1692. aastal kirjutas hollandi õpetlane Nicolaas Witsen, et handid on taibanud, et taevased jumalad on heasüdamlikud ega tee inimestele midagi halba. Seega tegid handid loogilise järelduse, et jumalate poole pole vaja palvetada ega neile midagi ohverdada. Allilma jumalad…
Raija Nokkala, Katja Mesikämmeni ja Jüri Mildebergi näitus „Tähistamise aeg“ Hausi galeriis kuni 12. VIII; Tiina Söödi ja Dorothea Zeyringeri näitus „Õigeaegselt“ Hobusepea galeriis 7. VI – 3. VII; Tõnis Laanemaa näitus „Kunst – minu elu“ Vabaduse galeriis 2. VI – 22. VI ja Katrin Pere näitus „Pilvelinnad“ Tallinna Kunstihoone…
Vahepealse ränga Vene ajata ei oleks laulupeotraditsioonist midagi järele jäänud.
Kõigepealt lauldi paksude puude all, õigupoolest saksa vurhvi järgi. See oli aeg, mil osteti rasket mööblit ja inimestel hakkas tekkima küllalt palju raha, oma riik oli küll alles eos, kuid ikkagi juba tekkimas.
Seejärel lauldi lageda taeva all,…
Laulu- ja tantsupidu on möödas. Katarsis on läbi elatud, tunded taandunud, laulud lauldud. Samas kergitas tänavune pidu mõne sellisegi teema, millele pole varem tähelepanu pööratud. Nimelt küsimuse laulupeo visuaalsest ilmest, selle vastavusest ürituse sisule ja selle sobivusest sihtgrupile, antud juhul siis lastele ja noortele. Visuaalid olevat olnud igavad ja vanaaegsed,…
Performance’i-kunsti uue n-ö targa laine kunstilisest intensiivsusest saadava katarsiselaadse kummastava tunde edastamiseks on sõnad liiga kategoorilised, sest välistavad tõlgendusvõimaluse.
LVII Veneetsia biennaal Arsenales, Giardinis ja kõikjal linnaruumis kuni 26. XI. Austria paviljon (komissar Christa Steinle, kunstnikud Brigitte Kowanz ja Erwin Wurm) ning Saksa paviljon Giardinis (kunstnik…
Mängufilm „Põgenemise rütm“ („Baby Driver“, Suurbritannia-USA, 112 min), režissöör-stsenarist Edgar Wright, operaator Bill Pope, muusika Steven Prince. Osades Ansel Elgort, Lily James, Jon Hamm, Kevin Spacey, James Foxx jt.
„Nagu muusikavideo“ on filmikirjeldustes enamasti märkuseks, mis iseloomustab sisulist hõredust, orienteeritust välisele särale, kiirustatust ja pealiskaudsust. Justkui leiduks täispikas linaloos iva õigupoolest…
Mõistagi pole see mingi uus nähtus, mis alles nüüd esile kerkinud, kuid ikkagi lõikab silma, et koos suveteatri hooaja hoogustumisega tavatsevad vaatajad etenduse lõppedes põhjendamatult tihti püsti karata. Ikka selleks, et enne kojuminekut näitetruppi nähtu eest tänada. Iseenesest ei ole selles midagi halba, et näitlejaid nende töö eest püsti seistes…
Rahvamuusikapeo eestvedajad julgustasid juhendajaid kasutama traditsioonilist meistri-õpipoisi meetodit, et arendada kuulmise järgi noodivaba õppimist.
Rahvamuusikapidu XII noortepeol „Mina jään“ 1. VII Poolamäe pargis. Loominguline juht ning lõõtspillide ja koondorkestri liigijuht Juhan Uppin. Liigijuhid Pille Karras (kandled), Enrik Visla (viiulid), Kristel Laas (akordionid) ja Joosep Sang (mandoliinid).
Rahvamuusika kuulub tantsimisega kokku ja…
„Kellavärgiga apelsin“ eeldab oma tõlgendajalt ajastuväärilist avangardsust, mida Rakvere teatri suvelavastus pakkuda ei suutnud või ei soovinud.
Rakvere teatri „Kellavärgiga apelsin“, autor Anthony Burgess, tõlkija Klaas Meltsas, lavastaja Ringo Ramul, kunstnik Annika Lindemann, koreograaf Sylvia Köster, muusikaline kujundaja Vootele Ruusmaa, valguskujundaja Märt Sell. Mängivad Grete Jürgenson,…
Veneetsia arhitektuuribiennaali Eesti ekspositsioon pakub võimaluse mõelda, kui hästi me ennast teame.
Järgmise aasta Veneetsia arhitektuuribiennaali Eesti ekspositsiooni „Nõrk monument“ panevad kokku Londonis töötavad arhitektid Laura Linsi ja Tadeáš Říha ning Delfti tehnikaülikooli külalisõppejõud, arhitekt Roland Reemaa. Alljärgnevalt räägivad nad lähemalt paviljoni ideest, sellest, miks monumendi teema…
Kasutame küpsiseid seadme teabe salvestamiseks ja ligipääsuks selle andmetele. Kui nõustute selle tehnoloogia kasutamisega, võimaldab see meil töödelda sirvimiskäitumist ja teie harjumusi sel saidil. Küpsistest keeldumine võib negatiivselt mõjutada mõningaid funktsioone ja võimalusi.
Funktsionaalsed
Always active
Vajalikud, et te saaksite segamatult portaali eri osade vahel liikuda.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistika
Kasutatakse lehe külastatavuse statistika kogumiseksThe technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.