Kui Tartu totter puhang ja siin-seal vaikselt hõõguvad kolded kõrvale jätta, siis on Eestil sel suvel COVID-19sse nakatumise osas läinud küllaltki leebelt, nagu ka nüüdseks juba pool aastat väldanud viirusetralli ajal üldse. Paljude teiste riikidega võrreldes, mõistagi.
Piiri tagant Peterburist tuli sel nädalal täpsustav teade, et kuulsa Maria teatri töötajate seas on nakatunuid juba ligikaudu 30, kusjuures kolm vajab haiglaravi. Kõige valusamalt on tabanud haiguspuhang teatri balletitruppi, suurem osa tõbiseid on…
Äsja lõppenud juuniga võrreldes (rääkimata poolest märtsist, aprillist ja maist, kui istuti nagu käod üldrahvalikult kodus) tõotab alanud juuli tuua hoopis uusi teatrituuli, sumin tuleb taas. Juuni pakkus vaid kaks uuslavastust – Tallinna Linnateatri „Inimese hääl“ ja Paide teatri „Labürint“ –, millest oli otse ja oma silmaga vaadeldav üksnes esimene, ja sedagi juhul, kui läks õnneks hankida pilet Lavaaugu hõrendatud tribüünile. Muidu tuli leppida veebiga, nagu viimastel kuudel kombeks on…
Vana Baskini teater toob 1. juulil Jäneda Pullitalliteatris välja Gerda Kordmetsa kirjutatud ja lavastatud ajamängu „Elevandi kõrts“, kus avatakse ühe suguvõsa loo ja mitmest sajandist pärit pöördeliste ajaloosündmuste kaudu kõrtsi tähendus eestlaste elus. Lavastuse kunstnik on Jaak Vaus, mängivad Tõnu Oja, Terje Pennie, Katariina Ratasepp ja Märt Koik.
Milline koht ja tähendus on olnud kõrtsil eestlaste elus?
Ajalooteemalised näidendid on mulle natuke nagu mäng, mis saab tavaliselt alguse mingist ühest killust, olgu…
Mirko Rajas: „Nimevahetus ei tähenda uue teatri loomist: Eesti Noorsooteater on ikka seesama Nukuteater, mis jõudnud oma arengus lihtsalt sinnamaale, et uus nimetus on möödapääsmatu.“
Rakveres korraldatakse 1. – 4. juulini XVI rahvusvaheline etenduskunstide festival „Baltoscandal“. Selle kavas domineerivad seekord Eesti teatrite-truppide lavastused, mille esietendused jäid kevadel eriolukorra tõttu ära. Neljal festivalipäeval näeb kokku üheksat esietendust: Karl Saksa „Planet Alexithymia“ („Planeet Alexithymia“), eˉlektroni „Romeo & Julia #5“, Liis Varese ja Sõltumatu Tantsu Lava „Sinust saab tantsija!“, Jarmo Reha „WhiteWash“ („Lupjamine“), Anatoli Tafitšuki ja Emer Värgi „K O O S“, Andres Noormetsa ja Rakvere teatri „Alibi“,…
Belgia nukunäitleja ja pedagoog Bernard Clair riputas Facebooki seinale tabava karikatuuri. Praeguses kriisiolukorras oleks raske anda täpsemalt edasi teatrite keerulist seisu, aga ka üldse publiku olulisust teatrile. Järsaku serval on ümarpalgile asetatud lai laud, millest moodustub lasteaedadest ja mänguväljakutelt tuttav kiik: see pool, mis on raskem, teeb teisele tuule alla ja kergitab selle üles. Laua ühe otsa peal, sellel, mis toetub maapinnale, istub toolidel publik, kümmekond inimest (täpsel arvul pole…
Tuba oli varahommikuselt hämar. Helmut võttis voodi kõrvalt öökapilt oma päevinäinud nutitelefoni, seadis padja mugavamalt selga toetama ja surus pisut väriseva nimetissõrme vastu helendavat ekraani. Esimesel katsel äpp, mille tehnikaasjades taibukas sõber Harald oli tema telefoni tõmmanud, ei käivitunud, ent siis ilmus ekraanile tänavavõrgustik ning sellel liikuvad tume- ja helesinised tilgakujulised täpikesed, kõigil numbrid peal. Tumesinised on trollid, helesinised bussid, number aga näitab liini, kus need parajasti sõidavad.
Varem, veel enne…
Koroonaviiruse leviku tõkestamiseks kehtestas valitsus märtsi keskel eriolukorra, mistõttu on keelatud teatrietenduste andmine ning teatrid seisavad tühjalt. Nende hulgas ka Eesti Draamateater.
Eriolukord on kestnud poolteist kuud. Mitu esietendust on tulnud Eesti Draamateatril selle aja jooksul edasi lükata ning kui palju etendusi on jäänud andmata?
Kolm esietendust, millest üks pidi olema 14. märtsil ehk kaks päeva pärast eriolukorra kehtestamist, on lükatud praegu sügisesse. Ühe oleme ära jätnud ning plaanime seda teha ehk…
Kui kirjutasin eriolukorra avanädala lõpul,1 et nagu kriisi ajal ikka, on abi konservidest, siis ei osanud ma ka kõige hoogsamas unenäos ette näha, kui suureks osutub selles valdkonnas pakkumine. Tasub üksnes võtta kultuuriministeeriumi veebilehel lahti nimistu „Kultuurist saab osa ka koduseinte vahel“2 ning kohe hakkab silma, kui palju on tekkinud kanaleid, mille kaudu näidatakse teatrite kunagiste lavastuste salvestisi. Selles tegevuses on üks aktiivsemaid ERRi kultuuriportaali Portaaliteater, sest ERR on aastate…
Kasutame küpsiseid seadme teabe salvestamiseks ja ligipääsuks selle andmetele. Kui nõustute selle tehnoloogia kasutamisega, võimaldab see meil töödelda sirvimiskäitumist ja teie harjumusi sel saidil. Küpsistest keeldumine võib negatiivselt mõjutada mõningaid funktsioone ja võimalusi.
Funktsionaalsed
Always active
Vajalikud, et te saaksite segamatult portaali eri osade vahel liikuda.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistika
Kasutatakse lehe külastatavuse statistika kogumiseksThe technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.