Neis koolides, kus on olnud ja on tugevad rütmimuusika eestvedajad ning juhtkond on seda valdkonda soosinud, mõistetakse, et sellealane haridus ei kuulu madalamasse klassi.
Nimele kohaselt üllitas uusi tuuli puhuv orkester oma esikplaadi just tänapäevase muusikaga ning koostöös rahvusvaheliselt tuntud eesti pianisti Kristjan Randaluga.
Viimase aasta jooksul on meie muusikakirjandust rikastanud kaks olulist jazzialast trükist, mõlemad eesti algupärandid.
Läinud kuul esitles Eesti jazziliit kogumikku „Eesti jazz noodis”, ingliskeelse pealkirjaga „Estonian Jazz Real Book“ (mõiste „Real Book“ sai alguse 1970ndate keskel, kui grupp Berklee’ muusikakolledži taustaga muusikuid hakkas välja andma jazziteemade kogumikku „The Real Book“, mille pealkiri oli justkui vastandiks 1940ndatel ilmunud ja nootide fotokoopiatel põhinevale illegaalsele noodiraamatule „Fake Book“). Noodi avaldamisega märgiti 90 aasta möödumist esimesest jazzkontserdist…
Galakontsert „Noor eesti jazz” 19. IV „Jazzkaare” Merepaviljonis: Erki Pärnoja (kitarr) ansamblis Joel Remmeli ( klaver), Heiko Remmeli (kontrabass) ja Ahto Abneriga (trummid), Kadri Voorand (vokaal) koos Virgo Sillamaa (kitarr) ja Mihkel Mälgandiga (bass), Sofia Rubina (vokaal) Mihkel Mälgandi (bass) ja Ahto Abneriga (trummid), Peedu Kass (kontrabass) Andre Maakeri (kitarr) ja Ahto Abneriga (trummid), Joel-Rasmus Remmel (klaver) ansamblis Carrot Lights koos Laura Remmeli (vokaal) ja Kaspar Kallustega (trummid), Kaspar Kalluste…
Väikse fanaatikute ringi ettevõtmisest välja kasvanud pika traditsiooniga muusikafestivalist on saanud Eesti kultuuri lahutamatu osa. Lisaks sellele, et eestlastele on toodud koju kätte ridamisi maailmaklassi muusikuid, on „Jazzkaar” tutvustanud ka Eestit maailmale – paljud muusikud teavad meie maast just tänu džässfestivalile!*
Uno Naissoo nimeline loomingukonkurss 30.
Aastal 1983 pandi Georg Otsa nimelises Tallinna muusikakoolis alus Uno Naissoo nimelisele noorte heliloojate konkursile. Selle kevadise võistumängimisega tähistatakse siiani maestro sünniaastapäeva. Naissoo konkurss on eriline selle poolest, et ei ole žanrilisi piiranguid. Tõsi küll, Naissoo nimi annab väikse džässisuunalise vihje, aga ei välista ka muid stiile. Aastate jooksul on võistlustööde hulgas olnud palasid polkast rokini ja klassikast popini. Samuti on võistlustöid esitavad koosseisud olnud mitmekesised:…
Chick Corea, Christian McBride ja Brian Blade 14. XI Nokia kontserdimajas.
On tõeliselt harv nähe, et Eestis koguneb džässistandardeid mängivat klaveritriot kuulama üle pooleteise tuhande inimese. Eks reklaam ja arvukad Grammyd tee oma töö, aga äkki pöörabki eestlane end üha enam ja enam improvisatoorse kunsti poole: džässi võib ju julgelt nimetada muusikaliigiks, kus loovust kõige enam kasutada. Ja loovus olevat ju positiivne nähe. Sellest jutlustatakse lausa konverentsidel ja peetakse laagreid, lasteasutuse…
On juba igavaks kulunud väljend, et see, mis klassikalises muusikas on sümfooniaorkester, on džässis bigbänd. Paar nädalat tagasi oli mul võimalus kuulata ja võrrelda kahte eripalgelist bigbändi.
Helsingi Musiikkitalos andis kontserdi Bob Mintzer koos Sibeliuse akadeemia alumni bigbändiga, mis on sisuliselt Sibeliuse akadeemia džässiosakonna vilistlaste ja õpetajate orkester. Jaanuaris 60aastaseks saav Bob Mintzer on üks omanäolisemaid bigbändi heliloojaid ja saksofoniste. Ta on kogunud tuntust ansamblitega Yello Jackets, Tito Puente orkester jt,…
Kasutame küpsiseid seadme teabe salvestamiseks ja ligipääsuks selle andmetele. Kui nõustute selle tehnoloogia kasutamisega, võimaldab see meil töödelda sirvimiskäitumist ja teie harjumusi sel saidil. Küpsistest keeldumine võib negatiivselt mõjutada mõningaid funktsioone ja võimalusi.
Funktsionaalsed
Always active
Vajalikud, et te saaksite segamatult portaali eri osade vahel liikuda.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistika
Kasutatakse lehe külastatavuse statistika kogumiseksThe technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.