Oled pidanud üsna tugeva avalikkuse turmtule all töötama. Mis on muuseumis praegu hästi?
Rael Artel, Tartu Kunstimuuseumi direktor: Tegelikult päris mitmed asjad, näiteks meil hakkab näituste osakond tööle saama. Seal on hästi asjalikud inimesed, kes teevad tublit tööd. Kui uued inimesed tulevad, siis alguses on veidi segadust, aga nüüd on see aeg mööda saamas ja süsteemid töötavad normaalselt. Positiivne on seegi, et kogude osakonnas edeneb töö jõudsalt ning kõik ametikohad on…
Sel nädalal esitles kultuuriministeerium lõpuks määrust „Loomemajanduse tugistruktuuride, ühisprojektide ja ekspordivõimekuse arendamise toetamise tingimused ja kord”, mille alusel hakatakse jaotama Euroopa Liidu struktuuritoetusi uuel eelarveperioodil ehk aastatel
2014–2020. Bürokraatiamasin, eriti Euroopa Liidu oma, jahvatab aeglaselt, seega kuulutatakse kirjade järgi üheksa kuu eest alanud eelarveperioodi esimene taotlusvoor ilmselt välja mõne kuu pärast ning esimesed taotlused saavad oma toetusotsuse kätte uue aasta alul.
20 miljonit eurot
Määruse valdkondlikku mõju ei saa alahinnata, sest selle alusel…
Vaba Lava teatrimaja avamine ei lahenda vabatruppide kodutuse probleemi, kuid on väga suur samm selles suunas.
Vaba Lava avamine on ühe Eesti teatrisüsteemi arenguetapi kulminatsioon. Kui esimesed, veel nõukogude perioodi lõpuaastail ja kohe iseseisvuse taastamise järel loodud erateatrid nagu VAT, Von Krahl ja Theatrum on suuresti üle võtnud riigi omandis repertuaariteatrite toimimismehhanismid, s.t neil on nii alaline mängupaik kui ka trupp, siis hiljem alustanud vabatruppidest pole üha sagedamini kas saanud või…
Vahetu ja vahendatu vastuolu tõttu ongi „Hunt” nauditav, just selles seisneb teatraalne konflikt.
Von Krahli teatri ja „Plektrumi” festivali „Hunt”, lavastaja, esitaja ja helilooja Loore Martma, helikunstnik Martin Kikas. Esietendus 29. VIII Von Krahli teatri pööningul.
Võiks ka öelda nii: kõigepealt lastakse kõrvaklappidest linnulaulu kuulata, siis ekraanilt rabas jooksmist vaadata, seejärel taotakse vastu puuplanku ja pesukaussi ning lõpetuseks esitatakse viiulipala. Need, kes Loore Martma „Hundist” eelkirjeldatust enamat kaasa ei võta, loobuvad pakutud…
Läksin kooli kuueaastaselt. Kuna aasta varem sündinud pidid koolireformieelse korra järgi alustama õpinguid seitsmeaastaselt, pandi minuvanused 0-klassi. Me ei tohtinud isegi koolivormi kanda, pidime pihikpükstes koolis käima. Nagu tited.
Ka Müürileht istub justkui siiani 0-klassis. Mitte ainult Sirp ja teised sihtasutuse Kultuurileht väljaanded, vaid ka näiteks omaalgatuslik KesKus on aastaid varem omale koolivormi selga saanud ning valmis iga hetk mõne klassi vahele jätma, kui Müürileht liiga kiiresti järele hakkab jõudma. Üsna…
Sarnaselt x- ja y-generatsiooniga puudub üksmeel ka z-generatsiooni algusdaatumi osas: enamjaolt peetakse silmas uuel aastatuhandel sündinuid, kuid mõned teoreetikud käsitavad z-generatsioonina kõiki pärast 1990. aastat sündinuid. Igal juhul iseloomustavat seda põlvkonda, keda on nimetatud ka postgeneratsiooniks, kaks olulist aspekti. Esiteks on nad esimesed, kes kasvanud üles infotehnoloogiaga; maailmas, kus igasugune info on mõne kliki kaugusel ning puudub vajadus veeta pikki tunde raamatuid lugedes. Teiseks on z-generatsioon elanud pideva terrorismivastase sõja…
Näidendi „Kus sa oled, Juhan Liiv?” kaks vaatust on kui eri lavastustest, kus „viimne esimesel surmasängike”.
Liivi muuseumi „Kus sa oled, Juhan Liiv?”, autor ja lavastaja Urmas Vadi, kunstnik Liisi Eelmaa ja muusikaline kujundaja Jaan Pehk. Mängivad Raivo E. Tamm, Aarne Soro, Klaudia Tiitsmaa ja Jaan Pehk. Esietendus 31. VII Liivi muuseumis.
Polegi ammu näinud lavastust, mis suhtuks oma lavakujundusse nii ükskõikselt.
Vanemuise „Kajakas”, autor Anton Tšehhov, tõlkija Paul-Eerik Rummo, lavastaja Tiit Palu, kunstnik Silver Vahtre, kostüümikunstnik Maarja Meeru, valguskunstnik Andres Sarv. Mängivad Külliki Saldre, Maria Soomets, Karol Kuntsel, Riho Kütsar, Merle Jääger, Jüri Lumiste, Priit Strandberg, Raivo Adlas, Peeter Volkonski, Ragne Pekarev ja Ott Kilusk. Esietendus 4. VII Tartu ülikooli ajaloolises kirikuhoones.
Kunstiteose hindamiseks on muidugi mitmeid võimalusi, kuid mina pean üheks olulisemaks teose provokatiivsust, selle võimet tekitada minus – ja loodetavasti ühiskonnas laiemalt – positiivset „tahan midagi muuta” viha. ETV ekraanilt nähtud viiest Pärnu filmifestivali programmi teosest vihastas mind selles mõttes enim Katrine Riis Kjæri „Alasti halastus”. See film sai ka televaatajate lemmiku tiitli. Ega kriitiku ja publiku arvamus väga tihti ju ühti.
Kasutame küpsiseid seadme teabe salvestamiseks ja ligipääsuks selle andmetele. Kui nõustute selle tehnoloogia kasutamisega, võimaldab see meil töödelda sirvimiskäitumist ja teie harjumusi sel saidil. Küpsistest keeldumine võib negatiivselt mõjutada mõningaid funktsioone ja võimalusi.
Funktsionaalsed
Always active
Vajalikud, et te saaksite segamatult portaali eri osade vahel liikuda.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistika
Kasutatakse lehe külastatavuse statistika kogumiseksThe technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.