-
Karin Lutsu näitus „Ühe lehe lugu” Tartu kunstimuuseumi näitusemajas kuni 7. IV, kuraator Reet Mark.
Karin Lutsu peamiselt graafika näitus on märksa sümptomaatilisem, kui see esimesel pilgu paistab. Väljapanek on korraldatud, nagu seisab ka Reet Margi kuraatoritekstis, Karin Lutsu (1904–1993) 2001. aastal Tartu kunstimuuseumi jõudnud pärandi põhjal: kunstiteosed (kokku üle 3000 teose) ja -kirjandus, sest kirjad, päevikud, fotod ja märkmed on hoiul kirjandusmuuseumis. 2004. aastal oli Tartu kunstimuuseumis küll kunstniku loomingu…
-
Täna kell 18 avatakse uues näitusepaigas, 1. Mai galeriis juba teine näitus: Anneli Porri kureeritud „Romeo ja Julia”. 22. veebruaril avati Tallinnas Saarineni majas, kus asuvad ka kultuuriministeerium ja kultuurkapital, Visible Solutions OÜ kunstiteos-ettevõte. 10. märtsist 1. maini tegutseb sellel pinnal 1. Mai galerii.
Kas see projekt on EKKMi käepikendus (sest olete ju – nii sina kui ka Neeme Külm – EKKMis tegevad), näitusepinnana tegutsemisvõimalus ka külmal ajal? Kuivõrd olete…
-
Näitus „25 kauneimat Eesti raamatut. 5 kauneimat Eesti lasteraamatut”, valik 2012. aastal ilmunud raamatutest, rahvusraamatukogus kuni 16. III.
Kas ja milleks on vaja kaunimate raamatute võistlust?
Jah, seda on tarvis, nii kirjanikele, kirjastajatele, kujundajatele kui raamatupoodnikele. See aitab kirjastamist hinges hoida, toob eriala korrakski igal aastal püünele. Ühtlasi aitab see võistlus sõdida vaimse laiskuse vastu ning tuletab kõigile asjaosalistele meelde raamatute koostamise, toimetamise ja kujundamise põhitõdesid.
Kuidas hindad tänavust võistlust?…
-
Kunstinõunik Maria-Kristiina Soomre, miks arengusuundade kunstiosa on saanud just selline nagu see on? Soojenduseks märgin, et positiivne on rahvusvahelisustumise rõhutamine ehk siis, et eesti kunst (aga üldiselt kultuur) kuulub orgaaniliselt maailmakunsti (-kultuuri) sisse, et ei aeta mingit oma asja.
Negatiivsena tooksin esile üldsõnalisuse (n-ö arendamine ja edendamine), tegemist ei ole ju igaveste põhimõtetega, vaid 2020. aastani kehtivate arengusuundadega, see on ju ainult seitse ja pool aastat. Selles dokumendis peaks…
-
Sarah Maple’i näitus Tallinna Linnagaleriis kuni 24. II, kuraatorid Anne Maisvee ja Rebeka Põldsam.
Sarah Maple (1985) on Inglismaal Sussexis sündinud, Kingstoni ülikoolis kunstibakalaureuse kraadi saanud ning ennast täiendanud Lõuna-Inglismaa kunsti- ja disaini ülikoolis (University of the Creative Arts). 2007. aastal pälvis ta Saatchi galerii kõige paljutõotavama noore kunstniku (äsja kunstiõpingud lõpetanu) preemia („4 New Sensations”). Tal on olnud mitmeid isikunäitusi Londonis, aga ka Amsterdamis, Münchenis, Pariisis. Ta on kureerinud ka…
-
Guru Tõnis Vint
Kunstnik, kunstimõtleja ja -uurija ning õpetaja Tõnis Vint on vaieldamatult kultuuri elutööpreemia ehk pikaajalise väljapaistva loomingulise tegevuse autasu vääriline laureaat. „Teda võib pidada eesti viimaseks modernistiks, kelle kunsti mootor on usk universaalsesse ja totaalsesse visuaalse keele ning keskkonna võimalikkusse ning kunstiprotsessi(de) positiivsesse arengusse. Teiselt poolt võib teda nimetada esimeseks eesti postmodernistiks, sest tema kunstimeetodi lahutamatu osa on postmodernismile omane pöördumine mineviku visuaalsete nähtuste poole ning, tegemata vahet „kõrgete”…
-
Märtsis avatakse Eesti Rahva Muuseumis Terje Toomistu ja Kiwa kureeritud multidistsiplinaarne videonäitus „Nõukogude lillelapsed: 1970ndate psühhedeelne underground” ehk siis 1970ndate Eesti hipikultuuri käsitlus. Kuidas selle idee peale tulite? Mida näitusele ja näitusest ootate?
Kiwa: Esiteks rõhutan, et hipidest rääkides ei mõtle me selle all sotsiaalset parasiitlust, mõõdutundetut hedonismi ja ignorantset eskapismi. „Hipi” kui sõimusõna võrsus USAs meedia indutseeritud kesklassi-puritanismi reaktsioonist ja Nõukogude Liidus samavõrra silmakirjalikust „proletariaadi õiglasest vihast”. Ka üldkäibesse…
-
Jaan Koorti näitus oli sul üks esimesi klassikalise skulptuuri väljapaneku kujundusi. Kas klassikaline skulptuur eeldab teistsugust metoodikat ja lähenemisprintsiipe kui nüüdiskunsti näitused?
Mõneti võtsin seda näitust justkui mõne oma näituse tegemist, ainult tööd ei olnud minu tehtud (ekspositsiooni olen küll sulandanud mõned oma dokumenteerivad-illustreerivad fotod-videod). Seega ei ole küll suurt erinevust klassikalise või nüüdiskunsti näituse vahel. Töödele peab looma nii hea fooni, kui selles näitusesaalis võimalik.
Mis Jaan Koorti kunsti puhul paelus?
Ekspositsiooni…
-
Möödunud reedel Raoul Kurvitza kontserdil Kumus osalesid tema bändi, kahe karmi tantsukuti kõrval veel kaks saatelauljat-tütarlast – Sandra Jõgeva ja Mai Sööt. Tütarlapsed, tuntud performance’i-kunstnikud sulandusid ülihästi lavahingusesse ja samas köitsid vaataja tähelepanu, olid sama karismaatilised kui kontserdi kangelane Raoul Kurvitz ise. Nad, iseäranis sinisesse liibuvasse kostüümi rõivastatud Mai Sööt, tunnetasid helisid, liikusid nende rütmis ning ühtlasi mängisid saatelauljatari rolliga, tegid sellest oma väikese performance’i.
Mai ja Tiina Sööt on 2013.…
-
Kultuurkapitali kujutava ja rakenduskunsti valdkonna aastapreemia pälvisid seekord Visible Solutions OÜ, Timo Toots, Marge Monko ja Sigrid Viir Eesti silmapaistva esindamise eest rahvusvahelisel nüüdiskunsti areenil 2012. aastal. Nii seisab kulka kodulehel. See tähendab, et aastapreemia jaotati kuue kunstniku vahel: kolme Visible Solutions OÜ liikme (Karel Koplimets, Taaniel Raudsepp, Sigrid Viir) ja siis veel kord Sigrid Viiru ning Marge Monko ja Timo Tootsi vahel. Miks selline otsus?
Anu Liivak, Eesti Kultuurkapitali…