-
Õieti on kummaline ja küsitav neid kahte plaati kõrvutada, kuivõrd võrdlemise alus pole sugugi ilmne. Kristjan Randalu ja Siiri Sisask on astunud ka ühte sammu (plaatidel „Jälg” ja „Teine jälg”), kuid antud juhul kõnnib kumbki oma rada. Erinevuse võiks kokku võtta näiteks nii: Randalu „Desde Manhattan” on ansamblisisese tööjaotuse musternäidis, läbi ja läbi lihvitud taies, mis on kuulajaga teadlikus esteetilises suhtes; Sisaski „11” kujutab endast aga idiosünkraatilist eneseväljendust, mida esitatakse…
-
Uue ja hea muusika festival toimus sedapuhku majanduskolli embuses ja uue korraldustiimi juhtimisel. Tundub ehk küüniline alustada ebasoodsast võrdlusest, ent kuna eelmisel aastal oli latt tõesti kõrgele aetud (peaesineja The Orb, lisaks Hauschka, Planningtorock, Fusedmarc, Mugison jpt), torkasid praegused väiksemad mastaabid esimesena silma. Kui mullu tekitas esinejate hulk üleküllastuse ning festivalisuminas polnud kuidagi võimalik kõigest toimuvast rahuldavat ülevaadet saada, siis sel korral oli valik mõneti tagasihoidlikum – kuid hea, et…
-
Mis on jazz? Selle peaaegu filosoofilise küsimuse võib ikka ja jälle uuesti asetada ning sellele filosoofiliselt reageerida. Louis Armstrong on näiteks sõnanud: „Jazz on see, mis sa oled.” Õnneks ei saa väita, nagu oleks „Jazzkaar” 20 tegutsemisaasta jooksul otsitavale olemusmääratlusele kuidagi lähemale liikunud. Kuna jääb kaheldavaks, kas nii elus asi üldse võimaldab ranget piiritlust, on festival järelikult nähtusega kooskõlas; eeldades, et jazzmuusika sünnib eeskätt siin ja praegu, muutub ju küsitavaks…
-
Tallinn Music Week 26. – 28. III
Eelmisel nädalavahetusel peeti Tallinnas esimene Eesti popmuusikat tutvustav rahvusvaheline showcase-festival Tallinn Music Week (Tallinna muusikanädal), mida lisaks kohalikule publikule olid uudistamas muusikategelased üle Euroopa: festivalikorraldajad, mänedžerid, agendid, kirjastajad ja ajakirjanikud. Kolme (sisuliselt küll pigem kahe) päeva jooksul astusid Eesti artistid ette kokku kümnel laval. Žanriliselt oli kajastatud peaaegu kogu ampluaa, mis jääb väljapoole akadeemilist süvamuusikat ja vanamuusika interpretatsiooni: kuulda sai nii punki kui folki,…
-
Kluster ja keelpillikvartett Proton esitasid teose „Uniko” 15. II Estonia kontserdisaalis.
Soome „akordionišamaan” Kimmo Pohjonen on Eesti publikut rõõmustanud juba üsna mitmel korral ja eri koosseisudes: esinenud rokilikuma suunitlusega grupis KTU, astunud üles sooloartistina, samuti osana tandemist Kluster, kus teiseks osapooleks elektrooniliste löökriistadega oskuslikult manipuleeriv Samuli Kosminen.
-
16. – 27. VII toimus Tartus esimest korda muusikafestival „Klaaspärlimäng”, mis kolmeteistkümnel aastal olnud seni seotud Pärnu linnaga. Sedapuhku siis Emajõe-äärne üritus algas kahe rõõmsameelse vanamuusika kontserdiga, mis täitsid Tartu Jaani kiriku üpris erineval viisil, hiljem sai sealsamas kuulda ka Euroopa hilisbaroki tähtteoseid.
-
22. IV andis Viru Keskuse Laseringis avaliku intervjuu jazzikuu jazzisaadikuks kutsutud Iisraeli päritolu bassist ja helilooja AVISHAI COHEN. Järgmise päeva kontserdil esitleti tema trio uue plaadi „Gently Disturbed” materjali.
pressifoto
-
-
Mida lähemale nähtusele liikuda, seda hoomamatuks muutub olemuslik. Veetnud paar päeva tiheda programmiga rock-festivalil, hakkavad viimaks hajuma ka mugavad ettekujutused rock-muusikast kui sellisest. Olemuslik võib hajuda kahel eri juhul ja tähenduses. Esiteks siis, kui vaadeldav nähtus koosneb lõpuks vaid ülevõetud kanoonilistest stampidest, millest edasi ei mõelda. Sellisel juhul on asja olemus kivistatud, suretatatud, kusjuures ontoloogiline puudujääk ning kaasuv ülemääratlemine seisavad “muna ja kana” suhtes.
-
Kevadine, tänavu juba 18. “Jazzkaar” lõppes Pirita lillepaviljonis, kus astusid üles Birdy Nam Nam Prantsusmaalt ning seejärel Dalindeo Soomest. Õigupoolest võinuks järjestus olla ka vastupidine, loogiliselt esinejate asendi tõttu päritolumaa kauguse ja ülemaailmse tuntuse skaalal. Empiiriliselt (kuigi tagantjärele) seepärast, et Birdy Nam Namil õnnestus läbi kõrvetada osa võimendusest, mistõttu põhjanaabrid pidid toime tulema kitsama bassinivooga. Sellisega, mida oli küll kuulda, ent mitte lausa ihuliselt tunda. Muus osas üldine kõlapilt siiski…