-
Viljandi Ugala alanud 92. hooaeg on mitmepalgeline, selle olulisemad märksõnad on: lihtsad inimlikud lood, algupärane dramaturgia ja klassika. „Tahame teha teatrit südamega ja rääkida lugusid, mis puudutavad, panevad naerma ja nutma, annavad ainest kaasa mõelda,” ütles Ugala loominguline juht Indrek Sammul. Ugala täpsemad plaanid on praegu tehtud aastavahetuseni ja selle aja jooksul rikastub teatri repertuaar seitsme uuslavastusega, millest kolm on, õigupoolest, juba lavale jõudnud.
-
„Amadeuse” puhul oled öelnud, et lavastuses räägitakse sellest, kuidas me ise enda sees geeniuse hävitame. Käib see vaid „Amadeuse” tegelaste kohta või on see geenius peidus meis kõigis – ja miks me seda geniaalsust hävitame?
Miks seda tehakse, ma tõesti ei tea, aga käib see küll inimeste kohta üldiselt. Geenius on meis kõigis, sünnime geeniustena, aga kadetsemise ja kiivuse kaudu hakkame endas seda hävitama, igasugused tujud ja tahtmised söövad meie sisemust.…
-
Vahur Keller: nuku- ja noorsooteatri kunstilise juhi peamised töösuunad on repertuaari tasakaal ja trupi igasuunaline areng.
Eesti Nuku- ja Noorsooteatri kunstilise juhina asus alanud hooajast tööle selles teatris kaheksa aastat lavastaja ja dramaturgina ametis olnud Vahur Keller (35). Ta on lõpetanud Eesti muusika- ja teatriakadeemia lavakunstikooli XIX lennu ning jätkab praegu õpingud Tallinna ülikoolis doktorantuuris. Lisaks lavastaja- ja näitlejatööle on Keller festivali „Tallinn Treff” kunstiline juht ning Rahvusvahelise Nukuteatrite Liidu UNIMA Eesti…
-
Ajalugu lisab „Pruutide kooli” esmapilgul lihtsale kooliloole mitu tähenduskihti.
R.A.A.A.Mi ja Tõstamaa valla „Pruutide kool”, autorid Gerda Kordemets ja Margit Keerdo, lavastaja Gerda Kordemets, kunstnik Liina Tepand. Mängivad Triin Tenso, Laine Mägi (Eesti Draamateater), Kersti Tombak, Ülle Tamm, Markus Robam, Liisa Saaremäel, Mirjam Mesak, Saara Kadak, Brita Kikas, Signe Heindla, Maret Palusalu, Liis Leerimaa, Andrus Vaarik (Tallinna Linnateater) ja Hannes Prikk. Esietendus 3. VIII Tõstamaa mõisas.
Viimaste aastate ühes nauditavamas mälestusteraamatus tõdeb…
-
Vanemuise teater alustas oma 142. hooaega kahe uue loomingulise juhi käe all: draamaharus on ohjad haaranud näitekirjanik ja lavastaja Urmas Lennuk, muusikavallas on nüüd muusikajuht ja peadirigent maestro Paul Mägi. Üksnes Vanemuise balletitrupp jätkab senise juhi Mare Tomminga eestvedamisel. Kokku esietendub uuel hooajal 19 uuslavastust. „Alanud hooaja ühisnimetaja on siseressursi otsing,” ütles draamajuht Urmas Lennuk. „Võimalikult palju tahame leida maja sees üles loovust, nii lavastajate kui ka näitlejate seast. Liiga…
-
Uue draamajuhi Urmas Lennuki sõnul on Vanemuise draamatrupi üks tugevamaid külgi selle koosseis.
Augustis võttis Vanemuise teatri seniselt draamajuhilt Sven Karjalt ameti üle näitekirjanik ja lavastaja Urmas Lennuk (39). Lennuk on lõpetanud 1990. aastal Tamsalu keskkooli ja 2000. aastal Eesti muusikaakadeemia kõrgema lavakunstikooli lavastaja erialal. Ta on töötanud Tamsalu kultuurimaja kunstilise juhina ning Saue keskkoolis eesti keele ja kirjanduse õpetajana. 2001. aastast on Lennuk olnud Rakvere teatri kirjandusala juhataja, dramaturg ja…
-
Christian Römer lavastab Aare Toikka kunstiliselt juhitavas VAT-teatris Tom Waitsi muusikaga loo „The Black Rider”.
VAT -teater esietendab 8. septembril Tallinnas Kultuurikatla katelde ruumis muusikalavastuse „The Black Rider” („Must ratsanik” või „Must hobune”). Tom Waitsi muusikaga lavalugu on deemonlik ja jabur nüüdisaegse inimese allegooria – tema võõrandumisest, ebasiirusest ja suhtest kurjaga. Lavastab selle varemgi VAT -teatris tööd teinud Christian Römer Saksamaalt, kunstnik Kathrin Hegedüsch ja videokunstnik René von der Waar on…
-
Von Krahli teater esietendas kolmapäeva õhtul Tallinnas Katla augus sumeri eepose ainetel loodud lavastuse „Gilgameš ehk Igaviku nupp”, kus mängivad Liina Vahtrik, Mari Abel, Riina Maidre, Tiina Tauraite, Juhan Ulfsak, Erki Laur, Mart Koldits ja Taavi Eelmaa.
Miks „Gilgameš”, aga mitte „Beowulf”, „Sassuuni Davith” või „Karutapja”?
Algselt plaanisime teha hoopis „Odüsseia” põhjal mingi kangelasloo, aga kui Amar Annusel valmis kevadel „Gilgameši eepose” tõlge, siis oli selge, et tuleb ikkagi baastekst võtta. Kuna…
-
Pärnus toimub eilsest homseni esimest korda rahvusvaheline teatrifestival „Monomaffia”, millel osaleb kokku üheksa monolavastust Eestist, Soomest, Rootsist, Norrast ja Venemaalt.
Kui mõtled näitlejana tagasi oma mängukogemusele monolavastustes, olgu või Vanemuise kunagises „Adolfis”, siis mille poolest erineb see teatrivorm sellest, kui laval on rohkem kui üks näitleja?
Monolavastuse puhul tuleb ju kogu aplaus ainult sulle. Publiku aplaus ja positiivne energia – see on see, mis näitlejat toidab. Ahne inimese tunnusmärk, kõik omale, kogu…
-
Rakvere rahvaaias esietendub täna hilisõhtul Rakvere teatri vabaõhulavastus, Jaanus Rohumaa lavastatud „Noor Eesti”. See on vaatemäng meie kultuuri suurkujudest nende teekonna alguses, teatrimaja taga asuva ajaloolise mõisapargi tiikide ja põlispuude vahel saab kokku kunagine kuulus kirjandusrühmitus Siuru: Under ning mehed tema ümbert – Tuglas, Visnapuu, Gailit, Semper, Adson, lisaks Laikmaa.
Kust pärineb sinu huvi selle eesti kirjanduses olulise ajajärgu vastu?
Ilmselt on süüdi noorpõlvemälestused: õppisin kirjandusklassis ja olen üles kasvanud nii eesti…