Kui vanemad kunstnikud on teinud kunsti hästi, julgenud otsida ja kõhelda ning ajanud ausalt oma imelikke asju, siis pean seda legendaarseks. Ojaver on legend.
Merike Estna on laia sahaga lükanud lahti maalikunsti uute võimaluste ja tähenduste tee.
Näitus „Merike Estna ja mina kui maal” Kumu V korrusel kuni 2. XI. Väljapanek koosneb kahest tihedalt põimunud väljapanekust: Merike Estna isikunäitusest „Sinine laguun” (kuraator Kati Ilves) ja rahvusvahelisest maalinäitusest „Mina kui maal” (kuraatorid Kati Ilves ja Merike Estna, kunstnikud Frank Ammerlaan, Ei Arakawa, Kerstin Brätsch, James Ferris, Annie Hémond Hotte, Kristi Kongi, Justė Kostikovaitė, Kris Lemsalu, Nicolas…
Kunstniku eksistentsi oleviku- ja tulevikutingimuste ühe tahuna tuleks vaadata vertikaalsete ja horisontaalsete süsteemide järkjärgulist ühtlustumist. Harjumuspäraselt on (kunsti)institutsioone kirjeldatud pigem vertikaalse telje kaudu: ajaloolise tõe monopol, hierarhilisus, traditsioonilised väärtused ja väärikus.
Noor maal liigub vormieksperimentide poole, aga on ka erandeid.
Hiljuti sai Hobusepea ja Draakoni galeriis kõrvuti vaadata kaht noore maali näitust. Mart Vainre näitusel „Peegel, peegel” („Mirror Mirror”, Draakonis 29. X – 9. XI) keskenduti koopiamaali ja autoportree küsimustele, Vano Allsalu koostatud näitusel „Kaasaütlev. Ilmaütlev” (Hobusepeas 30. X – 11. XI) astusid üles kunstiakadeemia maalitudengid oma otsingutega.
Valeri Vinogradovi näitus „Ninotschka” Tallinna Kunstihoones kuni 11. VIII .
Kuidas kirjeldada Valeri Vinogradovi kunsti ligitõmmet? On see maalipindade intelligentsus või nende keerukusastme salapära? Täielik õlimaali valdamine? Kas maalitehnika jaatab elulähedust või välistab selle? Kunstihoone näitusel „Ninotschka” on esteetikal päris mitu funktsiooni. Need on hoomatavad skaalal tehnika ülimuslikkusest elu satiirini. Küsimust, kas esteetikal on praeguses maailmas kohta, kunstnik ise ei esita. Esteetika kuulub tema isiklikku ajatusse maalimaailma.
Frank Jonsi ja Jüri Kase näitus 1 Galeriis kuni 10. VI.
1 Galerii praegusel, järjekorras teisel näitusel keskendutakse värvi- ja vormimaailmale, tasakaalustatud, aga ka tasakaalustamata kujul. On ruum, milles on kahe kunstniku tööd: need on seal omaette, aga ka koos. Frank Jonsi ja Jüri Kase siin esitatud looming on läbinisti abstraktne: narratiivset loojutustust nende puhul ei kohta. Mõlemad on veendunud, et maalil on oma „keel”, et sõnadesse taandatult läheb pildikogemus kaotsi.
Jüri…
Pildianalüüsi eskiis
Marc Bertemese ja Priit Pärna ühisnäitus 1 galeriis kuni 29. II.
Marc Bertemese ja Priit Pärna ühisnäitus loob olukorra, kus kahe väikese kultuuriruumi kunstnikud on dialoogi astunud. Bertemes on luksemburgi kunstnik, kes on oma maali- ja graafikahariduse omandanud Karlsruhes. Pärn eraldi tutvustamist ei vaja, ta on oma headuses eestlastele ammune tuttav. Näituse aspektist on oluline, et Pärn astub üles oma eelmise kümnendi söejoonistustega (erand on „Seisab, ei murdu”, üks näituse…
Kasutame küpsiseid seadme teabe salvestamiseks ja ligipääsuks selle andmetele. Kui nõustute selle tehnoloogia kasutamisega, võimaldab see meil töödelda sirvimiskäitumist ja teie harjumusi sel saidil. Küpsistest keeldumine võib negatiivselt mõjutada mõningaid funktsioone ja võimalusi.
Funktsionaalsed
Always active
Vajalikud, et te saaksite segamatult portaali eri osade vahel liikuda.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistika
Kasutatakse lehe külastatavuse statistika kogumiseksThe technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.