Mina-otsingute kirjeldamiseks on sõjavägi oivaline keskkond: seal kehtivad oma reeglid ning osa tsiviilelu reegleid ja norme jäetakse ajutiselt lihtsalt kõrvale.
VAT-teatri „Kuidas ma koera sõin“, autor Jevgeni Griškovets, tõlkija Jaan Ross, lavastaja Margo Teder, kunstnik Pille Kose ja valguskunstnik Triin Hook. Mängib Lauri Saatpalu. Esietendus 14. X rahvusraamatukogu tornisaalis.
Kaks-kolm aastat siia-sinna, kuid üldjoontes olen ma Jevgeni Griškovetsi ja Lauri Saatpaluga ühest ajastust, meie väljalaskeaasta on lähestikku.…
Netikeeles tähendab sõna (või lause või koguni tekstijupi) üleni suurtähtedega kirjutamine karjumist, lugejaile üritatakse midagi eriti intensiivselt ja valjusti selgeks teha. Näiteks: „SA OLED KAKADUU!“ Kirjakeeles viitab üleni suurtähtedega kirjutamine aga sellele, et tegemist on algustäht- või valiktähtlühendiga. Igati sobilik näide on Põhja-Atlandi Lepingu Organisatsioon ehk NATO (North Atlantic Treaty Organisation). Pean siin silmas just toda sõjalist ühendust, mille ingliskeelse nimetuse esitähtedest see lühend moodustub, ja mitte Marko Matvere sama…
Teatrikeskus Vaba Lava kuulutas välja 2016/2017. hooaja kuraatoriprogrammi lavastuste ideekonkursi, mille fookuses on seekord lõimumine ja kohanemine. Taotlusi oodatakse 13. detsembriks (vt www.vabalava.ee). Kuraatoriprogrammi valivad lavastuste ideid Vaba Lava 2016/2017. hooajaks etenduskunstide kuraator Viinist Thomas Frank ning teatriuurija, -kriitik Madli Pesti.
Miks valisite Vaba Lava järgmiseks hooajaks sellised teemad?
Teema fookus koorus täiesti loomulikult välja juba kevadel, kui valmistasime ette oma esimest hooaega, kus soovisime uurida kogukondi ja nende toimimise võimalusi nii teatris kui…
Jaanika Juhanson: „Harrastusteatrite juhtide hulgas võiks rohkem olla professionaalse ettevalmistusega lavastajaid.“
Horvaatias Zagrebis korraldati 12. – 17. oktoobrini IX rahvusvaheline pimedate ja vaegnägijate teatrifestival BIT („Blind in Theatre“). Eestist käis seal lavastaja, teatripedagoog ning pimedaid, vaegnägijaid ja nägijaid ühendava harrastusteatri Terateater kunstiline juht Jaanika Juhanson.
Mida kujutab endast teatrifestival BIT ja millised lavastused seekord programmis silma hakkasid?
Jaanika Juhanson: Kui alustasin oma otsinguid, siis eeldasin, et teatrifestivale, kus esinevad pimedad ja…
Võistlustööde rohkus ja hea tase näitasid, et näidendivõistluse tuleviku pärast ei ole vaja karta.
Eesti Teatri Agentuuri korraldatud näidendivõistlusel saavutas esikoha Piret Saul-Gorodilovi „Tark mees taskus“, mille puhul tõsteti esile, et sotsiaalselt tundlikke teemasid on käsitletud eluterve huumoriga. Näidendivõistlusele esitati 92 näidendit, millest pääses edasi teise ringi 23 tööd. Välja anti esimene, teine ja kolmas preemia, kaks eripreemiat ning kaks näidendit tõsteti esile äramärgituna.…
Pealelend – Raul Oreškin, Tartu Uue teatri direktor
Oktoobrist asus Tartu Uue teatri direktorina tööle Raul Oreškin, teatri senine juht ja asutaja Ivar Põllu jätkab kunstilise juhina. Raul Oreškin on varem töötanud Tartu linnavalitsuse kultuuriosakonna ja noorsooteenistuse juhatajana, Tartu loomemajanduskeskuse tegevjuhina ning kultuuriministeeriumi asekantslerina.
Mis tingis Tartu Uues teatris vajaduse direktori ametikoha järele? Oma seitsme tegevusaastaga on Tartu Uus teater kasvanud õhinapõhisest ettevõtmisest päris organisatsiooniks. Sellega seoses on vaja teatri juhtimises…
Eesti Luguteatri lavastus „Inimene malelaual“ on omal kombel sealsamas vaatamiseks välja pandud näituse „Riik malelaual“ laiendus.
Eesti Luguteatri „Inimene malelaual“, kunstnik ja valguskujundaja Johanna Mai Vihalemm, helikujundaja Sven Sosnitski. Mängivad Priit Ahte, Mari Lipp, Triin Siiner, Aivar Simmermann, Margit Sõrve, Uku Valner ja Jaan Väärt. Esietendus 5. IX Eesti Ajaloomuuseumi tallihoones Maarjamäel.
Kui pärast Teise maailmasõja lõppu sai selgeks, et „vabastajad“ ei plaanigi tagasi koju minna, vaid kavatsevad jääda…
17.–30. augustini kestab Tallinnas rahvusvaheline etenduskunstide festival „SAAL Biennaal“, mis on 15 korda korraldatud Augusti tantsufestivali järeltulija. Festivali programmis on töid Belgia, Austria, Prantsusmaa, Hiina, Norra, Jaapani, USA, Rootsi ja Eesti etenduskunstnikelt. Esinemispaikadena on kasutusel Kanuti gildi saal, Von Krahli teater, NO99, Vaba Lava, rahvusooper Estonia, Draakoni galerii ja linnaruum.
Kas ja kuidas erineb festival „SAAL Biennaal“ oma eelkäijast Augusti tantsufestivalist, mis viimastel kordadel nihkus tantsust tõepoolest päris kaugele?
Uus nimi seob…
Eelmise sajandi viimase kümnendi pöördeliseks teatriaastaks kujunes 1995, mil inimesed leidsid pärast üleminekuaja pööriseid taas tee näitekunsti juurde.
1990ndaid on nimetatud ponnistuste aastakümneks.1 Teadagi, ponnistati selle nimel, et pöörata viie okupatsioonikümnendiga vussi keeratu tagasi normaalsele rajale. Kui heita pilk teatrivaldkonna ponnistustele, paistab, et rängad majanduslöögid, mis tabasid 1990. aastatel näiteks eesti filmikunsti, läksid siinsest teatrist pigem riivamisi mööda. Teatrid pidid uutes oludes hakkama tõesti võitlema majanduslike…
Kasutame küpsiseid seadme teabe salvestamiseks ja ligipääsuks selle andmetele. Kui nõustute selle tehnoloogia kasutamisega, võimaldab see meil töödelda sirvimiskäitumist ja teie harjumusi sel saidil. Küpsistest keeldumine võib negatiivselt mõjutada mõningaid funktsioone ja võimalusi.
Funktsionaalsed
Always active
Vajalikud, et te saaksite segamatult portaali eri osade vahel liikuda.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistika
Kasutatakse lehe külastatavuse statistika kogumiseksThe technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.