Anzori Barkalaja: „Ühiskonnas on kraadhaaval konna keetmise mentaliteet tugevalt sees.“
Viljandi kultuuriakadeemia peab oma eelkäijaks 1952. aastal Tallinnas asutatud ja 1960. aastal Viljandisse kolitud Tallinna kultuurharidusala kooli, kus koolitati raamatukogude ja kultuurimajade spetsialiste. Kultuurialast kõrgharidust andev Viljandi kultuurikolledž avati 1991. aastal. 2003. aastal muudeti nimetus Viljandi kultuuriakadeemiaks ning veel kaks aastat hiljem liituti Tartu ülikooliga. Viimased viisteist aastat on seda juhtinud Anzori Barkalaja, kelle ametiaeg suvel lõpeb.
Sa oled öelnud, et…
Uut koalitsiooni on meedias korduvalt nimetatud kõhklusliiduks. Pole ka ime, sest nii mõnigi koalitsioonilepingusse kirjutatud põhimõte on juba enne valitsuse ametisseastumist üle parda heidetud. Näiteks ei vasta uue valitsuse isikkoosseis kuidagi lepingu järgmisele punktile: „Seisame selle eest, et naiste roll Eesti poliitikas suureneb. Seame sihiks liikuda ühiskonnaelu juhtimisel soolise tasakaalu poole.“ Ka riigikogu kümne alalise komisjoni esimeestest on vaid kaks naised: Laine Randjärv kultuuri- ja Heljo Pikhof õiguskomisjonis. Seega võib…
Ivan Võrõpajevi näidendis „„Delhi“ tants“, mida näeb praegu Lembit Petersoni lavastuses Theatrumis, on üheks tegelaseks balletikriitik, kes nendib: „Parem on elada halvasti oma elu kui suurepäraselt võõrast elu.“
Ott Karulin: Kas sa nõustud Võrõpajeviga, et kriitik on inimene, kes elab suurepäraselt võõrast elu?
Alvar Loog: Oot-oot-oot . . . . Kust selline arusaam, mis mõttes? Ma ei suuda sellega mitte kuidagi suhestuda. Mulle tundub, et see on rohkem inimtüübi küsimus. On üks kunstnikutüüp – epigoon.…
Poliitikute tööturul paremate isikute nimel võitlevad massiparteid ei saa endale selgelt eristuvat (kultuuri)poliitikat lubada.
Hilissügisel võttis minuga ühendust üks Isamaa ja Res Publica Liidu (IRL) poliitik palvega anda sisend nende valimisprogrammi. Kuna plaanisin valimiste eel analüüsida võrdlevalt erakondade kultuuripoliitikat ega tahtnud oma erapooletust kompromiteerida, loobusin pakutud võimalusest. Jaanuaris sain samalt poliitikult veel ühe kirja, mille manuses oli Reformierakonna (RE) valimisprogramm. On vist paratamatu, et poliitikute tööturul paremate…
Andres Noormetsa lavastus on ajakohane ja kohakindel, mõjub suuremate tekstimuudatusteta nüüdisaegselt ning asetub vormiliste kodukandi viideteta kindlalt Rakverre.
Vanemuise lavastuse kandja on Christine, sest mehed sellega ilmselgelt hakkama ei saa.
„Ooperifantoom” on tänuväärne teos arvustamiseks, sest nõuded lavastuse õnnestumiseks on libretos kirjas. Nimelt saadab Ooperifantoom teatrimaja omanikele ja solistidele korduvalt kirju, kus jagab juhiseid eelseisvateks etendusteks ja kriitikat toimunuile: „Härrased! // Muide, seekord koor näis tõesti hurmav,/ aga surmav-igav tants on nutuväärt! // Veel on hea, kui väikerollid/ saaksid kõik, kel töö on laval näitlejana null. // Carlotta,…
Kasutame küpsiseid seadme teabe salvestamiseks ja ligipääsuks selle andmetele. Kui nõustute selle tehnoloogia kasutamisega, võimaldab see meil töödelda sirvimiskäitumist ja teie harjumusi sel saidil. Küpsistest keeldumine võib negatiivselt mõjutada mõningaid funktsioone ja võimalusi.
Funktsionaalsed
Always active
Vajalikud, et te saaksite segamatult portaali eri osade vahel liikuda.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistika
Kasutatakse lehe külastatavuse statistika kogumiseksThe technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.