Mängufilm „Teesklejad“ (Amrion, Eesti, 2016, 102 min), režissöör Vallo Toomla, stsenaristid Andris Feldmanis ja Livia Ulman, operaator Erik Põllumaa, helilooja Kārlis Auzāns. Osades Mirtel Pohla, Priit Võigemast, Mati Abel, Meelis Rämmeld jt.
Vallo Toomla „Teesklejate“ foon on praeguseks juba nõnda positiivne, et tundub imelik väljastada vähegi jahedamaid signaale. Olles kaalunud tavalisi kriitiku komistuskive, valisin oma kahtluse põhjuseks lihtsakoelise vähese tähelepanuvõime. Ilma irooniata – „Teesklejad“ on nüanssidele ja nende ambivalentsile panustav film,…
1.
Olemata asjatundja, tundub mulle, et vene kirjanduses võib märgata kaht suurt hoovust. Ühes Ljudmila Ulitskaja romaani „Daniel Stein, tõlkija“ mõjul sündinud essees nimetasin neid hoovusi kainestavaks ja ülendavaks kirjanduseks.1 Väga lühidalt kokku võttes iseloomustab kainestavat kirjandust reaalsustaju eelistamine ideaalide loomisele, ebaromantiline, kohati lausa naturalistlik kujutamisviis ning kirjutuslaadi kaldumine irooniasse, sotsiaalkriitikasse ja groteski. Ülendav kirjandus tõstab aga esile usu ideaalide parandavasse jõusse, kõikehõlmava südamlikkuse ja metafüüsilise kaastunde, mis ületab üksikisiku eksistentsi piirid: „Ma ei…
1.
Korralik arvustus peaks mõnedel andmetel sisaldama arvustatava teose sisu lühikest kokkuvõtet – muidugi sellist, kus on jäetud osavalt paljastamata süžee sõlmpunktid. Michel Houellebecqi teostest rääkides süveneb minus tunne, et sisu ümberjutustamine annab teose analüüsile juurde üsna vähe. Seda mitmel põhjusel.
Kõigepealt kipuvad Houellebecqi süžeekäigud teosest teosesse korduma: kohtume üksikute meestega, kes igatsevad lähedust, peamiselt seksi. Lõpuks läheb neil õnneks, aga üsna pea on joovastuslikel hetkedel lõpp ja järgneb valus allakäik. Kuigi Houellebecq…
Pille-Riin Larm tõstatab artiklis „Vaeslaps festivalil“ (Sirp 3. VI) olulise küsimuse uue „Eesti kirjanike leksikoni“ ja/või uue Eesti kirjandusloo vajalikkusest. Larmi osutusega saab vaid nõustuda, igati hea, et ta sellele puudujäägile tähelepanu juhib, olgugi et leksikoni osas ei tuleks vaadata mitte Eesti Kirjanduse Teabekeskuse, vaid siis pigem Tartu ülikooli eesti kirjanduse õppetooli või Tallinna ülikooli humanitaarteaduste instituudi eesti keele ja kultuuri akadeemilise üksuse suunas. Teabekeskuse olemuse eiramine pole paraku ainus nüanss, kus…
Mängufilm „Ole tervitatud, Caesar!“ („Hail, Caesar!“, USA 2016, 106 min), režissöörid-stsenaristid Ethan ja Joel Coen, operaator Roger Deakins, helilooja Carter Burwell. Osades Josh Brolin, George Clooney, Alden Ehrenreich, Ralph Fiennes, Tilda Swinton, Scarlett Johansson, Frances McDormand, Channing Tatum, Jonah Hill jt.
Vendade Coenite filme on mõnigi kord keeruline žanriliselt määratleda. „Ole tervitatud, Caesar!“ on kindlasti ajastufilm, aga Coenite loomingu kontekstis kõlab see samamoodi nagu „kindlasti on tegu filmiga“. Ometi pole vale nimetada vendade uudisteost komöödiaks. Kuigi Coenite…
Lugedes Pierre Michoni jutukogu „Pisikesed elud“, hakkas mulle tunduma, et neilt vähem kui paarisajalt leheküljelt saab hästi kätte prantsuse kirjanduse olemuse. Siis jäin mõtlema, mida see „prantsuse kirjanduse olemus“ õieti tähendab. Ega vist muud, kui tavapärasest tugevamat resonantsi mu senise lugemiskogemusega. Olen pikka aega olnud prantsuse romaanikirjanduse austaja, ilma XIX sajandi ja XX sajandi esimese poole prantsuse romaanideta ei oskaks oma vaimset elu ettegi kujutada. Kummaline küll, aga kogu see…
Kasutame küpsiseid seadme teabe salvestamiseks ja ligipääsuks selle andmetele. Kui nõustute selle tehnoloogia kasutamisega, võimaldab see meil töödelda sirvimiskäitumist ja teie harjumusi sel saidil. Küpsistest keeldumine võib negatiivselt mõjutada mõningaid funktsioone ja võimalusi.
Funktsionaalsed
Always active
Vajalikud, et te saaksite segamatult portaali eri osade vahel liikuda.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistika
Kasutatakse lehe külastatavuse statistika kogumiseksThe technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.