Seisan üksi mere ääres
Jalas kollased sandaalid
Valged merevahust sääred
Hüüan: elagu skandaalid
Albert Trapeež, 1979
Seda luuletust teavad paljud. See oli nagu Leonhard Lapini firmamärk: kuhu tahes ta sattus, seal midagi juhtus. Aga Leod (nii teda ju kutsuti, või Lapin) ei saa paigutada ühe logo alla, tema renessanslik loomus ei talunud sildistamist.
On lihtsam üles lugeda, mida ta ei teinud, kui kirjeldada laiahaardelist välja kunstimaailmas, kus ta tegutses. Tollel kaugel ajal, 1970ndatel, oli noorte hulgas…
Keskus alustas kultuurikeskkonna kaardistamisega: mis on momendil olemas ja kus on tühimikud. Viimased olid igal pool, aga tuli valida prioriteedid, eriti oluliseks sai see paari aasta pärast, kui kohalik kunstielu oli tasapisi uuesti jõudu kogunud. Polnud mõtet jätkata aastanäitustega, selle uuenduslik roll oli nelja näitusega täidetud. „Interstanding” oli ilmselt keskuse suurejoonelisim ettevõtmine, sest selle kaudu jõudsime väga innovatiivsete partneriteni Euroopas ja USAs. Nüüd tuleb sama asja teha: kaardistada olukord –…
26. IX sai Kumus kokku Euroopa Nõukogu juurde kuuluv Euroopa Näituse nõukogu. Nõupidamise eesmärk, nagu pressiteatest võis lugeda, oli näituse „Kunst pärast aastat 1945” kontseptsiooni, sisu, aga ka võimalike näitusepindade, rahastamise, ajakava paikapanemine. Nõupidamisel osalesid igati väljapaistvad praeguse kunsti asjatundjad.
“Kokkuvõtteks: kunst, mis ei suuda ära teenida tervet Rahvast rõõmustavat heakskiitu, vaid toetub vaid väiksele – osaliselt liialt komplitseeritud, osaliselt rahaliselt huvitunud klikile, on väljakannatamatu.…Tagajärjeks on mure ja depressioon, seega pole vabandust neile armetutele, kes väidavad, et ka mineviku suuri meistreid ei mõistetud nende eluajal… Need on ainult kitsarinnalised kriitikud, teiste sõnadega, jälle kirjatsurad, kes on seisnud eemal meie Rahvast, piinanud ja pannud kannatama Geeniusi…
Danica Dakič (Sarajevo-Düsseldorf). Fragment videoinstallatsioonist “Autoportree”. 1999.
Täna avatakse Tallinna XIII graafikatriennaali põhinäitused: kell 16 Rotermanni soolalaos “Maapagu”, mis hõlmab rahvusvahelise ˛ürii valitud põhinäitust ja Peeter Alliku, Redas Dir˛yse, Guntars Sietinši ning Juris Petraskeviči kureeritud balti graafika näitust, ning kell 18 Tallinna Kunstihoones ja Ku galeriis Sirje Helme kureeritud “Teine naaber”. Kuid see pole veel kaugeltki kõik. triennaal läks käima juba nädal varem eelmise triennaali grand prix? laureaadi Andres…
Kasutame küpsiseid seadme teabe salvestamiseks ja ligipääsuks selle andmetele. Kui nõustute selle tehnoloogia kasutamisega, võimaldab see meil töödelda sirvimiskäitumist ja teie harjumusi sel saidil. Küpsistest keeldumine võib negatiivselt mõjutada mõningaid funktsioone ja võimalusi.
Funktsionaalsed
Always active
Vajalikud, et te saaksite segamatult portaali eri osade vahel liikuda.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistika
Kasutatakse lehe külastatavuse statistika kogumiseksThe technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.